Tiskové zprávy
Asociace regionálních značek, o.s.: Nová značka MORAVSKÁ BRÁNA regionální produkt(R) má prvních jedenáct držitelů
Dne 28. 3. 2012 zasedla v krásném prostředí velké zasedací místnosti MěÚ Hranice poprvé certifikační komise, aby zhodnotila první žádosti o novou značku MORAVSKÁ BRÁNA regionální produkt(R). Značka, kterou koordinuje Hranická rozvojová agentura, z. s., je udělována na Hranicku a prvním kolem úspěšně prošlo 11 produktů s převahou potravin a přírodních produktů.
Ačkoli rozlohou území patří MORAVSKÁ BRÁNA regionální produkt(R) k nejmenším v Asociaci regionálních značek, první skupina oceněných nenechává nikoho na pochybách, že region může nabídnout mnoho zajímavého, co už nyní oceňují nároční spotřebitelé po celé republice i v zahraničí. Jak uvedl Eduard Kozák, jeden z čerstvých držitelů hned dvou certifikátů a zároveň člen certifikační komise: „Regionální značka pomůže upozornit místní spotřebitele, že se v jejich blízkosti vyrábějí potraviny, které jsou skutečné, nikoliv plné náhražek, dochucovadel a konzervantů.“ Udělování značky se neomezuje jen na potraviny a přírodní produkty, ale pomůže propagovat i kvalitní řemeslné výrobky.
Novou značku, v níž se ukrývá stylizované písmeno M i lomený oblouk brány, ponesou po prvním certifikačním kole tyto produkty:
Mléčné výrobky od Zdeňky Horníkové z Poruby
Skaličský med a svíčky z pravého včelího vosku od Jaroslava Juráně
Košíkářské výrobky z pedigu od Mariána Kolaříka ze Všechovic
Moštík a křížalky od Eduarda Kozáka z Lučic
Med od Stanislavy Malovcové z Hranic
Chléb Potštát z Pekařství Fojtík z Partutovic
Keramické výrobky od Miroslavy Vejmolové z Tučína
Brambory a bramborová sadba ze Zemědělského družstva Partutovice
Teplické pecáky a svatební koláčky od společnosti Gastpro z Teplic nad Bečvou
Asociace regionálních značek (ARZ) sdružuje 21 regionů, z nichž 18 už uděluje vlastní značku pro místní produkty. Aktuálně ARZ eviduje 483 certifikátů pro výrobky nebo skupiny výrobků a 46 certifikátů pro ubytovací a stravovací zařízení. Výrobci musí povinně splňovat kritéria týkající se působnosti v daném regionu, kvalifikace, bezdlužnosti, ekologické šetrnosti a standardní kvality, zatímco vazba konkrétního výrobku na daný region se posuzuje individuálně. U ubytovacích a stravovacích zařízení se hodnotí přístup k hostům a zprostředkování informací a zážitků z daného regionu, včetně nabídky tradičních pokrmů vyrobených z místních surovin a aktivního zapojení do dění v okolí.
Více informací o regionálním značení najdete na www.regionalni-znacky.cz.
Ačkoli rozlohou území patří MORAVSKÁ BRÁNA regionální produkt(R) k nejmenším v Asociaci regionálních značek, první skupina oceněných nenechává nikoho na pochybách, že region může nabídnout mnoho zajímavého, co už nyní oceňují nároční spotřebitelé po celé republice i v zahraničí. Jak uvedl Eduard Kozák, jeden z čerstvých držitelů hned dvou certifikátů a zároveň člen certifikační komise: „Regionální značka pomůže upozornit místní spotřebitele, že se v jejich blízkosti vyrábějí potraviny, které jsou skutečné, nikoliv plné náhražek, dochucovadel a konzervantů.“ Udělování značky se neomezuje jen na potraviny a přírodní produkty, ale pomůže propagovat i kvalitní řemeslné výrobky.
Novou značku, v níž se ukrývá stylizované písmeno M i lomený oblouk brány, ponesou po prvním certifikačním kole tyto produkty:
Mléčné výrobky od Zdeňky Horníkové z Poruby
Skaličský med a svíčky z pravého včelího vosku od Jaroslava Juráně
Košíkářské výrobky z pedigu od Mariána Kolaříka ze Všechovic
Moštík a křížalky od Eduarda Kozáka z Lučic
Med od Stanislavy Malovcové z Hranic
Chléb Potštát z Pekařství Fojtík z Partutovic
Keramické výrobky od Miroslavy Vejmolové z Tučína
Brambory a bramborová sadba ze Zemědělského družstva Partutovice
Teplické pecáky a svatební koláčky od společnosti Gastpro z Teplic nad Bečvou
Asociace regionálních značek (ARZ) sdružuje 21 regionů, z nichž 18 už uděluje vlastní značku pro místní produkty. Aktuálně ARZ eviduje 483 certifikátů pro výrobky nebo skupiny výrobků a 46 certifikátů pro ubytovací a stravovací zařízení. Výrobci musí povinně splňovat kritéria týkající se působnosti v daném regionu, kvalifikace, bezdlužnosti, ekologické šetrnosti a standardní kvality, zatímco vazba konkrétního výrobku na daný region se posuzuje individuálně. U ubytovacích a stravovacích zařízení se hodnotí přístup k hostům a zprostředkování informací a zážitků z daného regionu, včetně nabídky tradičních pokrmů vyrobených z místních surovin a aktivního zapojení do dění v okolí.
Více informací o regionálním značení najdete na www.regionalni-znacky.cz.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




