Tiskové zprávy
Step by Step ČR, o.s.: Končí projekt Inkluzivním vzděláváním k autenticitě prostředí mateřských škol v Plzeňském kraji
35 pedagogů z 20 mateřských škol Plzeňského kraje absolvovalo v jeho průběhu vzdělávací aktivity zaměřené na zvyšování svých profesních dovedností. Účastnice tak měly možnost navštívit semináře týkající se multikulturní výchovy, dozvědět se, jak ve výchově lépe zohledňovat a respektovat individualitu každého dítěte, a vytvářet tak podmínky pro inkluzivní vzdělávání, či jak u dětí rozvíjet předčtenářskou gramotnost. Kromě seminářů učitelky absolvovaly exkurze v několika mateřských školách, kde měly možnost porovnat svou práci s kolegyněmi mimo Plzeňský region. Podobnou příležitost poskytla také dvě setkání v mateřských školkách samotných účastnic projektu. MŠ Přeštice v Gagarinově ulici a 55. MŠ v Plzni se nám tak staly příjemnými a inspirujícími hostiteli.
Mimořádnou nabídkou Step by Step ČR bylo zařadit do projektu mentorskou podporu. Přes počáteční nejistotu pedagogů získal mentoring obrovskou popularitu: „V profesním životě mi dost pomohla mentorka, která byla velice empatická a milá a v podstatě mě ‚donutila‛ si na odpovědi přijít sama,“ říká paní učitelka z Chválenic.
Nejen zásluhou mentorské podpory, ale také nabídkou kurzů zaměřených na osobnostní růst a psychohygienu učitele orientované především na zvládání stresových situací a pracovní zátěže, ovlivnil projekt i osobní život účastnic. Nejlépe to vyjádřila jedna z nich slovy: „Začala jsem si vážit víc sama sebe a získala jsem nové přátele, které bych za jiných okolností nepotkala.“
Projektové aktivity byly nabízeny ve dvou alternativních termínech tak, aby co nejméně zatěžovaly běžný chod pracovišť mateřských škol. I díky tomu a zejména díky profesionalitě lektorů jednotlivých programů se podařilo vždy zajistit vysokou účast.
V průběhu projektu byl také na vybraných mateřských školách natáčen videofilm, který na konkrétních pedagogických situacích ukazuje žádoucí kvalitu učitelské praxe v MŠ. Videofilm bude po skončení projektu školkám sloužit jako pomůcka k hodnocení a zefektivnění jejich práce.
Po 13 měsících trvání projektu všichni zúčastnění vyjádřili lítost nad jeho ukončením. Paní učitelka z 90. plzeňské MŠ napsala do hodnotícího dotazníku: „Projekt předčil má očekávání, líbilo se mi zejména to, že byl rozmanitý a pestrý. Přála bych si, aby pokračoval...“
Tým SbS ČR děkuje všem, kteří se projektu účastnili – učitelkám, vedoucím učitelkám, ředitelkám MŠ a týmu lektorů a mentorů, za výbornou spolupráci a přeje mnoho úspěchů v osobním i pracovním životě.
Mimořádnou nabídkou Step by Step ČR bylo zařadit do projektu mentorskou podporu. Přes počáteční nejistotu pedagogů získal mentoring obrovskou popularitu: „V profesním životě mi dost pomohla mentorka, která byla velice empatická a milá a v podstatě mě ‚donutila‛ si na odpovědi přijít sama,“ říká paní učitelka z Chválenic.
Nejen zásluhou mentorské podpory, ale také nabídkou kurzů zaměřených na osobnostní růst a psychohygienu učitele orientované především na zvládání stresových situací a pracovní zátěže, ovlivnil projekt i osobní život účastnic. Nejlépe to vyjádřila jedna z nich slovy: „Začala jsem si vážit víc sama sebe a získala jsem nové přátele, které bych za jiných okolností nepotkala.“
Projektové aktivity byly nabízeny ve dvou alternativních termínech tak, aby co nejméně zatěžovaly běžný chod pracovišť mateřských škol. I díky tomu a zejména díky profesionalitě lektorů jednotlivých programů se podařilo vždy zajistit vysokou účast.
V průběhu projektu byl také na vybraných mateřských školách natáčen videofilm, který na konkrétních pedagogických situacích ukazuje žádoucí kvalitu učitelské praxe v MŠ. Videofilm bude po skončení projektu školkám sloužit jako pomůcka k hodnocení a zefektivnění jejich práce.
Po 13 měsících trvání projektu všichni zúčastnění vyjádřili lítost nad jeho ukončením. Paní učitelka z 90. plzeňské MŠ napsala do hodnotícího dotazníku: „Projekt předčil má očekávání, líbilo se mi zejména to, že byl rozmanitý a pestrý. Přála bych si, aby pokračoval...“
Tým SbS ČR děkuje všem, kteří se projektu účastnili – učitelkám, vedoucím učitelkám, ředitelkám MŠ a týmu lektorů a mentorů, za výbornou spolupráci a přeje mnoho úspěchů v osobním i pracovním životě.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




