Tiskové zprávy
Koalice Nádraží v centru: Komunikační kampaň: o nádraží v centru definitivně rozhodnou volby
I přes omezení způsobené cenzorským zásahem Dopravního podniku města Brna (DPMB) dnes občanská koalice Nádraží v centru zahajuje svoji podzimní komunikační kampaň. V ní sděluje Brňanům, že o odsunu nádraží stále ještě není rozhodnuto. Na megalomanský projekt stále nejsou peníze, ani stavět se ještě nezačalo. Koalice chce prostřednictvím kampaně učinit otázku polohy nádraží jedním z hlavních témat nadcházejících komunálních voleb.
O podobě projektu přestavby železničního uzlu Brno, a tedy i poloze osobního nádraží, dosud není skutečně rozhodnuto. Jak potvrdilo svým vyjádření ze dne 14.8.2006 ministerstvo dopravy, smlouva o financování projektu mezi státními organizacemi, krajem a městem dosud nebyla podepsána. Přestože její podpis slibovaly všechny zúčastněné strany již v říjnu 2005. Také stavět se ještě nezačalo. Kvůli chybně vypsaným výběrovým řízením se zahájení první etapy výstavby odstavného nádraží odsouvá na jaro příštího roku. Navíc tato stavba umožní realizovat osobní nádraží v přisunuté i odsunuté poloze, proto je plně podporována i koalicí Nádraží v centru.
Komunikační kampaň koalice Nádraží v centru staví na třech základních sděleních:
* JEŠTĚ NENÍ ROZHODNUTO
* ODSUN? VYHOZENÉ PENÍZE
* KILOMETR OD CENTRA: PROČ?
Kromě základního sdělení se tedy zaměřuje na kritiku neefektivnosti využítí veřejných prostředků při stavbě nádraží v odsunuté poloze. Dotýká se také základního nedostatku oficiální varianty – nerespektování potřeb cestujících.
Koalice Nádraží v centru s podporou mnoha nezávislých odborníků a mandátem od 67 440 Brňanů , kteří hlasovali v referendu pro modernizaci nádraží v centru, navrhuje vlastní projekt přestavby brněnského železničního uzlu Brno. Ten počítá s modernizací nádraží ve stávající poloze podél ulice Nádražní. Toto řešení je zhlediska potřeb pravidelných cestujících, návštěvníků Brna i samotných Brňanů využívajících veřejnou dopravu mnohem komfortnější. Zhlediska využití veřejných prostředků je toto řešení také mnohem efektivnější.
Projekt přestavby brněnského železničního uzlu bude největší investici v historii Brna a nejzásadnějším zásahem do podoby města v poválečných dějinách. V nadcházejících komunálních volbách se bude otázky polohy nádraží řešit vůbec poprvé. Před čtyřmi lety se totiž o této otázce nediskutovalo, většina politických stran ji ve svém volebním programu neřešila.
Koalice Nádraží v centru plánuje, že do zahajované komunikační kampaně investuje zhruba 700 tisíc korun, převážně do venkovní reklamy a inzerce v tištěných médiích. Prostředky na tuto kampaň získaly členské organizace koalice v otevřeném grantovém řízení, které proběhlo na základě výzvy společnosti Daniel Šorm, a.s. uveřejněné
26. dubna 2005 na první straně deníku Rovnost. Poté, co organizace se svými projekty uspěly, uzavřely Hnutí DUHA, ZO ČSOP Veronica, Ekologický právní servis, NESEHNUTÍ, Klub Bycibo, Český a Slovenský dopravní klub a Děti Země Brno smlouvu o společném využítí získaných prostředků na komunikační kampaň za zachování nádraží v centru.
