Nikola Švábová "> dTest: Dávejte pozor, jakou obuv kupujete - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/dtest-davejte-pozor-jakou-obuv-kupujete
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Občanské sdružení spotřebitelů TEST: dTest: Dávejte pozor, jakou obuv kupujete

24. července 2012 | Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Autor: Nikola Švábová, tel: 241 404 922
Koupě obuvi, která je označena jako „módní“ či „vysoce módní“ může sice znamenat volbu aktuálně žádaného doplňku, především je ale třeba počítat s omezeními jak při užívání bot, tak hlavně při jejich reklamaci.

Označení obuvi jako módní má poukázat především na to, že je navržená pro nošení v nenáročných podmínkách a nejdůležitějším parametrem je její vzhled. V případě vysoce módní obuvi se pak předpokládá také omezená životnost, jelikož nemusí splňovat ani kvalitativní podmínky, které jsou kladené na obuv módní. Zákazníci musí být na tento aspekt upozorněni a měli by jej při užívání obuvi zohlednit. „Označování obuvi tímto způsobem je v souladu se zákonem, ale obchodníci by toho neměli zneužívat,“ říká vedoucí právní poradny dTestu Lukáš Zelený a vysvětluje: „Prodávající je povinen označení vyznačit přímo, viditelně, srozumitelně a trvale alespoň na jednom půlpáru obuvi.“

Prodejci však v této souvislosti zkoušejí řadu triků, kterými chtějí zmást zákazníky. Tato slovní spojení nadužívají a označují tak téměř každý pár bot ve své prodejně. Někdy také informaci o „módnosti“ obuvi připojí až po zaplacení. „Spotřebitelům doporučujeme být iniciativní a na to, zda je obuv módní, se ptát předem,“ doporučuje Lukáš Zelený a dodává: „Pokud je to možné, měli by zákazníci nahlédnout před koupí do návodu k použití a péči. Může se stát, že v něm najdou taková omezení užívání obuvi, která je od nákupu odradí.“

Specifická situace nastává při reklamaci uvedených typů obuvi. Navzdory různým mýtům platí i zde dvouletá záruční doba. Od té je ale třeba odlišit předpokládanou životnost bot, která je zejména u vysoce módní obuvi omezená. „Zatímco módní obuv je určena k běžnému použití a měla by odpovídat minimálně základním požadavkům na společenskou obuv, od vysoce módní obuvi toho nelze mnoho očekávat,“ upřesňuje Lukáš Zelený a doplňuje: „V prodejnách se však můžeme setkat s tím, že prodávající zaměňují označení „módní“ a „vysoce módní“, což nakonec může být i v jejich neprospěch.“

Podrobné informace o tom, jak je definovaná módní a vysoce módní obuv a co její zakoupení znamená pro spotřebitele, lze zdarma stáhnout na www.dtest.cz/modniobuv. S dotazy týkajícími se nejen tohoto tématu je také možné se obrátit na poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009.

Kontakty pro média:
Lukáš Zelený, zeleny@dtest.cz, tel.: +420 734 710 617
Miloš Borovička, borovicka@dtest.cz, tel.: +420 602 519 828

Poradenská linka časopisu dTest – 299 149 009 – je v provozu každý pracovní den od 9 do 17 hodin a spotřebitelé na ní mohou konzultovat s právními poradci časopisu dTest nejrůznější spotřebitelské problémy, a to za cenu běžného tarifu volání. Od svého spuštění v roce 2010 této možnosti využily již tisíce spotřebitelů a poradenská linka časopisu dTest se tak stala první a nejvyhledávanější cestou k řešení potíží, se kterými se zákazníci na trhu setkávají.

Občanské sdružení spotřebitelů TEST, založeno v roce 1992, je vydavatelem časopisu dTest. Na jeho stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a objektivních testů výrobků, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými výrobky, informace o právech, které chrání spotřebitele a posilují jejich postavení vůči prodávajícím a další rady Sdružení je součástí mezinárodní organizace International Consumer Research and Testing (ICRT) a evropské spotřebitelské organizace BEUC.

Nikola Švábová, tel: 241 404 922
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist