Tiskové zprávy
Občanské sdružení spotřebitelů TEST: dTest vystupuje proti nezákonné činnosti společnosti BEZREKLAMKY s.r.o.
V uplynulých týdnech dosti diskutovaná činnost společnosti BEZREKLAMKY s.r.o., se stala smutnou ukázkou špatné vymahatelnosti spotřebitelských práv. Po zvyšujícím se počtu stížností na poradenské lince 299 149 009, se časopis dTest rozhodl proti této společnosti aktivně vystoupit a oficiálně se obrátit na dozorové orgány za účelem řádného zakročení ve věci.
Jednoduchý trik, na který doplatily již tisíce zákazníků, spočívá v tom, že společnost lidem nabídne výdělek v řádech tisíců korun měsíčně za umístění reklamy, ať už na jejich autě, zdi či domovním plotě. Podmínkou je však úhrada 890 Kč za uvítací balíček obsahující smlouvu a následně roční platby ve výši 3 390 korun. Ovšem ani poté se zákazníci svých peněz nedočkají a naopak musí společnosti sami platit.
„Společnost slibované umístění reklamy ani peníze z ní smluvně negarantuje. Jediné k čemu se ve smlouvě zaváže, je pasivní nabídka reklamní plochy,“ říká Jan Votočka, právník časopisu dTest, a dodává: „O těchto zcela nevýhodných podmínkách však před uzavřením smlouvy nepadne ani slovo. Zákazník je tak k podpisu smlouvy nalákán na základě klamavých tvrzení.“
Jediné, co tak zákazník za své nemalé peníze dostane, je umístění nabídky s reklamní plochy na internetu mezi tisícovkami dalších, navíc na webu s minimální návštěvností. A pokud odstoupí od smlouvy a nezaplatí, je jeho pohledávka postoupena vymahačské agentuře a zákazník je uháněn a zastrašován falešnými exekutory.
„Společnost se podle našeho právního názoru dopouští nekalé soutěže a porušuje zákon. Proto jsme podali podnět dozorovým orgánům k důslednému zakročení ve věci. Pokud nebudou učiněny požadované kroky, jsme připraveni se též obrátit na soud s žalobou na zdržení se protiprávního jednání,“ hovoří závěrem Votočka o dalším postupu dTestu.
Pro poškozené zároveň dTest připravil podrobný článek s návodem toho, jak má zákazník v určitých fázích sporu s BEZREKLAMKY s.r.o. správně postupovat. Článek naleznete v únorovém vydání časopisu dTest a zároveň je ke stažení pro každého zdarma na www.dtest.cz/bezreklamky.
Jednoduchý trik, na který doplatily již tisíce zákazníků, spočívá v tom, že společnost lidem nabídne výdělek v řádech tisíců korun měsíčně za umístění reklamy, ať už na jejich autě, zdi či domovním plotě. Podmínkou je však úhrada 890 Kč za uvítací balíček obsahující smlouvu a následně roční platby ve výši 3 390 korun. Ovšem ani poté se zákazníci svých peněz nedočkají a naopak musí společnosti sami platit.
„Společnost slibované umístění reklamy ani peníze z ní smluvně negarantuje. Jediné k čemu se ve smlouvě zaváže, je pasivní nabídka reklamní plochy,“ říká Jan Votočka, právník časopisu dTest, a dodává: „O těchto zcela nevýhodných podmínkách však před uzavřením smlouvy nepadne ani slovo. Zákazník je tak k podpisu smlouvy nalákán na základě klamavých tvrzení.“
Jediné, co tak zákazník za své nemalé peníze dostane, je umístění nabídky s reklamní plochy na internetu mezi tisícovkami dalších, navíc na webu s minimální návštěvností. A pokud odstoupí od smlouvy a nezaplatí, je jeho pohledávka postoupena vymahačské agentuře a zákazník je uháněn a zastrašován falešnými exekutory.
„Společnost se podle našeho právního názoru dopouští nekalé soutěže a porušuje zákon. Proto jsme podali podnět dozorovým orgánům k důslednému zakročení ve věci. Pokud nebudou učiněny požadované kroky, jsme připraveni se též obrátit na soud s žalobou na zdržení se protiprávního jednání,“ hovoří závěrem Votočka o dalším postupu dTestu.
Pro poškozené zároveň dTest připravil podrobný článek s návodem toho, jak má zákazník v určitých fázích sporu s BEZREKLAMKY s.r.o. správně postupovat. Článek naleznete v únorovém vydání časopisu dTest a zároveň je ke stažení pro každého zdarma na www.dtest.cz/bezreklamky.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




