Tiskové zprávy
Oživení: Pražský Magistrát neumí vést úřední desku, riskuje problémy
Sdružení Oživení 24.11.2006 zkontrolovalo, zda pražský Magistrát dostál zákonu o hl.m. Praze a zveřejnil informace o zasedání zastupitelstva na své úřední desce. Negativní výsledek ústí ve zcela nečekaný problém: informace byla zveřejněna na jiné úřední desce, než kde ji Oživení hledalo. Přitom nejen správní řád, ale i zdravý rozum velí, že úřední deska musí být jen jedna. Nezákonnosti se začínají kupit.
Magistrát hl.m. Prahy nezveřejnil oznámení o konání zasedání zastupitelstva na své úřední desce na nové budově v Jungmannově ulici, nýbrž na budově na Kafkově náměstí. Podle čeho má občan poznat, na kterou úřední desku se má jít kvůli té které věci podívat? Na úřední desce na nové budově v Jungmannově ulici již visí různá oznámení, tudíž se jedná o funkční úřední desku Magistrátu hl.m. Prahy, dokonce je takto deska nadepsána (a navíc vrátný v infocentru o jiné úřední desce jakživ neslyšel). Pražský magistrát má úředních desek evidentně vícero, snad by tedy na magistrátním webu mohla být mapa rozmístění úředních desek. Kdyby to nebylo v rozporu se zákonem.
Když zmíněný zákon o hl.m. Praze mluví o úřední desce, rozumí se tím úřední deska podle § 26 Zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, kde se říká, že „Pro orgány územního samosprávného celku se zřizuje jedna úřední deska.“ Obáváme se, že by účastníci různých řízení vyhráli případné spory o neplatnost vyvěšení na úřední desce, neboť není stanovena jedna, na níž by všechno viselo. Na argument, že účastník řízení sledoval úřední desku a nic na ní nenalezl, dnes Magistrát jednoduše odpoví, že to viselo na jiné. A totéž se týká zasedání zastupitelstva. Nezákonnost informování o jeho zasedání je navíc umocněna tím, že informace nebyla zároveň zveřejněna na elektronické úřední desce, která musí podle správního řádu obsahovat ten samý obsah jako deska fyzická. Tento nezákonný stav se opět kruhově umocňuje skutečností, že roztroušenost úředních desek po území Prahy neposkytuje možnost jejich jednoduchého okamžitého přečtení.
Podle § 60 odstavce 3) Zákona č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze, „Magistrát hlavního města Prahy informuje občany hlavního města Prahy o místě, době a navrženém programu připravovaného zasedání zastupitelstva hlavního města Prahy na úřední desce Magistrátu hlavního města Prahy, a to nejméně 7 dní před jeho konáním“. Magistrát tuto zákonnou podmínku nesplnil, neinformoval na té úřední desce, kterou občan po mediální masáži o stěhování magistrátu musí pokládat za tu hlavní, pokud ne jedinou, a zároveň nezveřejnil totéž na elektronické úřední desce na internetových stránkách.
Obáváme se, že takový způsob (ne)zveřejnění může zakládat neplatnost celého zasedání zastupitelstva. Magistrát místo aby skutečně zval obyvatele Prahy na zahajovací zasedání zastupitelstva (třeba velkým plakátem na poloprázdné úřední desce) a uznal své pochybení a snažil se je napravit, arogantně reaguje poukazem na nezákonnou existenci jiné úřední desky. Oživení proto zaslalo řediteli Magistrátu stížnost na nezákonný způsob vedení úřední desky a očekává brzkou nápravu situace.
Tomáš Kramár
Oživení
Tel.: 724 207 527
Magistrát hl.m. Prahy nezveřejnil oznámení o konání zasedání zastupitelstva na své úřední desce na nové budově v Jungmannově ulici, nýbrž na budově na Kafkově náměstí. Podle čeho má občan poznat, na kterou úřední desku se má jít kvůli té které věci podívat? Na úřední desce na nové budově v Jungmannově ulici již visí různá oznámení, tudíž se jedná o funkční úřední desku Magistrátu hl.m. Prahy, dokonce je takto deska nadepsána (a navíc vrátný v infocentru o jiné úřední desce jakživ neslyšel). Pražský magistrát má úředních desek evidentně vícero, snad by tedy na magistrátním webu mohla být mapa rozmístění úředních desek. Kdyby to nebylo v rozporu se zákonem.
Když zmíněný zákon o hl.m. Praze mluví o úřední desce, rozumí se tím úřední deska podle § 26 Zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, kde se říká, že „Pro orgány územního samosprávného celku se zřizuje jedna úřední deska.“ Obáváme se, že by účastníci různých řízení vyhráli případné spory o neplatnost vyvěšení na úřední desce, neboť není stanovena jedna, na níž by všechno viselo. Na argument, že účastník řízení sledoval úřední desku a nic na ní nenalezl, dnes Magistrát jednoduše odpoví, že to viselo na jiné. A totéž se týká zasedání zastupitelstva. Nezákonnost informování o jeho zasedání je navíc umocněna tím, že informace nebyla zároveň zveřejněna na elektronické úřední desce, která musí podle správního řádu obsahovat ten samý obsah jako deska fyzická. Tento nezákonný stav se opět kruhově umocňuje skutečností, že roztroušenost úředních desek po území Prahy neposkytuje možnost jejich jednoduchého okamžitého přečtení.
Podle § 60 odstavce 3) Zákona č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze, „Magistrát hlavního města Prahy informuje občany hlavního města Prahy o místě, době a navrženém programu připravovaného zasedání zastupitelstva hlavního města Prahy na úřední desce Magistrátu hlavního města Prahy, a to nejméně 7 dní před jeho konáním“. Magistrát tuto zákonnou podmínku nesplnil, neinformoval na té úřední desce, kterou občan po mediální masáži o stěhování magistrátu musí pokládat za tu hlavní, pokud ne jedinou, a zároveň nezveřejnil totéž na elektronické úřední desce na internetových stránkách.
Obáváme se, že takový způsob (ne)zveřejnění může zakládat neplatnost celého zasedání zastupitelstva. Magistrát místo aby skutečně zval obyvatele Prahy na zahajovací zasedání zastupitelstva (třeba velkým plakátem na poloprázdné úřední desce) a uznal své pochybení a snažil se je napravit, arogantně reaguje poukazem na nezákonnou existenci jiné úřední desky. Oživení proto zaslalo řediteli Magistrátu stížnost na nezákonný způsob vedení úřední desky a očekává brzkou nápravu situace.
Tomáš Kramár
Oživení
Tel.: 724 207 527
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




