Iveta Pasáková "> Končí projekt Inkluzivním vzděláváním k autenticitě prostředí mateřských škol v Plzeňském kraji - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/konci-projekt-inkluzivnim-vzdelavanim-k-autenticite-prostredi-materskych-skol-v-plzenskem-kraji
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Step by Step ČR, o.s.: Končí projekt Inkluzivním vzděláváním k autenticitě prostředí mateřských škol v Plzeňském kraji

1. února 2013 | Step by Step ČR, o.s.
Autor: Iveta Pasáková, tel: 774 380 124
35 pedagogů z 20 mateřských škol Plzeňského kraje absolvovalo v jeho průběhu vzdělávací aktivity zaměřené na zvyšování svých profesních dovedností. Účastnice tak měly možnost navštívit semináře týkající se multikulturní výchovy, dozvědět se, jak ve výchově lépe zohledňovat a respektovat individualitu každého dítěte, a vytvářet tak podmínky pro inkluzivní vzdělávání, či jak u dětí rozvíjet předčtenářskou gramotnost. Kromě seminářů učitelky absolvovaly exkurze v několika mateřských školách, kde měly možnost porovnat svou práci s kolegyněmi mimo Plzeňský region. Podobnou příležitost poskytla také dvě setkání v mateřských školkách samotných účastnic projektu. MŠ Přeštice v Gagarinově ulici a 55. MŠ v Plzni se nám tak staly příjemnými a inspirujícími hostiteli.

Mimořádnou nabídkou Step by Step ČR bylo zařadit do projektu mentorskou podporu. Přes počáteční nejistotu pedagogů získal mentoring obrovskou popularitu: „V profesním životě mi dost pomohla mentorka, která byla velice empatická a milá a v podstatě mě ‚donutila‛ si na odpovědi přijít sama,“ říká paní učitelka z Chválenic.

Nejen zásluhou mentorské podpory, ale také nabídkou kurzů zaměřených na osobnostní růst a psychohygienu učitele orientované především na zvládání stresových situací a pracovní zátěže, ovlivnil projekt i osobní život účastnic. Nejlépe to vyjádřila jedna z nich slovy: „Začala jsem si vážit víc sama sebe a získala jsem nové přátele, které bych za jiných okolností nepotkala.“

Projektové aktivity byly nabízeny ve dvou alternativních termínech tak, aby co nejméně zatěžovaly běžný chod pracovišť mateřských škol. I díky tomu a zejména díky profesionalitě lektorů jednotlivých programů se podařilo vždy zajistit vysokou účast.

V průběhu projektu byl také na vybraných mateřských školách natáčen videofilm, který na konkrétních pedagogických situacích ukazuje žádoucí kvalitu učitelské praxe v MŠ. Videofilm bude po skončení projektu školkám sloužit jako pomůcka k hodnocení a zefektivnění jejich práce.

Po 13 měsících trvání projektu všichni zúčastnění vyjádřili lítost nad jeho ukončením. Paní učitelka z 90. plzeňské MŠ napsala do hodnotícího dotazníku: „Projekt předčil má očekávání, líbilo se mi zejména to, že byl rozmanitý a pestrý. Přála bych si, aby pokračoval...“

Tým SbS ČR děkuje všem, kteří se projektu účastnili – učitelkám, vedoucím učitelkám, ředitelkám MŠ a týmu lektorů a mentorů, za výbornou spolupráci a přeje mnoho úspěchů v osobním i pracovním životě.
Iveta Pasáková, tel: 774 380 124
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist