Nikola Švábová "> dTest: Jak se účinně bránit podvodným e-mailům - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/dtest-jak-se-ucinne-branit-podvodnym-e-mailum
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Občanské sdružení spotřebitelů TEST: dTest: Jak se účinně bránit podvodným e-mailům

30. července 2012 | Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Autor: Nikola Švábová, tel: 241 404 922
E-maily slibující výhru v loterii či nečekané dědictví. Jejich počet narůstá, stejně jako počty těch, co naletěli. Jako součást prevence proti podvodům spouští nyní dTest specializované webové stránky, kde lze podezřelé e-maily prověřit.

I přes zlepšující se ochranu proti spamu nacházejí spotřebitelé ve svých emailových schránkách stále různé zprávy slibující dobře placenou práci z domova či značkové produkty s obrovskými slevami. E-maily se ve skutečnosti snaží ze spotřebitelů získat osobní údaje včetně informací o kartě či bankovním účtu nebo přímo vyzývají k zaplacení poplatků.

Zahraniční zprávy jsou nyní častěji přeložené do češtiny, čímž se zvyšuje riziko, že jim uvěří lidé, kteří se v používání internetu příliš dobře neorientují. „Na základě množících se dotazů na téma podvodné e-maily byla spuštěna na webu dTestu specializovaná sekce www.dtest.cz/podvodne-emaily, která by měla spotřebitele na záludnosti podobného typu elektronické pošty upozornit a připravit,“ říká Lukáš Zelený, vedoucí poradenské linky dTestu.

Stránka zaměřená na podvodné e-maily poskytuje spotřebitelům rady a poučení, aby se nenapálili a nepřišli o finanční prostředky. Podvodné e-maily jsou členěny do kategorií podle nejčastějších typů, s uvedením příkladů a upozornění na hrozící nebezpečí. Vždy jsou také dodány rady, jak se zachovat. „Základní radou, kterou lze spotřebitelům poskytnout, je, aby vzali rozum do hrsti, na e-maily neodpovídali, neotevírali přílohy ani neklikali na odkazy a zprávu raději smazali,“ říká Lukáš Zelený a upozorňuje: „Pachatelé e-mailových podvodů jsou velmi mazaní lidé, kteří využívají obav svých obětí. Podvádění lidí je často jejich prací na plný úvazek, a to prací velice ziskovou.“

Současným hitem podvodníků jsou převody dědictví a majetku ze zahraničí. Často přitom vyžadují nějaký poplatek sloužící k úhradě nečekaných obtíží. Za to vše slibují odměnu. „Základní znaky tohoto typu podvodu jsou vždy stejné. Jedná se o velkou částku peněz čekající na vyplacení, pro ochranu všech zúčastněných je nutné udržet tajemství, odesilatel je ochoten podělit se o výnosy. Typické je, že z počátku stačí pouze sdělit číslo bankovního účtu,“ doplňuje v závěru Zelený.

V případě podezření na podvodný e-mail lze kontaktovat poradenskou linku dTestu na tel. čísle 299 149 009 či využít e-poradny na webových stránkách www.dtest.cz.

Kontakty pro média:
Lukáš Zelený, zeleny@dtest.cz, tel.: +420 734 710 617
Miloš Borovička, borovicka@dtest.cz, tel.: +420 602 519 828

Poradenská linka časopisu dTest – 299 149 009 – je v provozu každý pracovní den od 9 do 17 hodin a spotřebitelé na ní mohou konzultovat s právními poradci časopisu dTest nejrůznější spotřebitelské problémy, a to za cenu běžného tarifu volání. Od svého spuštění v roce 2010 této možnosti využily již tisíce spotřebitelů a poradenská linka časopisu dTest se tak stala první a nejvyhledávanější cestou k řešení potíží, se kterými se zákazníci na trhu setkávají.

Občanské sdružení spotřebitelů TEST, založeno v roce 1992, je vydavatelem časopisu dTest. Na jeho stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a objektivních testů výrobků, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými výrobky, informace o právech, které chrání spotřebitele a posilují jejich postavení vůči prodávajícím a další rady Sdružení je součástí mezinárodní organizace International Consumer Research and Testing (ICRT) a evropské spotřebitelské organizace BEUC.

Nikola Švábová, tel: 241 404 922
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist