Tiskové zprávy
Charita Olomouc: Kurz Telefonické krizové intervence úspěšně ukončen
Po několika měsících náročné práce, v době od září 2012 do února 2013, krizoví interventi Charity Olomouc, Charity Valašské Meziříčí, Maltézské pomoci Olomouc, Podaných rukou Prostějov a Krajského úřadu Olomouckého kraje zdárně dokončili kurz Telefonické krizové intervence.
Účastníci tohoto vzdělávacího kurzu tak navázail na již získané znalosti v oblasti „Základní a Pokračující krizové intervence“ z roku 2011. Opět byla pro tento účel oslovena renomovaná vzdělávací organizace, a to pražské občanské sdružení Remedium. Kurz probíhal na půdě Charity Olomouc.
Krizoví interventi si rozšířili své odborné znalosti, které jsou předpokladem pro poskytování kvalitní pomoci osobám v akutní krizi. Získali větší jistotu a jsou nyní lépe připraveni pro jednání s klienty telefonicky kontaktující službu. Přesvědčili se o tom, jak rozdílné jsou techniky poskytování krizové intervence: jednak „tváří v tvář“ a naopak po telefonu, kdy chybí přímý očí kontakt s klienty.
Účastníkům kurzu byly zprostředkovány nejen nové poznatky z oblasti krizové intervence, ale mohli zde i zprostředkovaně prožívat vlastní životní zkušenosti, krizové situace, sdílet své pocity v bezpečném prostředí celého týmu apod.
Vyvrcholením vzdělávání trvajícího přibližně půl roku bylo únorové třídenní evaluační setkání, které se skládalo z písemného testu, modelového telefonického hovoru a závěrečné písemné práce. Výstupem se stalo osvědčení o absolvování vzdělávací kurzu, které účastníci obdrželi po jeho ukončení. Všech 14 osob, které do kurzu vstoupily, kurz absolvovalo; 12 z nich zvládlo evaluaci v předepsaném termínu, 2 účastníci potom k závěrečné zkoušce teprve půjdou v náhradním termínu.
Náklady na tento vzdělávací kurz z části hradil Olomoucký kraj, z části je hradili účastníci a jejich zaměstnavatelé.
Účastníci tohoto vzdělávacího kurzu tak navázail na již získané znalosti v oblasti „Základní a Pokračující krizové intervence“ z roku 2011. Opět byla pro tento účel oslovena renomovaná vzdělávací organizace, a to pražské občanské sdružení Remedium. Kurz probíhal na půdě Charity Olomouc.
Krizoví interventi si rozšířili své odborné znalosti, které jsou předpokladem pro poskytování kvalitní pomoci osobám v akutní krizi. Získali větší jistotu a jsou nyní lépe připraveni pro jednání s klienty telefonicky kontaktující službu. Přesvědčili se o tom, jak rozdílné jsou techniky poskytování krizové intervence: jednak „tváří v tvář“ a naopak po telefonu, kdy chybí přímý očí kontakt s klienty.
Účastníkům kurzu byly zprostředkovány nejen nové poznatky z oblasti krizové intervence, ale mohli zde i zprostředkovaně prožívat vlastní životní zkušenosti, krizové situace, sdílet své pocity v bezpečném prostředí celého týmu apod.
Vyvrcholením vzdělávání trvajícího přibližně půl roku bylo únorové třídenní evaluační setkání, které se skládalo z písemného testu, modelového telefonického hovoru a závěrečné písemné práce. Výstupem se stalo osvědčení o absolvování vzdělávací kurzu, které účastníci obdrželi po jeho ukončení. Všech 14 osob, které do kurzu vstoupily, kurz absolvovalo; 12 z nich zvládlo evaluaci v předepsaném termínu, 2 účastníci potom k závěrečné zkoušce teprve půjdou v náhradním termínu.
Náklady na tento vzdělávací kurz z části hradil Olomoucký kraj, z části je hradili účastníci a jejich zaměstnavatelé.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




