Lukáš Zelený "> dTest: Irské úřady zjednají nápravu v kauze Apple - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/dtest-irske-urady-zjednaji-napravu-v-kauze-apple
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Občanské sdružení spotřebitelů TEST: dTest: Irské úřady zjednají nápravu v kauze Apple

23. dubna 2012 | Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Autor: Lukáš Zelený, tel: 241 404 922
Časopis dTest nedávno poukázal na krácení práv spotřebitelů společností Apple. Česká obchodní inspekce na základě upozornění právníků dTestu shledala důvodným podezření o porušení evropských směrnic a žádá nápravu v Irsku.

Časopis dTest a partnerské organizace v jiných státech vyzvaly v březnu společnost Apple k zastavení porušování práv spotřebitelů. Současně s veřejnou výzvou byl podán i podnět České obchodní inspekci, která následně konstatovala, že shledala důvodné podezření na porušení dvou směrnic Evropského parlamentu a Rady upravujících práva spotřebitelů. Vzhledem ke skutečnosti, že sídlo společnosti Apple se nachází v Irsku, inspekce předala následně věc příslušnému irskému orgánu se žádostí o zjednání nápravy.

Vedoucí právní poradny dTestu Lukáš Zelený k případu uvádí: „Apple má v obchodních podmínkách pro prodej zařízení řadu ustanovení neúplných či nepřesných a některá přímo krátící práva spotřebitelů. Největší pochybení jsme shledali v částech týkajících se záruky a vracení výrobků při odstoupení od kupní smlouvy. Ani výzva dTestu ovšem nevedla k nápravě a obchodní podmínky nebyly dosud změněny,“ a dodává: „V případě, že si spotřebitelé nebudou vědět rady s těmito problémy, ať kontaktují naši poradenskou linku na telefonním čísle 299 149 009.“

Právníci časopisu sestavili přehled nejpodstatnějších porušení právních předpisů a rady, jak se zachovat v případě rozporu podmínek a zákona. Přehled je k dispozici na www.dtest.cz/apple.

Kontakty:
Lukáš Zelený, zeleny@dtest.cz, tel.: +420 734 710 617
Miloš Borovička, borovicka@dtest.cz, tel.: +420 602 519 828

Poradenská linka časopisu dTest – 299 149 009 – je v provozu každý pracovní den od 9 do 17 hodin a spotřebitelé na ní mohou konzultovat s právními poradci časopisu dTest nejrůznější spotřebitelské problémy, a to za cenu běžného tarifu volání. Od svého spuštění v roce 2010 této možnosti využily již tisíce spotřebitelů a poradenská linka časopisu dTest se tak stala první a nejvyhledávanější cestou k řešení potíží, se kterými se zákazníci na trhu setkávají.

Občanské sdružení spotřebitelů TEST, založeno v roce 1992, je vydavatelem časopisu dTest. Na jeho stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a objektivních testů výrobků, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými výrobky, informace o právech, které chrání spotřebitele a posilují jejich postavení vůči prodávajícím a další rady Sdružení je součástí mezinárodní organizace International Consumer Research and Testing (ICRT) a evropské spotřebitelské organizace BEUC.
Lukáš Zelený, tel: 241 404 922
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist