Mgr. Max Politzer "> Děti si okrášlí školní zahradu a při tom se mnohé naučí - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/deti-si-okrasli-skolni-zahradu-a-pri-tom-se-mnohe-nauci
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Ecoinstitut o.s.: Děti si okrášlí školní zahradu a při tom se mnohé naučí

14. června 2013 | Ecoinstitut o.s.
Autor: Mgr. Max Politzer
Do projektu Zelená pro stromy, který byl podpořen Ministerstvem životního prostředí ČR, jsou zapojeni žáci a pedagogové druhého stupně Základní školy Logopedická v Hradci Králové. Snahou školy je v rámci projektu děti nejen naučit rozeznávat jednotlivé druhy zeleně nebo osvojit způsoby její výsadby a péče o ni, ale trochu zajímavějším způsobem posílit jejich vztah k přírodě a svému okolí.

Podle školní koordinátorky environmentální výchovy Radky Černohousové bude díky projektu využit potenciál rozlehlé školní zahrady pro rozvoj citového vztahu dětí k přírodě. „Děti poznají zeleň naší školní zahrady a zjistí, čím jsou pro nás jednotlivé druhy zajímavé a důležité. V rámci projektu budou posouzeny stávající stromy především z pohledu provozní bezpečnosti a následně si děti pod vedením zkušeného arboristy vysadí zeleň novou,“ říká koordinátorka EVVO Černohousová.

Jarní část projektu byla zaměřena na zdokonalení znalostí dětí o funkci a významu dřevin včetně přednesení praktických zkušeností z výsadby a péče. „Oslovili jsme hořické občanské sdružení Ecoinstitut (ECI), které má s realizací výsadby za účasti veřejnosti zkušenosti a vzdělávání dětí je jim blízké,“ vysvětluje výběr pedagog ZŠ Logopedická Milan Janata. Sám učitel Janata, ve volném čase závodní běžec, trénuje v místech, kde sdružení zeleň sázelo, a tak ví, že desítky stromů na návsi Stračovské Lhoty či podél stezky ke kapličce ve Mžanech nevyrostly samy.

Vedení přednášky o významu a pravidlech výsadby zeleně v obcích a krajině se ujal předseda Ecoinstitutu Tomáš Štayr. „Nejprve jsem zjišťoval, co vše si žáci představí pod termínem zeleň a jaký má podle nich význam. Děti logicky začaly produkcí kyslíku tj. funkčním významem. Následně estetický význam popsaly tak, že se jim zeleň zkrátka líbí a město je díky ní pro život příjemnější. Dále jsme si promluvili o tom kde a případně co se v okolí jejich domovů sází a kácí, a tedy jestli mají přehled o dění v místě, kde žijí. Podle nápověd jsme společně vyvodili kde, kdy a jak je optimální zeleň sázet. Jediné co žáci ZŠ neodhadli, tak to byla výše ceny nově vysazovaných stromů ve městech, které nejsou v jednotkách desetikorun, ale několika tisíc“, shrnuje průběh přednášky Štayr z ECI.

Program projektového dne byl ukončen společnou výsadbou živého vrbového teepee na školní zahradě. „Proutí jsme měli připravené ve vodě, a tak jsme se po přednášce mohli rovnou pustit do odrývání travního drnu, hloubení děr a zastrkávání prutů do země,“ popisuje třídní učitel 6.C Janata. „Je tomu už téměř měsíc, co jsme vrbové pruty vysadili a díky deštivému počasí jsme je ani nemuseli moc zalévat. Teepee jako herní prvek nám tedy doslova roste samo“, spokojeně rekapituluje akci koordinátorka ekologické výchovy Černohousová.

Autor: Mgr. Max Politzer


Pro bližší informace kontaktujte:
Bc. Tomáš Štayr, předseda sdružení, +420 608 913 562
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist