Tiskové zprávy
MAS Moravský kras o.s.: Moravský kras bude spolupracovat s Dolinou Baryczy v Polsku
V Moravskom krase a okolí od května loňského roku působí místní akční skupina která pracuje na principech iniciativy LEADER+. Základním pilířem iniciativy je místní partnerství mezi podnikateli, obcemi a neziskovými organizacemi, definování společné vize rozvoje regionu a její realizace.
V prvním červencovém týdnu navštívila Moravský kras místní akční skupina z Doliny Barycza z Polska. I když po stránce přírodní jsou obě oblasti úplně rozdílné, protože polský region je údolí nížinné řeky s největší rybniční soustavou v celé Evropě, našli mnoho společných problémů a témat v rozvoji svých oblastí.
U obou oblastí je to hlavně blízkost velkých měst, Brna a Wroclawi, obě oblasti disponují velkým potenciálem pro rozvoj cestovního ruchu, který se ale plně nedaří využít.
Obě oblasti jsou i chráněnými krajinnými oblastmi a jsou zařazeny i do evropské sítě NATURA 2000.
Polský region je trochu dále zejména v tom, že se jim podařilo v minulém roce získat finanční prostředky přímo na realizaci své rozvojové strategie. Podpořily projekty budování koňských stezek, cyklostezek a vodních stezek. Dále realizovali společenské akce a slavnosti k výlovům rybníků a klasické projekty na obnovu vesnic. U nás je zaujal hlavně projekt značení místních produktů a vize rozvoje postavená na šetrném rozvoji cestovního ruchu.
„ Velmi inspirující pro nás je to, že pro myšlenku regionální značky se vám podařilo získat velké partnery kteří jsou zároveň rozhodujícími aktéry v rozvoji oblasti. Za velmi krátkou dobu jste doslova profesionálně zvládly i reklamu a marketing. Obojí je pro nás velká inspirace v zavádění značky u nás“, říká předseda místní akční skupiny Dolina Barzyczy Krzsystof Smolnicki.
Na druhou stranu pro nás bylo zajímavé, že v polském regionu se velmi daří rozvíjet agroturistiku a venkovskou turistiku, připravovat pro návštěvníky nabídky pro vícedenní pobyty, perfektně fungujou půjčovny kol a lodí.
„Při diskuzích z kolegy z Polska jsme našli mnoho společných témat pro spolupráci, shodli jsme se dokonce i možnosti realizace několika společných projektů. Pro to, aby se venkovské oblasti rozvíjeli je velmi důležité, aby partnerství nebylo jenom formální, ale skutečné. Potom v mnoha případech se daří realizovat projekty i s minimem finančních prostředků. I když jsou peníze samozřejmě nutné, není to vždy jenom o penězích. Myslím, že partnerství postavili na první místo oba regiony“, dodala Dáša Zouharová z „domácí“ místní akční skupiny.
Regiony teď připravují partnerskou smlouvu a prvním společným projektem bude prezentace značky Moravský kras regionální produkt na podzimních Dnech kapra v Miliczu v Doline Byryczy.
Jozef Jančo
MAS Moravský kras o.s.
V prvním červencovém týdnu navštívila Moravský kras místní akční skupina z Doliny Barycza z Polska. I když po stránce přírodní jsou obě oblasti úplně rozdílné, protože polský region je údolí nížinné řeky s největší rybniční soustavou v celé Evropě, našli mnoho společných problémů a témat v rozvoji svých oblastí.
U obou oblastí je to hlavně blízkost velkých měst, Brna a Wroclawi, obě oblasti disponují velkým potenciálem pro rozvoj cestovního ruchu, který se ale plně nedaří využít.
Obě oblasti jsou i chráněnými krajinnými oblastmi a jsou zařazeny i do evropské sítě NATURA 2000.
Polský region je trochu dále zejména v tom, že se jim podařilo v minulém roce získat finanční prostředky přímo na realizaci své rozvojové strategie. Podpořily projekty budování koňských stezek, cyklostezek a vodních stezek. Dále realizovali společenské akce a slavnosti k výlovům rybníků a klasické projekty na obnovu vesnic. U nás je zaujal hlavně projekt značení místních produktů a vize rozvoje postavená na šetrném rozvoji cestovního ruchu.
„ Velmi inspirující pro nás je to, že pro myšlenku regionální značky se vám podařilo získat velké partnery kteří jsou zároveň rozhodujícími aktéry v rozvoji oblasti. Za velmi krátkou dobu jste doslova profesionálně zvládly i reklamu a marketing. Obojí je pro nás velká inspirace v zavádění značky u nás“, říká předseda místní akční skupiny Dolina Barzyczy Krzsystof Smolnicki.
Na druhou stranu pro nás bylo zajímavé, že v polském regionu se velmi daří rozvíjet agroturistiku a venkovskou turistiku, připravovat pro návštěvníky nabídky pro vícedenní pobyty, perfektně fungujou půjčovny kol a lodí.
„Při diskuzích z kolegy z Polska jsme našli mnoho společných témat pro spolupráci, shodli jsme se dokonce i možnosti realizace několika společných projektů. Pro to, aby se venkovské oblasti rozvíjeli je velmi důležité, aby partnerství nebylo jenom formální, ale skutečné. Potom v mnoha případech se daří realizovat projekty i s minimem finančních prostředků. I když jsou peníze samozřejmě nutné, není to vždy jenom o penězích. Myslím, že partnerství postavili na první místo oba regiony“, dodala Dáša Zouharová z „domácí“ místní akční skupiny.
Regiony teď připravují partnerskou smlouvu a prvním společným projektem bude prezentace značky Moravský kras regionální produkt na podzimních Dnech kapra v Miliczu v Doline Byryczy.
Jozef Jančo
MAS Moravský kras o.s.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




