Ivana Picková "> Práva turistů po požárech na Chalkidiki - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/prava-turistu-po-pozarech-na-chalkidiki
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Sdružení obrany spotřebitelů ČR: Práva turistů po požárech na Chalkidiki

24. srpna 2006 | Sdružení obrany spotřebitelů ČR
Autor: Ivana Picková, tel: 604 956 114
Někteří turisté, kteří mají zaplacenou dovolenou na tyto dny na řecký poloostrov Chalkidiki, nevědí, na co mají nárok a zda mohou před cestou od smlouvy odstoupit. Některé cestovní kanceláře tvrdí, že je na poloostrově vše v naprostém pořádku a že turisté stráví skvělou dovolenou. SOS upozorňuje, že turisté v určitých případech mají právo na odstoupení od smlouvy bez jakékoli pokuty.

Na Sdružení obrany spotřebitelů se obracejí turisté, kteří se chystali odjet i s dětmi na dovolenou na řecký poloostrov Chalkidiki. Když sháněli informace u své CK, řekli jim, že je vše v pořádku a mohou odjet. Pokud by chtěli odstoupit od smlouvy, museli by prý platit storno poplatky.

Sdružení obrany spotřebitelů upozorňuje, že cestovní kancelář je povinna poskytnout zákazníkovi nejpozději 7 dnů před zahájením zájezdu veškeré podrobné informace. Jedná se především o ty informace, které jsou pro zákazníka důležité a které jsou dané cestovní kanceláři známy o skutečné situaci na místě. Změnily-li se klimatické a hygienické podmínky v dané lokalitě (kouř, znečištěné moře, nedostatek pitné vody a nefungující elektřina), jedná se o změny kvality dané lokality. Když je CK nucena z objektivních důvodů, jako v těchto případech, změnit podmínky smlouvy (např. změna kategorie ubytování, změna letoviska apod.), má zákazník právo rozhodnout se, zda se změnou cestovní smlouvy bude souhlasit nebo od ní odstoupí, a to bez jakýchkoliv storno poplatků.

Pokud však je CK schopna zajistit služby cestovního ruchu v dané lokalitě podle očekávání zákazníka a ve smluveném rozsahu, není k odstoupení od smlouvy žádný důvod.

SOS zároveň upozorňuje, že je povinností CK poskytnout klientům, kteří již jsou v postižené oblasti, rychlou pomoc přímo na místě. Není možné, aby byli klienti ponecháni bez informací nebo bez jakéhokoliv kontaktu s delegátem CK. Podle zpráv z médií nezvládli někteří delegáti situaci. Pokud by klientovi neposkytla CK rychlou pomoc a on by utrpěl v důsledku požáru nějakou škodu, měl by nárok požadovat po cestovní kanceláři kompenzaci odpovídající vzniklé škodě.

Sdružení obrany spotřebitelů ČR vyzývá klienty cestovních kanceláří, aby se v případě problémů na ně obrátili, ať už prostřednictvím poradenské linky 900 08 08 08, nebo www.spotrebitele.info/poradna. SOS jim poskytne radu, jak v případě poškození jejich spotřebitelských práv, dál postupovat.


Kontakt:

Sdružení obrany spotřebitelů ČR
tel.: 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.info
sos@spotrebitele.info

Ivana Picková, public relations
pickova@spotrebitele.info, 604 956 114
Petra Vaňková, public relations
vankova@spotrebitele.info



Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS), založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra ve dvanácti krajích ČR, webové stránky www.spotrebitele.info, vydává tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Od roku 2003 je signatářem Etického kodexu občanských spotřebitelských organizací; rejstřík signatářů je přístupný na adrese kodex.spotrebitele.info.
Ivana Picková, tel: 604 956 114
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist