Tiskové zprávy
Občanské sdružení spotřebitelů TEST: dTest: Irské úřady zjednají nápravu v kauze Apple
Časopis dTest nedávno poukázal na krácení práv spotřebitelů společností Apple. Česká obchodní inspekce na základě upozornění právníků dTestu shledala důvodným podezření o porušení evropských směrnic a žádá nápravu v Irsku.
Časopis dTest a partnerské organizace v jiných státech vyzvaly v březnu společnost Apple k zastavení porušování práv spotřebitelů. Současně s veřejnou výzvou byl podán i podnět České obchodní inspekci, která následně konstatovala, že shledala důvodné podezření na porušení dvou směrnic Evropského parlamentu a Rady upravujících práva spotřebitelů. Vzhledem ke skutečnosti, že sídlo společnosti Apple se nachází v Irsku, inspekce předala následně věc příslušnému irskému orgánu se žádostí o zjednání nápravy.
Vedoucí právní poradny dTestu Lukáš Zelený k případu uvádí: „Apple má v obchodních podmínkách pro prodej zařízení řadu ustanovení neúplných či nepřesných a některá přímo krátící práva spotřebitelů. Největší pochybení jsme shledali v částech týkajících se záruky a vracení výrobků při odstoupení od kupní smlouvy. Ani výzva dTestu ovšem nevedla k nápravě a obchodní podmínky nebyly dosud změněny,“ a dodává: „V případě, že si spotřebitelé nebudou vědět rady s těmito problémy, ať kontaktují naši poradenskou linku na telefonním čísle 299 149 009.“
Právníci časopisu sestavili přehled nejpodstatnějších porušení právních předpisů a rady, jak se zachovat v případě rozporu podmínek a zákona. Přehled je k dispozici na www.dtest.cz/apple.
Kontakty:
Lukáš Zelený, zeleny@dtest.cz, tel.: +420 734 710 617
Miloš Borovička, borovicka@dtest.cz, tel.: +420 602 519 828
Poradenská linka časopisu dTest – 299 149 009 – je v provozu každý pracovní den od 9 do 17 hodin a spotřebitelé na ní mohou konzultovat s právními poradci časopisu dTest nejrůznější spotřebitelské problémy, a to za cenu běžného tarifu volání. Od svého spuštění v roce 2010 této možnosti využily již tisíce spotřebitelů a poradenská linka časopisu dTest se tak stala první a nejvyhledávanější cestou k řešení potíží, se kterými se zákazníci na trhu setkávají.
Občanské sdružení spotřebitelů TEST, založeno v roce 1992, je vydavatelem časopisu dTest. Na jeho stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a objektivních testů výrobků, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými výrobky, informace o právech, které chrání spotřebitele a posilují jejich postavení vůči prodávajícím a další rady Sdružení je součástí mezinárodní organizace International Consumer Research and Testing (ICRT) a evropské spotřebitelské organizace BEUC.
Časopis dTest a partnerské organizace v jiných státech vyzvaly v březnu společnost Apple k zastavení porušování práv spotřebitelů. Současně s veřejnou výzvou byl podán i podnět České obchodní inspekci, která následně konstatovala, že shledala důvodné podezření na porušení dvou směrnic Evropského parlamentu a Rady upravujících práva spotřebitelů. Vzhledem ke skutečnosti, že sídlo společnosti Apple se nachází v Irsku, inspekce předala následně věc příslušnému irskému orgánu se žádostí o zjednání nápravy.
Vedoucí právní poradny dTestu Lukáš Zelený k případu uvádí: „Apple má v obchodních podmínkách pro prodej zařízení řadu ustanovení neúplných či nepřesných a některá přímo krátící práva spotřebitelů. Největší pochybení jsme shledali v částech týkajících se záruky a vracení výrobků při odstoupení od kupní smlouvy. Ani výzva dTestu ovšem nevedla k nápravě a obchodní podmínky nebyly dosud změněny,“ a dodává: „V případě, že si spotřebitelé nebudou vědět rady s těmito problémy, ať kontaktují naši poradenskou linku na telefonním čísle 299 149 009.“
Právníci časopisu sestavili přehled nejpodstatnějších porušení právních předpisů a rady, jak se zachovat v případě rozporu podmínek a zákona. Přehled je k dispozici na www.dtest.cz/apple.
Kontakty:
Lukáš Zelený, zeleny@dtest.cz, tel.: +420 734 710 617
Miloš Borovička, borovicka@dtest.cz, tel.: +420 602 519 828
Poradenská linka časopisu dTest – 299 149 009 – je v provozu každý pracovní den od 9 do 17 hodin a spotřebitelé na ní mohou konzultovat s právními poradci časopisu dTest nejrůznější spotřebitelské problémy, a to za cenu běžného tarifu volání. Od svého spuštění v roce 2010 této možnosti využily již tisíce spotřebitelů a poradenská linka časopisu dTest se tak stala první a nejvyhledávanější cestou k řešení potíží, se kterými se zákazníci na trhu setkávají.
Občanské sdružení spotřebitelů TEST, založeno v roce 1992, je vydavatelem časopisu dTest. Na jeho stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a objektivních testů výrobků, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými výrobky, informace o právech, které chrání spotřebitele a posilují jejich postavení vůči prodávajícím a další rady Sdružení je součástí mezinárodní organizace International Consumer Research and Testing (ICRT) a evropské spotřebitelské organizace BEUC.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