Svatopluk Bartík z koalice Nádraží v centru k tomu říká: „Věříme, že s podporou komunikační kampaně se z podzimních komunálních voleb stane druhé referendum o poloze nádraží, tentokrát však již platné při jakékoliv účasti voličů.“
Martin Ander, ředitel Hnutí DUHA, dodává: „Ještě není rozhodnuto. Zda se nádraží bude modernizovat v současném místě, nebo jej odsunou o kilometr na jih, rozhodnou Brňané v říjnu, znovu a naposled, a to v komunálních volbách.“
Vizuály lze stáhnout z webu (formát jpg):
http://www.nadrazivcentru.cz/fotky/Nadrazivcentru_letak1.jpg
http://www.nadrazivcentru.cz/fotky/Nadrazivcentru_letak2.jpg
http://www.nadrazivcentru.cz/fotky/Nadrazivcentru_letak3.jpg
Bližší informace a kontakty:
* Martin Ander, ředitel Hnutí DUHA, tel: 732 565 042
* Svatopluk Bartík, mediální koordinátor koalice, tel: 776 706 868
http://www.nadrazivcentru.cz/
O podobě projektu přestavby železničního uzlu Brno, a tedy i poloze osobního nádraží, dosud není skutečně rozhodnuto. Jak potvrdilo svým vyjádření ze dne 14.8.2006 ministerstvo dopravy, smlouva o financování projektu mezi státními organizacemi, krajem a městem dosud nebyla podepsána. Přestože její podpis slibovaly všechny zúčastněné strany již v říjnu 2005. Také stavět se ještě nezačalo. Kvůli chybně vypsaným výběrovým řízením se zahájení první etapy výstavby odstavného nádraží odsouvá na jaro příštího roku. Navíc tato stavba umožní realizovat osobní nádraží v přisunuté i odsunuté poloze, proto je plně podporována i koalicí Nádraží v centru.
Komunikační kampaň koalice Nádraží v centru staví na třech základních sděleních:
* JEŠTĚ NENÍ ROZHODNUTO
* ODSUN? VYHOZENÉ PENÍZE
* KILOMETR OD CENTRA: PROČ?
Kromě základního sdělení se tedy zaměřuje na kritiku neefektivnosti využítí veřejných prostředků při stavbě nádraží v odsunuté poloze. Dotýká se také základního nedostatku oficiální varianty – nerespektování potřeb cestujících.
Koalice Nádraží v centru s podporou mnoha nezávislých odborníků a mandátem od 67 440 Brňanů , kteří hlasovali v referendu pro modernizaci nádraží v centru, navrhuje vlastní projekt přestavby brněnského železničního uzlu Brno. Ten počítá s modernizací nádraží ve stávající poloze podél ulice Nádražní. Toto řešení je zhlediska potřeb pravidelných cestujících, návštěvníků Brna i samotných Brňanů využívajících veřejnou dopravu mnohem komfortnější. Zhlediska využití veřejných prostředků je toto řešení také mnohem efektivnější.
Projekt přestavby brněnského železničního uzlu bude největší investici v historii Brna a nejzásadnějším zásahem do podoby města v poválečných dějinách. V nadcházejících komunálních volbách se bude otázky polohy nádraží řešit vůbec poprvé. Před čtyřmi lety se totiž o této otázce nediskutovalo, většina politických stran ji ve svém volebním programu neřešila.
Koalice Nádraží v centru plánuje, že do zahajované komunikační kampaně investuje zhruba 700 tisíc korun, převážně do venkovní reklamy a inzerce v tištěných médiích. Prostředky na tuto kampaň získaly členské organizace koalice v otevřeném grantovém řízení, které proběhlo na základě výzvy společnosti Daniel Šorm, a.s. uveřejněné
26. dubna 2005 na první straně deníku Rovnost. Poté, co organizace se svými projekty uspěly, uzavřely Hnutí DUHA, ZO ČSOP Veronica, Ekologický právní servis, NESEHNUTÍ, Klub Bycibo, Český a Slovenský dopravní klub a Děti Země Brno smlouvu o společném využítí získaných prostředků na komunikační kampaň za zachování nádraží v centru.
Svatopluk Bartík z koalice Nádraží v centru k tomu říká: „Věříme, že s podporou komunikační kampaně se z podzimních komunálních voleb stane druhé referendum o poloze nádraží, tentokrát však již platné při jakékoliv účasti voličů.“
Martin Ander, ředitel Hnutí DUHA, dodává: „Ještě není rozhodnuto. Zda se nádraží bude modernizovat v současném místě, nebo jej odsunou o kilometr na jih, rozhodnou Brňané v říjnu, znovu a naposled, a to v komunálních volbách.“
Vizuály lze stáhnout z webu (formát jpg):
http://www.nadrazivcentru.cz/fotky/Nadrazivcentru_letak1.jpg
http://www.nadrazivcentru.cz/fotky/Nadrazivcentru_letak2.jpg
http://www.nadrazivcentru.cz/fotky/Nadrazivcentru_letak3.jpg
Bližší informace a kontakty:
* Martin Ander, ředitel Hnutí DUHA, tel: 732 565 042
* Svatopluk Bartík, mediální koordinátor koalice, tel: 776 706 868
http://www.nadrazivcentru.cz/
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




