Svatopluk Bartík "> Cenzura: městská firma poškozuje komunikační kampaň Nádraží v centru - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/cenzura-mestska-firma-poskozuje-komunikacni-kampan-nadrazi-v-centru
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Koalice Nádraží v centru: Cenzura: městská firma poškozuje komunikační kampaň Nádraží v centru

31. srpna 2006 | Koalice Nádraží v centru
Autor: Svatopluk Bartík, tel: 776 706 868
Občanská koalice Nádraží v centru chtěla dnes oficiálně odstartovat svoji podzimní komunikační kampaň. Namísto toho se musí pár hodin před plánovaným zahájením potýkat s cenzurou. Dopravní podnik města Brna odmítl vyvěsit v městských tramvajích připravené plakáty. Poskytnuté odůvodnění je důkazem diskriminace na základě názoru.

V pondělí 28. srpna uzavřela reklamní agentura Aňo agency, zastupující koalici Nádraží v centru, smlouvu o umístění 300 ks reklamních plakátů A3 ve vozech MHD s reklamní společností SNIP & CO. Letáky s kampaní koalice se měly v tramvajích, autobusech a trolejbusech postupně objevit během dneška až neděle. Ve středu odpoledne však agentura SNIP & CO odmítla s odkazem na zamítavé stanovisko Dopravního podniku města Brna (DPMB) začít plnit dohodnutou smlouvu. Ředitel agentury SNIP & CO Jiří Morávek zaslal po vedoucí obchodního oddělení Martě Mudrákové citaci oficiálního postoje DPMB: „Dopravní podnik města Brna, a.s. je vůči svému akcionáři loajální a ani za úplatu nebude propagovat názory, které jsou v rozporu se záměry statutárního města Brna.“ Stoprocentním vlastníkem DPMB je právě město Brno, valnou hromadou společnosti tvoří Rada města Brna. Stejného odůvodnění se dostalo také přímo dvěma členům koalice – Hnutí DUHA a ZO ČSOP Veronica, kteří si sjednali vyvěšení po 100 ks plakátů.

Odmítnutím splnit již uzavřenou smlouvu vznikla koalici Nádraží v centru škoda ve výši 141 000 Kč. Výroba 500 ks plakátů se třemi motivy stála 29 000 Kč, cena jejich vyvěšení dle ceníku SNIP & CO činí cca 112 000 Kč. Z důvodu monopolního postavení DPMB na trhu reklamy ve vozech hromadné dopravy nelze výpadek v kampani nijak nahradit.

Občanská koalice Nádraží v centru považuje postoj městské firmy za nezákonný hned z několika důvodů:

1/ Rozhodnutí orgánů DPMB vykazuje charakteristiku diskriminace na základě názoru a omezování svobody slova. Firma hospodařící s veřejným majetkem nemůže v právním státě odpírat možnost propagovat názor, který není v rozporu s žádným zákonem. Takový postup lze bez pochyby označit za cenzuru.

2/ Dopravní podnik svým rozhodnutí pravděpodobně zneužil svého monopolního postavení na trhu s reklamou v prostředcích MHD a dopustil se tím porušení pravidel hospodářské soutěže.

3/ Pravděpodobně došlo také k porušení obchodního zákoníku, neboť zprostředkovatel reklamy odmítl realizovat již přijatou objednávku. Navíc s nepřípustným odůvodněním, neboť obsah komunikační kampaně nijak neporušoval zákony ČR.

Svatopluk Bartík z koalice Nádraží v centru k tomu říká: „Je neuvěřitelné, že zatímco reklama s náborem internetových prostitutek vedení DPMB nevadí a tvrdí, že proti ní nemůže zasáhnout, v případě oponentů radnice přijala urychleně opatření. Po zamezení přístupu informací a názorů koalice Nádraží v centru do radničního zpravodaje jde o další porušení zásad demokracie ze strany města. Vedení DPMB je totiž přímo delegováno Radou města Brna. Očekávám, že rada okamžitě sjedná nápravu. “

Martin Ander, ředitel Hnutí DUHA dodává: „Když před dvěma lety odmítlo vedení města respektovat názor 67 440 občanů v referendu, zdálo se, že větší ostudu již Brnu způsobit nelze. Události kolem cenzury komunikační kampaně za modernizaci nádraží v centru však ukazují, že se lze zajít i dál.“


Bližší informace a kontakty:

* Martin Ander, ředitel Hnutí DUHA, tel: 732 565 042
* Svatopluk Bartík, mediální koordinátor koalice, tel: 776 706 868.
* Mgr. Radek Pokorný, advokát se specializací na reklamu a soutěžní právo, tel.: 602 311 116
* Mgr. Oldřich Kužílek, poradce pro otevřenost veřejné správy, tel.: 222 540 978
* Ing. Jiří Štefl, jednatel reklamní agentury Aňo agency, tel.: 603 464 585
* Petr Zbytek, předseda představenstva DPMB, e-mail: zbytek.petr@brno.cz, tel.: 543 171 111 (spojovatelka DPMB)
* Ing. Bedřich Prokeš, generální ředitel DPMB, tel.: 543 171 111 (spojovatelka DPMB)
Svatopluk Bartík, tel: 776 706 868
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist