Tiskové zprávy
Auto*mat / Oživení / Ústav pro ekopolitiku: Pracovní setkání Car-sharing: Jak začít?
7. února 2007 | Auto*mat / Oživení / Ústav pro ekopolitiku
Autor: Michal Křivohlávek, tel: 257 531 983
Autor: Michal Křivohlávek, tel: 257 531 983
Odborníci z Ústavu pro ekopolitiku, radní pro životni prostředí Petr Štěpánek a profesionálové z car-sharingovych organizací z Berlína, Kielu a Brém představí koncept sdílení automobilů, který je stale popularnejsi u našich zapadnich sousedů.
Systém car-sharingu zjednodušeně znamená, ze nemusíte vlastnit auto proto, abyste ho mohli používat. Stanete-li se klientem car-sharingove organizace, budete mít ve vaší blízkosti kdykoli k dispozici sdíleny automobil. Stačí se objednat přes internet nebo telefonicky a vybrat si požadovaný typ vozu. Platíte maly měsíční paušál a poté měsíční učet za kilometry a dobu strávenou na cestách. Jelikož auta stojí na vyhrazených parkovištích, neřešíte problémy s parkováním. Sdílení auta vyjde levněji než vlastnictví vozu, pakliže ujedete méně než 10 -15 tisíc kilometrů ročně.
Car-sharing prinasi výhody městu: na jedno auto připadá prumerne 8 – 10 řidičů, kteří ujedou menší počet kilometrů, než kdyby auta vlastnili. Auta jsou navíc nová, s nízkou spotřebou a emisemi.
Tisková konference k pracovnímu setkání se bude konat v pátek 9. února v 11.00 u car-sharingového automobilu před Staroměstskou radnicí v Praze
============================================================================
Ústav pro ekopolitiku a sdružení Oživení pořádají v pátek 9. února 2007 v Praze v Radničním klubu v v III. patře historické budovy Staroměstské radnice Praha1, Staroměstské nám. 1 pracovní setkání Car-sharing: Jak začít? příklady z praxe a důvody pro zapojení města. Pod záštitou radního hlavního města Prahy pana Mgr. Petra Štěpánka, CSc.
Program pracovního setkání:
9:00 – 9:15 Prezence
9:15 – 9:25 Zahájení semináře, organizační poznámky
Shrnutí výsledků úvodního semináře, představení výhrad k fungování v českých podmínkách
Michaela Valentová, Ústav pro ekopolitiku
9:25 – 9:55 Car-sharing v Kielu – StattAuto Kiel
Torsten Ruhm, StattAuto Kiel, BRD
Diskuse (9:55 – 10:05)
10:05 – 10:35 Car-sharing v Berlíně – spolupráce Greenwheels s městem
Birger Holm, Greenwheels Berlin, BRD
Diskuse (10:35 – 10:45)
10:45 – 11:30 Přestávka, občerstvení v průběhu přestávky
11:00 – 11:15 V průběhu přestávky představení vozidla car-sharingu pro tisk před Staroměstskou radnicí (radní Mgr. Petr Štěpánek, Csc.)
11:30 – 12:00 Car-sharing v Brémách – město a management mobility
Michael Frömming, Svobodné hanzovní město Brémy,
projekt Udržitelná mobilita
Diskuse (12:15 – 12:30)
12:30 – 13:00 Práce ve skupinách: Podmínky v ČR ze strany města, podmínky pro firemní car-sharing, podmínky pro s.r.o. a družstevní podoby car-sharingu
13:00 – 13:30 Shrnutí: Jakým způsobem je možné zavádění car-sharingu v ČR pomoci? Jaké jsou hlavní problémy?
Tento projekt je financován z grantů Nizozemského království a Evropské Unie. Za obsah dokumentu jsou zodpovědní organizátoři a nelze jej v žádném případě považovat za názor Evropské unie.
Systém car-sharingu zjednodušeně znamená, ze nemusíte vlastnit auto proto, abyste ho mohli používat. Stanete-li se klientem car-sharingove organizace, budete mít ve vaší blízkosti kdykoli k dispozici sdíleny automobil. Stačí se objednat přes internet nebo telefonicky a vybrat si požadovaný typ vozu. Platíte maly měsíční paušál a poté měsíční učet za kilometry a dobu strávenou na cestách. Jelikož auta stojí na vyhrazených parkovištích, neřešíte problémy s parkováním. Sdílení auta vyjde levněji než vlastnictví vozu, pakliže ujedete méně než 10 -15 tisíc kilometrů ročně.
Car-sharing prinasi výhody městu: na jedno auto připadá prumerne 8 – 10 řidičů, kteří ujedou menší počet kilometrů, než kdyby auta vlastnili. Auta jsou navíc nová, s nízkou spotřebou a emisemi.
Tisková konference k pracovnímu setkání se bude konat v pátek 9. února v 11.00 u car-sharingového automobilu před Staroměstskou radnicí v Praze
============================================================================
Ústav pro ekopolitiku a sdružení Oživení pořádají v pátek 9. února 2007 v Praze v Radničním klubu v v III. patře historické budovy Staroměstské radnice Praha1, Staroměstské nám. 1 pracovní setkání Car-sharing: Jak začít? příklady z praxe a důvody pro zapojení města. Pod záštitou radního hlavního města Prahy pana Mgr. Petra Štěpánka, CSc.
Program pracovního setkání:
9:00 – 9:15 Prezence
9:15 – 9:25 Zahájení semináře, organizační poznámky
Shrnutí výsledků úvodního semináře, představení výhrad k fungování v českých podmínkách
Michaela Valentová, Ústav pro ekopolitiku
9:25 – 9:55 Car-sharing v Kielu – StattAuto Kiel
Torsten Ruhm, StattAuto Kiel, BRD
Diskuse (9:55 – 10:05)
10:05 – 10:35 Car-sharing v Berlíně – spolupráce Greenwheels s městem
Birger Holm, Greenwheels Berlin, BRD
Diskuse (10:35 – 10:45)
10:45 – 11:30 Přestávka, občerstvení v průběhu přestávky
11:00 – 11:15 V průběhu přestávky představení vozidla car-sharingu pro tisk před Staroměstskou radnicí (radní Mgr. Petr Štěpánek, Csc.)
11:30 – 12:00 Car-sharing v Brémách – město a management mobility
Michael Frömming, Svobodné hanzovní město Brémy,
projekt Udržitelná mobilita
Diskuse (12:15 – 12:30)
12:30 – 13:00 Práce ve skupinách: Podmínky v ČR ze strany města, podmínky pro firemní car-sharing, podmínky pro s.r.o. a družstevní podoby car-sharingu
13:00 – 13:30 Shrnutí: Jakým způsobem je možné zavádění car-sharingu v ČR pomoci? Jaké jsou hlavní problémy?
Tento projekt je financován z grantů Nizozemského království a Evropské Unie. Za obsah dokumentu jsou zodpovědní organizátoři a nelze jej v žádném případě považovat za názor Evropské unie.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Neco noveho ohledne car-sharingu?? - 6. 8. 2009 - rdn11O car-sharingu jsem se dozvedela ve Studiu6 na CT, mel se rozbihat projekt v CR. Pani tam tenkrat povidala asi o dvou soukromych subjektech, ktere sdileji auto/auta, ale to mi prislo spise jako sousedska vypomoc. Zajima me, jestli se neco konkretniho udalo. Jak bylo nalozeno z vyse uvedenymi granty z Nizozemi a EU? Dost me to zajima, urcite bych se do sharingu zapojila. |




