Svatopluk Bartík "> Pozvánka na TK: představení projektu přestavby ŽUB s nádražím v centru - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/pozvanka-na-tk-predstaveni-projektu-prestavby-zub-s-nadrazim-v-centru
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Koalice Nádraží v centru: Pozvánka na TK: představení projektu přestavby ŽUB s nádražím v centru

1. října 2006 | Koalice Nádraží v centru
Autor: Svatopluk Bartík, tel: 776 706 868
Občanská koalice Nádraží v centru vás zve na tiskovou konferenci, na které představí svůj projekt přestavby brněnského železničního uzlu s nádražím pro osobní dopravu v centru.

TK se koná v pondělí 2. října 2006 od 11 hod v kavárně Podobrazy, Moravské náměstí 1a (Místodržitelský palác, Moravská galerie Brno).

Uplynuly dva roky od 1. brněnského referenda, ve kterém 67 440 brněnských voličů dalo svým politikům jasné zadání, v jaké poloze má být modernizováno brněnské vlakové nádraží v souvislosti s přestavbou železničního uzlu (ŽUB); jak konkrétně chtějí, aby byly utraceny jejich peníze. Pro modernizaci nádraží v centru hlasovalo více voličů, než kolik jich před čtyřmi lety volilo strany prosazující odsunutou variantu (ODS, KDU i opoziční KSČM). Přesto radnice jejich hlasy ignorovala.

Během těch dvou let však projekt přestavby ŽUB s nádražím v odsunuté poloze, právě před rokem pojmenovaný jako Europoint, nabral extrémní zpoždění. Právě o dva roky (z roku 2010 na rok 2012) se v harmonogramech posunulo převedení provozu na nové osobní nádraží. Jednání o vybudování nového opravárenského závodu ČSAD Brno Holding, který musí udělat místo budově odsunutého nádraží a přednádražnímu prostoru, se během dvou let prakticky nehnulo z místa. Oficiální harmonogram, který radnice zveřejnila před referendem, počítal s tím, že od 10/2005 se začne stavět odstavné nádraží a od 11/2006 i městská infrastruktura zajišťující funkčnost nového nádraží. Podle informace od vedoucího Odboru dispozic s majetem MMB Mgr. Jiřího Lahody z 24. srpna 2006 je doposud vykoupena pouze čtvrtina potřebných pozemků (8500 metrů čtverečních z 31 500).

V rozpočtu nastala jediná změna, zvýšil se o třetinu - z 18,6 miliard na 24,5 miliard korun. Přestože podle usnesení vlády z 7/2002 měli partneři projektu již v roce 2004 podat žádost o spolufinancování z fondů EU. Avšak nestane se tak, dokud nebude ukončen proces územního řízení a nově požadované posudky EIA. Direktoriát EU pro životní prostředí dokonce neoficiálně brněnským politikům vzkázal, že na peníze z Bruselu mohou zapomenout. Ačkoli byla ještě nedávno slibována smlouva o financování projektu, podle čerstvých informací z ministerstva dopravy není stále podepsána.

Protože politici nebyli schopni naplnit svoje sliby o údajně neodvratném odsunu, jsou komunální volby ideální a zřejmě i poslední příležitostí, jak "zařídit", aby mohlo i v budoucnosti brněnské nádraží sloužit co nejlépe svému účelu v souladu se zadáním voličů.

Bližší informace:
Svatopluk Bartík, mediální koordinátor občanské koalice Nádraží v centru, tel 776 706 868, e-mail: svatopluk.bartik@seznam.cz
Svatopluk Bartík, tel: 776 706 868
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist