Ivana Picková "> Pojďme jednat ve prospěch spotřebitelů - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/pojdme-jednat-ve-prospech-spotrebitelu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Sdružení obrany spotřebitelů ČR / Garde EPS: Pojďme jednat ve prospěch spotřebitelů

21. září 2006 | Sdružení obrany spotřebitelů ČR / Garde EPS
Autor: Ivana Picková, tel: 604 956 114
Cestovní kanceláře a letečtí přepravci oslovení v srpnu letošního roku podle svých vyjádření dosud neakceptovali požadavek SOS a právníků GARDE-EPS na korektní a úplné informování zákazníků o cenách zájezdů a letecké dopravy.
I to je důvod, proč se SOS a GARDE-EPS rozhodly nabídnout Asociaci cestovních kanceláří a Sdružení leteckých přepravců (IATA) jednání nad konkrétními argumenty.

Oslovené cestovní kanceláře i letečtí přepravci stále trvají na tom, že z pohledu zákona je dostatečná informace o základní ceně s tím, že zákazník se dále dopočítává povinných příplatků, bez kterých ovšem službu není možné uskutečnit – nejčastěji letecké a bezpečnostní poplatky, palivový příplatek a servisní příplatek aj. Tento přístup považuje SOS a právníci GARDE-EPS stále nejen za netransparentní, ale i protiprávní. Proto usilují o přenesení diskuse nad tímto problémem na půdu profesních asociací cestovních kanceláří a leteckých dopravců.

Argumentace cestovních kanceláří a přepravců je prakticky totožná – od argumentu diskriminace vybraných oslovených společností, přes časté změny cen ropy na světových trzích, které ovlivňují výši jednotlivých povinných příplatků až po poukazování na neznalost problematiky ze strany SOS a EPS. Z pohledu CK a leteckých přepravců je dostatečná informace poskytnutá v průběhu objednávání zájezdu/letu. I proto, aby se SOS a GARDE-EPS vyhnuly argumentu o diskriminačním jednání, oslovily v tomto týdnu Asociaci cestovních kanceláří České republiky a sdružení leteckých dopravců IATA s nabídkou jednání.

„Od přenesení diskuse na půdu asociací si slibujeme věcné jednání nad jednotlivými argumenty tak, abychom přispěli k úplnému informování zákazníků o cenách,“ uvádí Ivana Picková ze Sdružení obrany spotřebitelů. SOS ani GARDE-EPS stále nemohou souhlasit především s tím, že by nebylo informování o úplné ceně zájezdu či letenky v okamžiku objednávky objektivně možné. „Přestože uznáváme, že cena letecké přepravy a zájezdů s ní spojených je ovlivňována vývojem cen jednotlivých vstupů, jsme přesvědčeni o tom, že stávající zákonná úprava dává podnikatelům dostatečný prostor pro reakci na tyto změny. Drobné kroky k zlepšení transparentnosti jsme zatím zaznamenali jen u společnosti České aerolinie,“ dodává Martin Reisinger, právník SOS.

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky
tel.: 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.info, sos@spotrebitele.info

Ivana Picková, public relations
pickova@spotrebitele.info,
604 956 114

GARDE – program Globální odpovědnosti Ekologického právního servisu
tel.: 545 575 229, fax: 542 213 373
www.eps.cz, brno@eps.cz

Martin Reisinger, právník
reisinger@spotrebitele.info
Ivana Picková, tel: 604 956 114
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist