Nikola Švábová "> dTest: Dovolená s dluhy - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/dtest-dovolena-s-dluhy
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Občanské sdružení spotřebitelů TEST: dTest: Dovolená s dluhy

11. května 2012 | Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Autor: Nikola Švábová, tel: 241 404 922
Banky a úvěrové společnosti nabízejí úvěr na cokoliv, třeba i na dovolenou. V době, kdy dochází k nárůstu počtu osobních bankrotů, a banky vynakládají nemalé prostředky k podpoře finanční gramotnosti, není křiklavějšího případu zbytečného zadlužování.

Z průzkumu časopisu dTest provedeným mezi deseti významnými cestovními kancelářemi vyplynulo, že spotřebitelský úvěr na financování dovolené zprostředkují čtyři z nich. Návrh smlouvy a přesné podmínky není snadné získat, většinu informací dostanete až na pobočce, udělat si přehled předem je tak značně komplikované. „Extrémní požadavek cestovní agentury MYWAY.CZ byl nejprve podepsat cestovní smlouvu a až poté získat podmínky jejího financování. Takový postup je zcela v rozporu se zákonem,“ říká Miloš Borovička, právní poradce časopisu dTest.

Mezi nabízenými úvěry bylo možné najít nabídky s 0% navýšením, ale při podrobném studiu většiny ostatních se roční náklady na úvěr pohybovaly mezi 20 – 57 %, doba splátek převážně nepřesahovala jeden rok. „I laik po chvíli zkoumání pozná, že takový úvěr je extrémně nevýhodný a zadlužovat se kvůli 14 dnům u moře je zbytečné,“ konstatuje Miloš Borovička.

Moment překvapení během průzkumu přineslo zjištění, že reklamu na úvěry na dovolenou si neplatí ani tak cestovní kanceláře, jako spíše banky a další poskytovatelé úvěrů. „Tyto subjekty často investují do finančního vzdělávání nemalé částky a vytvářejí dojem společensky odpovědné firmy. Realitu jednoduše odhalíme zadáním spojení „úvěr na dovolenou“ do našeho internetového vyhledávače,“ uzavírá Miloš Borovička.

Podrobnosti z průzkumu sjednávání úvěrů na dovolenou jsou k dispozici na www.dtest.cz/dovolenanauver.

Kontakty:
Miloš Borovička, borovicka@dtest.cz, tel.: +420 602 519 828
Lukáš Zelený, zeleny@dtest.cz, tel.: +420 734 710 617

Poradenská linka časopisu dTest – 299 149 009 – je v provozu každý pracovní den od 9 do 17 hodin a spotřebitelé na ní mohou konzultovat s právními poradci časopisu dTest nejrůznější spotřebitelské problémy, a to za cenu běžného tarifu volání. Od svého spuštění v roce 2010 této možnosti využily již tisíce spotřebitelů a poradenská linka časopisu dTest se tak stala první a nejvyhledávanější cestou k řešení potíží, se kterými se zákazníci na trhu setkávají.

Občanské sdružení spotřebitelů TEST, založeno v roce 1992, je vydavatelem časopisu dTest. Na jeho stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a objektivních testů výrobků, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými výrobky, informace o právech, které chrání spotřebitele a posilují jejich postavení vůči prodávajícím a další rady Sdružení je součástí mezinárodní organizace International Consumer Research and Testing (ICRT) a evropské spotřebitelské organizace BEUC.
Nikola Švábová, tel: 241 404 922
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist