Tiskové zprávy
Ekologické centrum Kralupy nad Vltavou: Informace o životním prostředí získáte na Zeleném telefonu
Ekologické centrum Kralupy nad Vltavou nabízí své bezplatné poradenské a informační služby veřejnosti z Kralup a okolí. Lidé mohou volat na „Zelený telefon“.
„Chci pokácet strom, potřebuji k tomu nějaké povolení?“, „Jak poznám kosmetiku netestovanou na zvířatech“, „Jaká je dnes čistota ovzduší?“, „Co ta továrna vypouští do řeky?“, „Soused pálí odpad. Co s tím mohu dělat?“… S podobnými dotazy se můžete obracet na nonstop dispečink Ekologického centra Kralupy nad Vltavou prostřednictvím bezplatné služby Zelený telefon.
EC Kralupy je se službou Zelený telefon, možností využití mobilního měřicího vozu a odborným zázemím výzkumného ústavu druhým centrem svého druhu v České republice. Bude fungovat pod odborným vedením Ekologického centra Most, které již funguje 6 let a za tu dobu zodpovědělo více než 4 500 dotazů. Dispečeři a zároveň ekoporadci EC Kralupy jsou od 2. října připraveni zodpovídat dotazy a stížnosti týkající se životního prostředí. S propagačními letáčky upozorňujícími na služby EC Kralupy se můžete setkat na veřejných místech – na úřadech, nádraží, v čekárnách lékařů apod. Vyřizování dotazů a stížností veřejnosti by mělo zvýšit informovanost o životním prostředí a také odlehčit práci pracovníkům veřejné správy a dispečerům průmyslových podniků, na které se lidé většinou obracejí. „Často nám volají lidé, kteří mají k úřadům nedůvěru a se svojí stížností se raději obracejí na nás.“ uvedla Soňa Hykyšová, vedoucí ECM.
Zelený telefon slouží především k poskytování aktuálních informací o stavu životního prostředí, dále k příjmu hlášení, poznatků či stížností obyvatel (jako např. pachová zátěž apod.), k poradenství v oblasti legislativních záležitostí (např. možnost kácení dřevin apod.). „Naši dispečeři jsou po odborné stránce připraveni pomoci s řešením dotazů např. z oblasti odpadů, praní a čištění, hraček, škodlivin v životním prostředí, tepelných izolací, energie, ochrany přírody a krajiny, ochrany spotřebitele a označování výrobků. Naším cílem je nejen poskytovat kvalitní informace, ale také lidi motivovat k ekologickému chování.“ dodala Hykyšová.
EC Kralupy poskytuje maximum informací také na svých internetových stránkách www.eckralupy.cz. Zde je možné v sekci Zelený rádce najít celou řadu dotazů s odpověďmi a kontakty na úřady a organizace, to vše roztříděné do jednotlivých kategorií: zeleň, voda, odpady, nakupování atd..
Na závěr už stačí pouze uvést číslo Zeleného telefonu: 800 100 584.
„Chci pokácet strom, potřebuji k tomu nějaké povolení?“, „Jak poznám kosmetiku netestovanou na zvířatech“, „Jaká je dnes čistota ovzduší?“, „Co ta továrna vypouští do řeky?“, „Soused pálí odpad. Co s tím mohu dělat?“… S podobnými dotazy se můžete obracet na nonstop dispečink Ekologického centra Kralupy nad Vltavou prostřednictvím bezplatné služby Zelený telefon.
EC Kralupy je se službou Zelený telefon, možností využití mobilního měřicího vozu a odborným zázemím výzkumného ústavu druhým centrem svého druhu v České republice. Bude fungovat pod odborným vedením Ekologického centra Most, které již funguje 6 let a za tu dobu zodpovědělo více než 4 500 dotazů. Dispečeři a zároveň ekoporadci EC Kralupy jsou od 2. října připraveni zodpovídat dotazy a stížnosti týkající se životního prostředí. S propagačními letáčky upozorňujícími na služby EC Kralupy se můžete setkat na veřejných místech – na úřadech, nádraží, v čekárnách lékařů apod. Vyřizování dotazů a stížností veřejnosti by mělo zvýšit informovanost o životním prostředí a také odlehčit práci pracovníkům veřejné správy a dispečerům průmyslových podniků, na které se lidé většinou obracejí. „Často nám volají lidé, kteří mají k úřadům nedůvěru a se svojí stížností se raději obracejí na nás.“ uvedla Soňa Hykyšová, vedoucí ECM.
Zelený telefon slouží především k poskytování aktuálních informací o stavu životního prostředí, dále k příjmu hlášení, poznatků či stížností obyvatel (jako např. pachová zátěž apod.), k poradenství v oblasti legislativních záležitostí (např. možnost kácení dřevin apod.). „Naši dispečeři jsou po odborné stránce připraveni pomoci s řešením dotazů např. z oblasti odpadů, praní a čištění, hraček, škodlivin v životním prostředí, tepelných izolací, energie, ochrany přírody a krajiny, ochrany spotřebitele a označování výrobků. Naším cílem je nejen poskytovat kvalitní informace, ale také lidi motivovat k ekologickému chování.“ dodala Hykyšová.
EC Kralupy poskytuje maximum informací také na svých internetových stránkách www.eckralupy.cz. Zde je možné v sekci Zelený rádce najít celou řadu dotazů s odpověďmi a kontakty na úřady a organizace, to vše roztříděné do jednotlivých kategorií: zeleň, voda, odpady, nakupování atd..
Na závěr už stačí pouze uvést číslo Zeleného telefonu: 800 100 584.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




