Tiskové zprávy
Občanské sdružení spotřebitelů TEST: Do nového roku s levnějším mobilním voláním díky srovnávači časopisu dTest
28. prosince 2011 | Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Autor: Mgr. Tereza Gáliková, tel: 241 404 922
Autor: Mgr. Tereza Gáliková, tel: 241 404 922
Spotřebitelský časopis dTest nedávno upozornil na nepřehlednost nabídky mobilních operátorů a jejich vysoké ceny. Proto nyní na www.dtest.cz/tarify spouští zdarma srovnávač tarifů, který umožní rychlé nalezení optimální nabídky. dTest apeluje na spotřebitele, ať si svůj tarif porovnají s konkurenčními nabídkami a vyzvou svého operátora k poskytnutí lepších podmínek. Mohou tak významně ušetřit a přispět ke změně mobilního trhu v ČR.
„Výsledky našeho průzkumu mezi více než 2800 respondenty ukázaly, že 73 % spotřebitelů považuje nabídky operátorů za nepřehledné. Velké množství rozličných balíčků zákazníky mate. Časopis dTest proto vytvořil jednoduchý srovnávač mobilních tarifů, který zákazníkům pomůže se v této džungli snadno zorientovat,“ říká poradkyně dTestu pro oblast telekomunikací Tereza Gáliková.
Srovnávač je zdarma přístupný na www.dtest.cz/tarify. Po zadání měsíčně provolaných minut a odeslaných SMS se spotřebitelé ihned dozvědí, jaký tarif či předplacená karta je pro ně cenově nejvýhodnější. Zároveň získají potřebné informace nejen o cenách dalších služeb, ale také o podmínkách uzavíraných smluv, které nebývají na první pohled zákazníkům zřejmé a které mohou lákavou nabídku učinit nevýhodnou. Mezi nejproblematičtější pasáže patří zejména tarifikace, délka závazku u operátora, převoditelnost volných minut do dalšího období či automatické prodlužování smlouvy.
Z pohledu spotřebitele představuje srovnávač tarifů jednoduchý a efektivní nástroj. „Stačí si najít vyúčtování za poslední měsíce a potřebné údaje napsat do našeho srovnávače mobilních tarifů. Ten obratem vyhledá nejvýhodnější nabídku na trhu podle zadaných potřeb a preferencí,“ uvádí Gáliková a dodává: „Mobilní trh v České republice je zkostnatělý. Když spotřebitelé srovnají svůj aktuální tarif s konkurencí a případně vyzvou svého operátora k poskytnutí lepších podmínek, mohou ušetřit i stokoruny měsíčně. Navíc tím přispějí k oživení nabídky českých operátorů.“
V nejvýhodnější pozici jsou spotřebitelé se smlouvou na dobu neurčitou, kteří si mohou okamžitě nechat přenést své číslo k jinému operátorovi. Při snaze o jejich udržení jim jejich operátor obvykle nabídne ještě lepší podmínky. Ovšem adresovat svému operátorovi žádost o slevu samozřejmě mohou spotřebitelé i v průběhu trvání smlouvy na dobu určitou, jen jejich vyjednávací pozice je slabší.
Další tiskové zprávy dTest k tématu:
dTest pomáhá orientovat se v džungli telekomunikací
http://www.dtest.cz/clanek-1926/dtest-pomaha-orientovat-se-v-dzungli-telekomunikaci
Prodražení hovorů o desítky procent kvůli tarifikaci se potvrdilo
http://www.dtest.cz/clanek-1978/prodrazeni-hovoru-o-desitky-procent-kvuli-tarifikaci-se-potvrdilo
„Výsledky našeho průzkumu mezi více než 2800 respondenty ukázaly, že 73 % spotřebitelů považuje nabídky operátorů za nepřehledné. Velké množství rozličných balíčků zákazníky mate. Časopis dTest proto vytvořil jednoduchý srovnávač mobilních tarifů, který zákazníkům pomůže se v této džungli snadno zorientovat,“ říká poradkyně dTestu pro oblast telekomunikací Tereza Gáliková.
Srovnávač je zdarma přístupný na www.dtest.cz/tarify. Po zadání měsíčně provolaných minut a odeslaných SMS se spotřebitelé ihned dozvědí, jaký tarif či předplacená karta je pro ně cenově nejvýhodnější. Zároveň získají potřebné informace nejen o cenách dalších služeb, ale také o podmínkách uzavíraných smluv, které nebývají na první pohled zákazníkům zřejmé a které mohou lákavou nabídku učinit nevýhodnou. Mezi nejproblematičtější pasáže patří zejména tarifikace, délka závazku u operátora, převoditelnost volných minut do dalšího období či automatické prodlužování smlouvy.
Z pohledu spotřebitele představuje srovnávač tarifů jednoduchý a efektivní nástroj. „Stačí si najít vyúčtování za poslední měsíce a potřebné údaje napsat do našeho srovnávače mobilních tarifů. Ten obratem vyhledá nejvýhodnější nabídku na trhu podle zadaných potřeb a preferencí,“ uvádí Gáliková a dodává: „Mobilní trh v České republice je zkostnatělý. Když spotřebitelé srovnají svůj aktuální tarif s konkurencí a případně vyzvou svého operátora k poskytnutí lepších podmínek, mohou ušetřit i stokoruny měsíčně. Navíc tím přispějí k oživení nabídky českých operátorů.“
V nejvýhodnější pozici jsou spotřebitelé se smlouvou na dobu neurčitou, kteří si mohou okamžitě nechat přenést své číslo k jinému operátorovi. Při snaze o jejich udržení jim jejich operátor obvykle nabídne ještě lepší podmínky. Ovšem adresovat svému operátorovi žádost o slevu samozřejmě mohou spotřebitelé i v průběhu trvání smlouvy na dobu určitou, jen jejich vyjednávací pozice je slabší.
Další tiskové zprávy dTest k tématu:
dTest pomáhá orientovat se v džungli telekomunikací
http://www.dtest.cz/clanek-1926/dtest-pomaha-orientovat-se-v-dzungli-telekomunikaci
Prodražení hovorů o desítky procent kvůli tarifikaci se potvrdilo
http://www.dtest.cz/clanek-1978/prodrazeni-hovoru-o-desitky-procent-kvuli-tarifikaci-se-potvrdilo
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk