Tiskové zprávy
České dráhy: České dráhy prodlužují možnost vrácení jízdenek ČD bez storno poplatku do 17. září
15. září 2024 | České dráhy
V souvislosti s aktuální situací na české železnici prodlužují České dráhy své mimořádné opatření, díky kterému cestujícím, kteří se rozhodnou svou cestu z důvodu extrémního počasí neuskutečnit a jejich by již byla v den plánované cesty za běžných podmínek nevratná, bude přesto vráceno jízdné v plné výši. Opatření, které platí pro cesty od 13. 9., je nově prodlouženo až do 17. 9. 2024. Toto opatření platí u vnitrostátních i mezinárodních jízdenek ČD zakoupených na pokladnách, v e-shopu nebo mobilní aplikaci Můj vlak a platí výhradně na jízdní doklady zakoupené v tarifu Českých drah. V souvislosti s aktuální kritickou dopravní situací na hlavním železničním koridoru mezi Přerovem a Ostravou i na dalších tratích po celé republice, prosí České dráhy, aby lidé své cesty vlakem pokud možno odložili.
U jízdenek, u kterých je za standardních podmínek srážka uplatňována (např. mezinárodní jízdní doklady), je třeba při vrácení jízdenky v e-shopu nebo mobilní aplikaci Můj vlak vybrat v kolonce důvod žádosti „ostatní“ a uvést například text „nepříznivé počasí“ nebo obdobný, a to pro jasnou identifikaci důvodu vrácení jízdného. V případě vrácení jízdenky na pokladně sdělí tuto skutečnost zákazník pokladní/mu.
Standardně České dráhy vracejí vnitrostátní jízdenky zakoupené v online prodejních kanálech dle tarifu ČD až do 15 minut před cestou. Opatření pomůže především cestujícím s mezinárodními jízdními doklady, a to i vzhledem k aktuální omezené kapacitě železnice do Polska a na Slovensko.
Žádáme cestující, aby při plánování svých cest sledovali aktuální informace o provozu na železnici, např. prostřednictvím našeho webu www.cd.cz/omezeniprovozu, v mobilní aplikaci Můj vlak nebo na profilu Českých drah na sociální síti X.
U jízdenek, u kterých je za standardních podmínek srážka uplatňována (např. mezinárodní jízdní doklady), je třeba při vrácení jízdenky v e-shopu nebo mobilní aplikaci Můj vlak vybrat v kolonce důvod žádosti „ostatní“ a uvést například text „nepříznivé počasí“ nebo obdobný, a to pro jasnou identifikaci důvodu vrácení jízdného. V případě vrácení jízdenky na pokladně sdělí tuto skutečnost zákazník pokladní/mu.
Standardně České dráhy vracejí vnitrostátní jízdenky zakoupené v online prodejních kanálech dle tarifu ČD až do 15 minut před cestou. Opatření pomůže především cestujícím s mezinárodními jízdními doklady, a to i vzhledem k aktuální omezené kapacitě železnice do Polska a na Slovensko.
Žádáme cestující, aby při plánování svých cest sledovali aktuální informace o provozu na železnici, např. prostřednictvím našeho webu www.cd.cz/omezeniprovozu, v mobilní aplikaci Můj vlak nebo na profilu Českých drah na sociální síti X.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk