Mgr. Michal Bernard "> Boj o dálnici D3 vrcholí - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/boj-o-dalnici-d3-vrcholi
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Ekologický právní servis: Boj o dálnici D3 vrcholí

23. srpna 2006 | Ekologický právní servis
Autor: Mgr. Michal Bernard, tel: 608 721 708
Právě v těchto dnech vrcholí papírová bitva o podobu dálnice D3. Do 4. září mají občané možnost vyjádřit svůj názor na tuto stavbu a zaslat Krajskému úřadu Středočeského kraje své připomínky k návrhu územního plánu Pražského regionu. Ten problematickou D3 závazně zakotvuje ve variantě navržené Ředitelstvím silnic a dálnic, proti které protestují dotčené obce, jejich občané a ochránci přírody.

Komplikovaný proces přijímání územního plánu Pražského regionu provázejí velké problémy již od počátku. Samotné projednávání se táhne již osm let. Některé z procesních vad natolik závažné, že brání přijetí územního plánu v této podobě.

„Například neexistence zadání v souladu se stavebním zákonem, doplňování investičních záměrů a jiné obsahové změny zpracovaného konceptu a vynechání původně zahrnutého území Prahy jsou jen některé z nejzávažnějších nezákonností“, říká Michal Bernard, právník Ekologického právního servisu (EPS). „Krajskému úřadu jsme stejně jako stovky dalších dotčených občanů zaslali naše vyjádření, uvidíme, zda se s nimi nějak vypořádá nebo všechny námitky jako obvykle shodí pod stůl“, dodává Bernard.

Součástí projednávání je i posouzení vlivů územního plánu na životní prostředí. To obsahuje podle právníků EPS rovněž řadu chyb a nepravdivých tvrzení, které mají za cíl ukázat alternativní variantu Promika 1) jako nejhorší možnou.

Dálnice D3 vede vyhlášenou turistickou lokalitou Dolního Posázaví a přetíná hluboký kaňon Sázavy kilometr dlouhým mostem ve výšce 100 metrů. Členitost území a odpor místních obcí a občanů způsobí podstatné zdržení a prodražení výstavby 2). Přitom varianta Promika, se kterou úřady již nepočítají, by stála polovinu a byla by hotova daleko dříve.



-------------
1) Varianta Promika řeší silniční koridor sever – jih prostřednictvím rozšíření stávající silnice I/3 na čtyřpruh v kategorii Rychlostní silnice, s obchvaty sídel. Její předností je poloviční cena, daleko rychlejší možnost realizace a menší dopady na životní prostředí.

2) V dnešní době se hovoří o částce 30 miliard korun, jen náklady na Posázavský úsek mají dosáhnout 30 miliard Kč. Stavba má být realizována do roku 2020.


Kontakt:
Mgr. Michal Bernard, mobil: 608 721 708
EPS, Převrátilská 330, 390 01 Tábor
Tel.: 381 253 904, Fax: 381 253 910
email: tabor@eps.cz
URL: http://www.eps.cz
Mgr. Michal Bernard, tel: 608 721 708
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist