Tiskové zprávy
Občanské sdružení JAK?: Evropská unie a ČR napomáhá zachraňovat lidské životy
Dnes byla na ZŠ Horní Čermná poprvé naostro nasazena nová metodika výuky tematiky Ochrany člověka za mimořádných událostí. Tento nový přístup k tematice OČMU pomůže v průběhu letošního školního roku naučit mnohé děti z Královéhradeckého a Pardubického kraje, jak se správně zachovat při událostech, jakými jsou například autonehody, povodně a požáry. Metodika byla vytvořena v rámci projektu NAPLNO, jehož hlavním cílem je podpořit učitele při jejich vlastní výuce. Projekt je realizován Občanským sdružením JAK? a financován ČR a Evropskou unií.
Tematika OČMU je povinnou součástí studijních plánů již několik let, ovšem doposud neexistovala ucelená příručka, která by pomohla učitelům se způsobem výuky tohoto předmětu. „V naší příručce učitelé naleznou jednoduché, logické a prakticky proveditelné postupy, které jim pomohou ve výuce. Chceme učitelům ukázat, že takto pojatou metodiku lze dobře zvládnout i vlastními silami,“ vysvětluje 22letý vedoucí projektu Bc. Daniel Lessner.
Nová metodika je také inovativní způsobem výuky v praxi. Daniel Lessner na to říká: „Věříme, že možnost vyzkoušet si teoreticky nabyté znalosti v praxi je mnohem přínosnější než samotný výklad. Proto v rámci projektu navštěvujeme jednotlivé školy v kraji a předvádíme jim metodiku pomocí jednodenních cvičení v terénu.“ Děti mají v průběhu šesti hodin možnost například vyzkoušet si a naučit se ošetřování různých zranění, transport raněných a evakuaci. Každé cvičení je pak zakončeno blokem simulací, ve kterých si žáci vyzkouší na vlastní kůži, jaké to je někoho zachraňovat.
Na tento projekt uvolnila ČR a EU přes 1,6 milionu korun. Zajímavostí je, že tuto částku získal tým lidí složený výhradně ze studentů středních a vysokých škol, jejichž věk do této chvíle nepřesáhl 23 let. „Sami totiž víme, jakým způsobem se tento předmět na školách doposud ve většině případů vyučuje. A chceme to změnit,“říká Lucie Diblíková, 20letá specialistka pro komunikaci s médii projektu NAPLNO.
Metodika byla v průběhu měsíce května a června vyzkoušena a doladěna za pomoci 8 škol. Již za tyto dva měsíce prošlo cvičeními 756 dětí a 35 učitelů. Mezi tyto školy patřily například ZŠ Úprkova, ZŠ Sever, ZŠ Studánka a ZŠ Černilov.
Tematika OČMU je povinnou součástí studijních plánů již několik let, ovšem doposud neexistovala ucelená příručka, která by pomohla učitelům se způsobem výuky tohoto předmětu. „V naší příručce učitelé naleznou jednoduché, logické a prakticky proveditelné postupy, které jim pomohou ve výuce. Chceme učitelům ukázat, že takto pojatou metodiku lze dobře zvládnout i vlastními silami,“ vysvětluje 22letý vedoucí projektu Bc. Daniel Lessner.
Nová metodika je také inovativní způsobem výuky v praxi. Daniel Lessner na to říká: „Věříme, že možnost vyzkoušet si teoreticky nabyté znalosti v praxi je mnohem přínosnější než samotný výklad. Proto v rámci projektu navštěvujeme jednotlivé školy v kraji a předvádíme jim metodiku pomocí jednodenních cvičení v terénu.“ Děti mají v průběhu šesti hodin možnost například vyzkoušet si a naučit se ošetřování různých zranění, transport raněných a evakuaci. Každé cvičení je pak zakončeno blokem simulací, ve kterých si žáci vyzkouší na vlastní kůži, jaké to je někoho zachraňovat.
Na tento projekt uvolnila ČR a EU přes 1,6 milionu korun. Zajímavostí je, že tuto částku získal tým lidí složený výhradně ze studentů středních a vysokých škol, jejichž věk do této chvíle nepřesáhl 23 let. „Sami totiž víme, jakým způsobem se tento předmět na školách doposud ve většině případů vyučuje. A chceme to změnit,“říká Lucie Diblíková, 20letá specialistka pro komunikaci s médii projektu NAPLNO.
Metodika byla v průběhu měsíce května a června vyzkoušena a doladěna za pomoci 8 škol. Již za tyto dva měsíce prošlo cvičeními 756 dětí a 35 učitelů. Mezi tyto školy patřily například ZŠ Úprkova, ZŠ Sever, ZŠ Studánka a ZŠ Černilov.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




