Tiskové zprávy
Ekologický právní servis: Boj o dálnici D3 vrcholí
Právě v těchto dnech vrcholí papírová bitva o podobu dálnice D3. Do 4. září mají občané možnost vyjádřit svůj názor na tuto stavbu a zaslat Krajskému úřadu Středočeského kraje své připomínky k návrhu územního plánu Pražského regionu. Ten problematickou D3 závazně zakotvuje ve variantě navržené Ředitelstvím silnic a dálnic, proti které protestují dotčené obce, jejich občané a ochránci přírody.
Komplikovaný proces přijímání územního plánu Pražského regionu provázejí velké problémy již od počátku. Samotné projednávání se táhne již osm let. Některé z procesních vad natolik závažné, že brání přijetí územního plánu v této podobě.
„Například neexistence zadání v souladu se stavebním zákonem, doplňování investičních záměrů a jiné obsahové změny zpracovaného konceptu a vynechání původně zahrnutého území Prahy jsou jen některé z nejzávažnějších nezákonností“, říká Michal Bernard, právník Ekologického právního servisu (EPS). „Krajskému úřadu jsme stejně jako stovky dalších dotčených občanů zaslali naše vyjádření, uvidíme, zda se s nimi nějak vypořádá nebo všechny námitky jako obvykle shodí pod stůl“, dodává Bernard.
Součástí projednávání je i posouzení vlivů územního plánu na životní prostředí. To obsahuje podle právníků EPS rovněž řadu chyb a nepravdivých tvrzení, které mají za cíl ukázat alternativní variantu Promika 1) jako nejhorší možnou.
Dálnice D3 vede vyhlášenou turistickou lokalitou Dolního Posázaví a přetíná hluboký kaňon Sázavy kilometr dlouhým mostem ve výšce 100 metrů. Členitost území a odpor místních obcí a občanů způsobí podstatné zdržení a prodražení výstavby 2). Přitom varianta Promika, se kterou úřady již nepočítají, by stála polovinu a byla by hotova daleko dříve.
-------------
1) Varianta Promika řeší silniční koridor sever – jih prostřednictvím rozšíření stávající silnice I/3 na čtyřpruh v kategorii Rychlostní silnice, s obchvaty sídel. Její předností je poloviční cena, daleko rychlejší možnost realizace a menší dopady na životní prostředí.
2) V dnešní době se hovoří o částce 30 miliard korun, jen náklady na Posázavský úsek mají dosáhnout 30 miliard Kč. Stavba má být realizována do roku 2020.
Kontakt:
Mgr. Michal Bernard, mobil: 608 721 708
EPS, Převrátilská 330, 390 01 Tábor
Tel.: 381 253 904, Fax: 381 253 910
email: tabor@eps.cz
URL: http://www.eps.cz
Komplikovaný proces přijímání územního plánu Pražského regionu provázejí velké problémy již od počátku. Samotné projednávání se táhne již osm let. Některé z procesních vad natolik závažné, že brání přijetí územního plánu v této podobě.
„Například neexistence zadání v souladu se stavebním zákonem, doplňování investičních záměrů a jiné obsahové změny zpracovaného konceptu a vynechání původně zahrnutého území Prahy jsou jen některé z nejzávažnějších nezákonností“, říká Michal Bernard, právník Ekologického právního servisu (EPS). „Krajskému úřadu jsme stejně jako stovky dalších dotčených občanů zaslali naše vyjádření, uvidíme, zda se s nimi nějak vypořádá nebo všechny námitky jako obvykle shodí pod stůl“, dodává Bernard.
Součástí projednávání je i posouzení vlivů územního plánu na životní prostředí. To obsahuje podle právníků EPS rovněž řadu chyb a nepravdivých tvrzení, které mají za cíl ukázat alternativní variantu Promika 1) jako nejhorší možnou.
Dálnice D3 vede vyhlášenou turistickou lokalitou Dolního Posázaví a přetíná hluboký kaňon Sázavy kilometr dlouhým mostem ve výšce 100 metrů. Členitost území a odpor místních obcí a občanů způsobí podstatné zdržení a prodražení výstavby 2). Přitom varianta Promika, se kterou úřady již nepočítají, by stála polovinu a byla by hotova daleko dříve.
-------------
1) Varianta Promika řeší silniční koridor sever – jih prostřednictvím rozšíření stávající silnice I/3 na čtyřpruh v kategorii Rychlostní silnice, s obchvaty sídel. Její předností je poloviční cena, daleko rychlejší možnost realizace a menší dopady na životní prostředí.
2) V dnešní době se hovoří o částce 30 miliard korun, jen náklady na Posázavský úsek mají dosáhnout 30 miliard Kč. Stavba má být realizována do roku 2020.
Kontakt:
Mgr. Michal Bernard, mobil: 608 721 708
EPS, Převrátilská 330, 390 01 Tábor
Tel.: 381 253 904, Fax: 381 253 910
email: tabor@eps.cz
URL: http://www.eps.cz
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




