Jan Votočka "> dTest: Předváděcí akce stále lákají klienty; ti se neváhají i porvat - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/dtest-predvadeci-akce-stale-lakaji-klienty-ti-se-nevahaji-i-porvat
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Občanské sdružení spotřebitelů TEST: dTest: Předváděcí akce stále lákají klienty; ti se neváhají i porvat

9. března 2012 | Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Autor: Jan Votočka, tel: 777 016 014
Příslib lákavých dárků, namísto kterých obdržíte drobnosti v hodnotě několika korun či nic. Mnohahodinový nátlak ke koupi předražených produktů, jež následně nelze vrátit. Program, který by leckdo dobrovolně absolvovat nechtěl. Někteří organizátoři předváděcích akcí si přesto neváhají říci i o vstupné.

Jednou ze společností, na kterou právní poradci spotřebitelského časopisu dTest slýchají poslední dobou stížnosti nejčastěji, je MERPEX TRADE, s.r.o. Vedoucí poradenské linky dTestu Lukáš Zelený k jejím praktikám uvádí: „Podle informací od klientů vše začíná zpravidla pozvánkou na kulturní akci a příslibem hodnotných dárků. Spotřebitelé se nechají zlákat, následně ale hovoří o agresivním chování prodejců a až pětihodinovém nátlaku k uzavření nevýhodných smluv. Posléze u nás hledají radu, jak se z nepříjemné situace dostat.“

Odstoupení od smlouvy ale často není možné, neboť klienti jsou spolu s podpisem smlouvy zpravidla donuceni podepsat i ustanovení, ve kterém potvrzují, že si sjednali návštěvu prodávajícího za účelem objednávky. Toto obejití zákona znemožňuje vrácení zboží, což je u smluv uzavřených na předváděcích akcích jinak možné. Spolu s navazující úvěrovou smlouvou se kupující dostávají do kolotoče nevýhodných splátek, a často i dluhů.

Slibované hodnotné dary se na místě promění například v malé balení pracího prášku v hodnotě pár korun, případně několik krabicových vín pro všechny, o které se musí zákazníci v případě zájmu doslova porvat. „Klienti jsou dle svých slov vystaveni velmi nepříjemnému a ponižujícímu jednání. Společnost MERPEX TRADE, s.r.o. přitom neváhá vybírat na své akce vstupné,“ uvádí Zelený.

Podle informací dTestu jsou poškozených již desítky a stále přibývají další. Časopis již v minulosti na některé neseriózní organizátory předváděcích akcí upozorňoval a systematicky jejich činnost sleduje. Na základě zkušeností klientů podobných společností sestavil dTest brožuru „Jak nespadnout do pasti“, ve které upozorňuje na nejčastější triky prodejců a způsoby obrany proti nim. Brožuru lze zdarma získat na www.dtest.cz/predvadeciakce.
Jan Votočka, tel: 777 016 014
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist