Tiskové zprávy
koalice Nádraží v centru: Brňané stále chtějí nádraží v centru
Brňané nadále chtějí nádraží v centru, důrazně připomíná městským politikům občanská koalice Nádraží v centru.
Nejen v referendu před třemi lety 86 % hlasujících požadovalo modernizaci železničního uzlu s nádražím v centru. Setrvalý názor obyvatel potvrzují i různé průzkumy veřejného mínění obyvatel Brna, naposledy např. průzkum deníku MF Dnes před dvěma týdny: pro odsun se vyjádřilo pouhých 28 % brněnských občanů [1].
Koalice Nádraží v centru varuje brněnské politické strany, aby nešly do zbytečného konfliktu s veřejností. Proti jasné převaze veřejného mínění se minulý týden – vedle ODS, komunistů a KDU-ČSL – nově postavili také sociální demokraté v čele s primátorem Romanem Onderkou.
Bývalé vedení města se názor lidí snažilo všemožně změnit. Do přesvědčování o údajné nutnosti a výhodnosti odsunu zapojilo postupně dvě marketingové agentury, nechalo vyrobit předraženou maketu odsunutého nádraží, vytisklo mnoho letáků, brožur i billboardů a již přes tři roky provozuje informační kancelář. Minulá radnice do propagační kampaně investovala kolem šesti milionů korun. Lidé ani přes tuto reklamní masáž názor nezměnili. Současní brněnští zastupitelé by to měli konečně začít respektovat.
Pro tzv. přisunutou variantu, tedy moderní nádraží v centru podél ulice Nádražní, vyzněla i odborná multikriteriální analýza, která jej porovnávala s odsunutým [2]. Moderní nádraží v centru by navazovalo na většinu brněnských tramvajových linek, optimálně by zpřístupnilo historické centrum města, ale i nové tzv. Jižní centrum a především by bylo pro rozpočet Brna levnější. Naopak odsunutá poloha znamená v průměru sedmiminutové zdržení při jedné cestě, pro každodenně dojíždějícího člověka do zaměstnání to dělá 58 hodin ročně! Analýza tak potvrdila, co občanská koalice Nádraží v centru již několik let opakuje.
Mediální koordinátor koalice Nádraží v centru Svatopluk Bartík k tomu říká:
„Podpora veřejnosti je pro finanční příspěvek z evropských fondů jednou z důležitých podmínek. Avšak ani po třech letech nijak zásadně nezměnila veřejnost na polohu nádraží svůj názor. Varujeme před možností, že právě absence podpory veřejnosti může zhatit naděje na osm miliard z Bruselu.“
Petr Machálek, ředitel Hnutí DUHA, řekl:
„Drtivá většina lidí v Brně chce nádraží v centru. Hovoří pro něj i odborná analýza, kterou si zadalo samo město. Politici si mohou vymýšlet nejrůznější výmluvy, ale tím na věci samé nic nezmění a jenom proti sobě veřejné mínění ještě více popudí. Že něco sice je horší a lidé to nechtějí, ale už to holt máme více rozpracováno, není argument, ale alibi. Primátor má jen jednu dobrou možnost, a to kývnout na nádraží v centru. A začít na moderním nádraží v centru poctivě a zodpovědně pracovat.“
Poznámky:
[1] Mladá fronta DNES – jižní Morava 29.8. 2007, str. 1 a 3
[2] Kompletní analýza ke stažení zde: http://www.nadrazivcentru.cz/070829-analyza-poloh-nadrazi.html
Nejen v referendu před třemi lety 86 % hlasujících požadovalo modernizaci železničního uzlu s nádražím v centru. Setrvalý názor obyvatel potvrzují i různé průzkumy veřejného mínění obyvatel Brna, naposledy např. průzkum deníku MF Dnes před dvěma týdny: pro odsun se vyjádřilo pouhých 28 % brněnských občanů [1].
Koalice Nádraží v centru varuje brněnské politické strany, aby nešly do zbytečného konfliktu s veřejností. Proti jasné převaze veřejného mínění se minulý týden – vedle ODS, komunistů a KDU-ČSL – nově postavili také sociální demokraté v čele s primátorem Romanem Onderkou.
Bývalé vedení města se názor lidí snažilo všemožně změnit. Do přesvědčování o údajné nutnosti a výhodnosti odsunu zapojilo postupně dvě marketingové agentury, nechalo vyrobit předraženou maketu odsunutého nádraží, vytisklo mnoho letáků, brožur i billboardů a již přes tři roky provozuje informační kancelář. Minulá radnice do propagační kampaně investovala kolem šesti milionů korun. Lidé ani přes tuto reklamní masáž názor nezměnili. Současní brněnští zastupitelé by to měli konečně začít respektovat.
Pro tzv. přisunutou variantu, tedy moderní nádraží v centru podél ulice Nádražní, vyzněla i odborná multikriteriální analýza, která jej porovnávala s odsunutým [2]. Moderní nádraží v centru by navazovalo na většinu brněnských tramvajových linek, optimálně by zpřístupnilo historické centrum města, ale i nové tzv. Jižní centrum a především by bylo pro rozpočet Brna levnější. Naopak odsunutá poloha znamená v průměru sedmiminutové zdržení při jedné cestě, pro každodenně dojíždějícího člověka do zaměstnání to dělá 58 hodin ročně! Analýza tak potvrdila, co občanská koalice Nádraží v centru již několik let opakuje.
Mediální koordinátor koalice Nádraží v centru Svatopluk Bartík k tomu říká:
„Podpora veřejnosti je pro finanční příspěvek z evropských fondů jednou z důležitých podmínek. Avšak ani po třech letech nijak zásadně nezměnila veřejnost na polohu nádraží svůj názor. Varujeme před možností, že právě absence podpory veřejnosti může zhatit naděje na osm miliard z Bruselu.“
Petr Machálek, ředitel Hnutí DUHA, řekl:
„Drtivá většina lidí v Brně chce nádraží v centru. Hovoří pro něj i odborná analýza, kterou si zadalo samo město. Politici si mohou vymýšlet nejrůznější výmluvy, ale tím na věci samé nic nezmění a jenom proti sobě veřejné mínění ještě více popudí. Že něco sice je horší a lidé to nechtějí, ale už to holt máme více rozpracováno, není argument, ale alibi. Primátor má jen jednu dobrou možnost, a to kývnout na nádraží v centru. A začít na moderním nádraží v centru poctivě a zodpovědně pracovat.“
Poznámky:
[1] Mladá fronta DNES – jižní Morava 29.8. 2007, str. 1 a 3
[2] Kompletní analýza ke stažení zde: http://www.nadrazivcentru.cz/070829-analyza-poloh-nadrazi.html
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




