Petr Vinš "> Jsou naše školy připraveny na největší školskou reformu od dob Marie Terezie? - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/jsou-nase-skoly-pripraveny-na-nejvetsi-skolskou-reformu-od-dob-marie-terezie
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

AISIS, o. s.: Jsou naše školy připraveny na největší školskou reformu od dob Marie Terezie?

5. června 2007 | AISIS, o. s.
Autor: Petr Vinš, tel: 312 245 818
Dávají školy žákům opravdu to, co budou v životě potřebovat? Program Trvalá obnova školy pomáhá školám Zlínského kraje a Kraje Vysočina měnit výuku, atmosféru ve třídě i přístup k žákům a rodičům. Slavnostní certifikace ocení úspěšné absolventy programu.

Dávají školy žákům opravdu to, co budou v životě potřebovat?
Program Trvalá obnova školy pomáhá školám Zlínského kraje a Kraje Vysočina měnit výuku, atmosféru ve třídě i přístup k žákům a rodičům.
Slavnostní certifikace ocení úspěšné absolventy programu.

Ve středu 6. června 2007 budou v hotelu Akademie v Hrubé Vodě u Olomouce slavnostně certifikováni vedoucí pracovníci 16 základních škol Zlínského kraje a Kraje Vysočina. Obhajobami svých závěrečných prací na téma Strategický plán rozvoje školy zakončí 120hodinovou výuku v programu Trvalá obnova školy.
Cílem programu je přivést školy na cestu ke kvalitnějšímu vzdělávání, které lépe připraví žáky pro úspěšný profesní i osobní život.


„Chceme, aby školy byly schopné dávat žákům ty dovednosti, které budou v životě opravdu potřebovat“, říká manažerka projektu Saša Dobrovolná z pořadatelského sdružení AISIS Vsetín. „Výzkumy i naše osobní zkušenosti ukazují, že učitelé nejsou připraveni rozvíjet klíčové životní dovednosti žáků. Například dovednost komunikovat a spolupracovat v týmu, kreativně řešit problém, být samostatný nebo přijmout odpovědnost za své jednání. České děti jsou pak schopny sice dobře plnit úkoly, které jsou založeny na reprodukci znalostí, ale problémy nastávají s úlohami s nestandardními postupy. Setkáváme se s nedostatky v jazykové oblasti (např. schopnost argumentovat), v samostatnosti při řešení problému a podobně.“

Program Trvalá obnova školy tak pomáhá vedení i celému učitelskému sboru sestavit vlastní vzdělávací programy tak, aby akcentovaly individuální schopnosti žáků a rozvíjeli ty nejdůležitější životní dovednosti. Samo vedení školy si z programu odnáší dovednosti pro lepší manažerské řízení školy, komunikaci s pedagogy, rodiči, žáky i veřejností.

Program Trvalá obnova školy je součástí projektu „Dokážu to?“, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Organizátor projektu je AISIS Vsetín.
Nefinančním partnerem projektu je Zlínský kraj a Kraj Vysočina.

Další informace získáte:
Saša Dobrovolná, manažerka projektu, Aisis o.s., tel.: 603 727 081, sasa.dobrovolna@aisis.cz
Petr Vinš, public relations, Aisis o.s., tel.: 312 245 818, mobil: 604 103 343, petr.vins@aisis.cz

Více na www.dokazuto.cz a na www.aisis.cz
Petr Vinš, tel: 312 245 818
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist