Tiskové zprávy
Občanské sdružení spotřebitelů TEST: dTest: Dovolená s dluhy
Banky a úvěrové společnosti nabízejí úvěr na cokoliv, třeba i na dovolenou. V době, kdy dochází k nárůstu počtu osobních bankrotů, a banky vynakládají nemalé prostředky k podpoře finanční gramotnosti, není křiklavějšího případu zbytečného zadlužování.
Z průzkumu časopisu dTest provedeným mezi deseti významnými cestovními kancelářemi vyplynulo, že spotřebitelský úvěr na financování dovolené zprostředkují čtyři z nich. Návrh smlouvy a přesné podmínky není snadné získat, většinu informací dostanete až na pobočce, udělat si přehled předem je tak značně komplikované. „Extrémní požadavek cestovní agentury MYWAY.CZ byl nejprve podepsat cestovní smlouvu a až poté získat podmínky jejího financování. Takový postup je zcela v rozporu se zákonem,“ říká Miloš Borovička, právní poradce časopisu dTest.
Mezi nabízenými úvěry bylo možné najít nabídky s 0% navýšením, ale při podrobném studiu většiny ostatních se roční náklady na úvěr pohybovaly mezi 20 – 57 %, doba splátek převážně nepřesahovala jeden rok. „I laik po chvíli zkoumání pozná, že takový úvěr je extrémně nevýhodný a zadlužovat se kvůli 14 dnům u moře je zbytečné,“ konstatuje Miloš Borovička.
Moment překvapení během průzkumu přineslo zjištění, že reklamu na úvěry na dovolenou si neplatí ani tak cestovní kanceláře, jako spíše banky a další poskytovatelé úvěrů. „Tyto subjekty často investují do finančního vzdělávání nemalé částky a vytvářejí dojem společensky odpovědné firmy. Realitu jednoduše odhalíme zadáním spojení „úvěr na dovolenou“ do našeho internetového vyhledávače,“ uzavírá Miloš Borovička.
Podrobnosti z průzkumu sjednávání úvěrů na dovolenou jsou k dispozici na www.dtest.cz/dovolenanauver.
Kontakty:
Miloš Borovička, borovicka@dtest.cz, tel.: +420 602 519 828
Lukáš Zelený, zeleny@dtest.cz, tel.: +420 734 710 617
Poradenská linka časopisu dTest – 299 149 009 – je v provozu každý pracovní den od 9 do 17 hodin a spotřebitelé na ní mohou konzultovat s právními poradci časopisu dTest nejrůznější spotřebitelské problémy, a to za cenu běžného tarifu volání. Od svého spuštění v roce 2010 této možnosti využily již tisíce spotřebitelů a poradenská linka časopisu dTest se tak stala první a nejvyhledávanější cestou k řešení potíží, se kterými se zákazníci na trhu setkávají.
Občanské sdružení spotřebitelů TEST, založeno v roce 1992, je vydavatelem časopisu dTest. Na jeho stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a objektivních testů výrobků, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými výrobky, informace o právech, které chrání spotřebitele a posilují jejich postavení vůči prodávajícím a další rady Sdružení je součástí mezinárodní organizace International Consumer Research and Testing (ICRT) a evropské spotřebitelské organizace BEUC.
Z průzkumu časopisu dTest provedeným mezi deseti významnými cestovními kancelářemi vyplynulo, že spotřebitelský úvěr na financování dovolené zprostředkují čtyři z nich. Návrh smlouvy a přesné podmínky není snadné získat, většinu informací dostanete až na pobočce, udělat si přehled předem je tak značně komplikované. „Extrémní požadavek cestovní agentury MYWAY.CZ byl nejprve podepsat cestovní smlouvu a až poté získat podmínky jejího financování. Takový postup je zcela v rozporu se zákonem,“ říká Miloš Borovička, právní poradce časopisu dTest.
Mezi nabízenými úvěry bylo možné najít nabídky s 0% navýšením, ale při podrobném studiu většiny ostatních se roční náklady na úvěr pohybovaly mezi 20 – 57 %, doba splátek převážně nepřesahovala jeden rok. „I laik po chvíli zkoumání pozná, že takový úvěr je extrémně nevýhodný a zadlužovat se kvůli 14 dnům u moře je zbytečné,“ konstatuje Miloš Borovička.
Moment překvapení během průzkumu přineslo zjištění, že reklamu na úvěry na dovolenou si neplatí ani tak cestovní kanceláře, jako spíše banky a další poskytovatelé úvěrů. „Tyto subjekty často investují do finančního vzdělávání nemalé částky a vytvářejí dojem společensky odpovědné firmy. Realitu jednoduše odhalíme zadáním spojení „úvěr na dovolenou“ do našeho internetového vyhledávače,“ uzavírá Miloš Borovička.
Podrobnosti z průzkumu sjednávání úvěrů na dovolenou jsou k dispozici na www.dtest.cz/dovolenanauver.
Kontakty:
Miloš Borovička, borovicka@dtest.cz, tel.: +420 602 519 828
Lukáš Zelený, zeleny@dtest.cz, tel.: +420 734 710 617
Poradenská linka časopisu dTest – 299 149 009 – je v provozu každý pracovní den od 9 do 17 hodin a spotřebitelé na ní mohou konzultovat s právními poradci časopisu dTest nejrůznější spotřebitelské problémy, a to za cenu běžného tarifu volání. Od svého spuštění v roce 2010 této možnosti využily již tisíce spotřebitelů a poradenská linka časopisu dTest se tak stala první a nejvyhledávanější cestou k řešení potíží, se kterými se zákazníci na trhu setkávají.
Občanské sdružení spotřebitelů TEST, založeno v roce 1992, je vydavatelem časopisu dTest. Na jeho stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a objektivních testů výrobků, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými výrobky, informace o právech, které chrání spotřebitele a posilují jejich postavení vůči prodávajícím a další rady Sdružení je součástí mezinárodní organizace International Consumer Research and Testing (ICRT) a evropské spotřebitelské organizace BEUC.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




