Jeanne Bočková "> Česká maturita dostává mezinárodní rozměr - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/ceska-maturita-dostava-mezinarodni-rozmer
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Centrum pro talentovanou mládež: Česká maturita dostává mezinárodní rozměr

18. května 2022 | Centrum pro talentovanou mládež
Autor: Jeanne Bočková, tel: 603442040
MŠMT schválilo pilotní projekt uznávání mezinárodních Advanced Placement (AP) zkoušek v profilové části maturity. AP zkoušky jsou celosvětově uznávané oborové zkoušky, které v angličtině skládá každoročně pět milionů středoškoláků na celém světě. Českým středoškolákům se tak s podporou MŠMT otevírá unikátní příležitost získat známku z oborové zkoušky s mezinárodní platností.
Pilotní projekt připravilo MŠMT ve spolupráci s Centrem pro talentovanou mládež (CTM), Národním pedagogickým institutem (NPI) a Asociací ředitelů gymnázií (AŘG). CTM je partnerem amerického College Board pro organizaci AP zkoušek pro české středoškoláky. CTM současně studentům poskytuje celoroční přípravné online kurzy s instruktorem, které je na tyto zkoušky velmi úspěšně připravují.


MŠMT schválilo pilotní projekt uznávání mezinárodních Advanced Placement (AP) zkoušek v profilové části maturity. AP zkoušky jsou celosvětově uznávané oborové zkoušky, které v angličtině skládá každoročně pět milionů středoškoláků na celém světě. Českým středoškolákům se tak s podporou MŠMT otevírá unikátní příležitost získat známku z oborové zkoušky s mezinárodní platností.

Pilotní projekt připravilo MŠMT ve spolupráci s Centrem pro talentovanou mládež (CTM), Národním pedagogickým institutem (NPI) a Asociací ředitelů gymnázií (AŘG). CTM je partnerem amerického College Board pro organizaci AP zkoušek pro české středoškoláky. CTM současně studentům poskytuje celoroční přípravné online kurzy s instruktorem, které je na tyto zkoušky velmi úspěšně připravují.

AP kurzy a zkoušky – příležitost k inovaci středoškolského vzdělávání a maturity

Ve světě dominují dva stejně přísné a stejně náročné středoškolské vzdělávací systémy: International Baccalauréate (IB) a Advanced Placement (AP). Jejich cílem je připravit studenty co nejlépe k vysokoškolskému studiu. Rozsah, náročnost a způsob studia se odvíjí od požadavků univerzit.
AP závisí pouze na zájmu studenta a podpoře školy. AP je flexibilní, finančně dostupný, a tak výhodnější pro veřejné školství. AP portfolio je soubor 38 AP kurzů zahrnující a přesahujících látku českých gymnázií a svou náročností počátky univerzitního studia. AP je příležitost studovanou látku dokonale pochopit poutavou, zábavnou formou. Motivovaní a pracovití středoškoláci, kteří chtějí být mezi nejlepšími na světě, mají příležitost během studia zvládnout i mezinárodní maturitu – AP Capstone Diploma.

„Kromě odborných znalostí a skvělé angličtiny, studenti přípravou a skládáním AP zkoušek získají paletu dovedností jako je kritické myšlení, chápání věcí v souvislostech, práci s časem a schopnost efektivně komunikovat. Student je po všech stránkách připraven na vysokoškolské studium na nejlepších univerzitách v České republice i zahraničí a je schopný se profilovat ve zvoleném oboru už na střední škole. CTM od roku 2010 na AP zkoušky připravilo přes 900 českých středoškoláků.” říká Jeanne Bočková, ředitelka CTM.

Výsledky AP zkoušek uznávají některé fakulty Univerzity Karlovy a Česká zemědělská univerzita v Praze; Masarykova univerzita, včetně Lékařské fakulty, Vysoké učení technické v Brně, JČU České Budějovice, FIM Hradec Králové a další vysoké školy. V Evropě uznávají AP zkoušky například univerzity Cambridge, Oxford, Imperial College; Copenhagen University, College of Engineering v Dánsku; Delft University of Technology v Holandsku; všechny americké, kanadské a australské univerzity.

NPI - nároky na AP zkoušky výrazně přesahují středoškolské rámcové vzdělávací programy

Systém AP kurzů a požadavky na studenty v AP zkouškách posuzoval tým odborníků NPI. Ten potvrdil, že nároky AP výrazně přesahují středoškolské rámcové vzdělávací programy. Podle odborníků NPI bude AP systém také inspirací pro inovaci rámcových vzdělávacích programů.

Jak vaši školu do pilotního ověřování zapojit?
Školy musí o zařazení do pilotního projektu požádat MŠMT do 30. června 2022.

Formulář s žádostí o zařazení do pilotního projektu a další potřebné informace najdete na webu CTM a webu MŠMT.

CTM vzniklo na míru studentům, kteří potřebují individuální a flexibilní přístup ke vzdělávání. Naše online řešení poskytuje jedinečnou vzdělávací zkušenost všem dětem od druhého stupně základních škol či víceletých gymnázií po maturanty. A to vždy tak, abychom respektovali jejich vlastní učební tempo a chuť se vzdělávat v oboru, který je baví a přitom se výrazně zlepšit v angličtině. CTM finančně podporuje Nadace RSJ a organizace AFCSLS.
Jeanne Bočková, tel: 603442040
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist