Miloš Hotař "> Primátor odpověděl Hnutí DUHA Brno na jejich petici „Po Brně na kole bezpečně“ - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/primator-odpovedel-hnuti-duha-brno-na-jejich-petici-po-brne-na-kole-bezpecne
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Hnutí Duha: Primátor odpověděl Hnutí DUHA Brno na jejich petici „Po Brně na kole bezpečně“

30. října 2006 | Hnutí Duha
Autor: Miloš Hotař , tel: telefon 605 900 020
V těchto dnech obdrželo Hnutí DUHA Brno písemnou odpověď odstupujícího primátora města Brna Richarda Svobody na peticí požadující lepší podmínky pro jízdu na kole v Brně [1]. Petice s 8490 podpisy mu byla předána ve středu 27. září 2006.

Prostřednictvím podpisové akce občané požadovali lepší síť bezpečných cyklostezek, spojení do středu města a také vytvoření míst pro bezpečné odložení kol ve veřejných budovách a v blízkosti nádraží.

V Brně je v současnosti v provozu pouze 21 km cyklistických stezek, které tvoří jediná souvislá trasa podél Svratky a několik dalších nepropojených úseků. Zcela chybí spojení do centra i možnost bezpečného průjezdu středem města. Nedostatečné jsou také možnosti bezpečně odložit kolo na důležitých místech.

Primátorova odpověď zněla:
„Cyklistická doprava je nedílnou součástí dopravního systému v našem městě a každoročně se snažíme síť cyklokomunikací rozšiřovat. K Vašim připomínkám prezentovaným v petici stručně uvádím:

Propojení stávající cyklotrasy podél řeky Svratky a Svitavy s centrem města Brna je v současné době zpracováno ve formě studie. Propojení cyklokomunikací s centrem je závislé na mnoha faktorech. Jedním z nich je uvažovaný odsun vlakového nádraží.

Zřízení cyklostezek a cyklopruhů vedoucích do centra z okrajových částí města řeší studie vypracovaná v roce 2006 „Cyklistické trasy a stezky na území Brna“. V současné době probíhá další analýza možností vedení cyklokomunikací z okrajových částí města do centra.

Nová koncepce vedení cyklokomunikací a s tím spojený komfort pro cyklisty pamatuje i na instalaci stojanů na kola na vhodných místech a při zpracování nových projektů výstavby či rekonstrukcí staveb je v maximální možné míře dbáno na zřízení bezpečného úložiště jízdních kol.

Problematika cyklistické dopravy je v našem městě řešena od roku 1992, kdy byl schválen generel cyklistické dopravy v městě Brně. Od této doby se z velké části podařilo zrealizovat cyklotrasy podél řek Svratky a Svitavy. V posledních letech vzrůstá objem finančních prostředků na rozvoj cyklistické dopravy a tento trend by mělo udržet i budoucí zastupitelstvo.”

Miloš Hotař z Hnutí DUHA Brno řekl:
„Z odpovědi primátora Svobody vyplývá, že od roku 1992, tedy za 15 let, bylo v Brně vybudováno 21 kilometrů cyklistických komunikací. To rozhodně nepovažujeme za dostatečné.

Zavádějící je také jeho výrok, že je při zpracování nových projektů výstavby či rekonstrukcí staveb v maximální možné míře dbáno na zřízení bezpečného úložiště jízdních kol. Pokud by tomu tak bylo, bylo by možné kolo uschovat na více než jednom bezpečném místě.

Jakmile bude zvolen nový primátor města Brna, iniciujeme s ním jednání o tomto tématu a byli bychom rádi, kdyby k tomu měl větší vůli, než odstupující primátor.“

Dana Nováková z Hnutí DUHA Brno řekla:
„Usilujeme především o zřízení stezek a speciálních cyklopruhů, které propojí jednotlivé městské části s centrem města. Bez nich nebude jízda na kole v Brně bezpečná, a tudíž ani atraktivní. Přitom výzkumy ukazují, že jízda na kole je jedním z nejefektivnějších způsobů individuální dopravy ve městech.“


Kontakt: Miloš Hotař, Hnutí DUHA Brno, telefon 605 900 020, email milos.hotar@hnutiduha.cz



Poznámky:

[1] Kompletní text petice určené primátorovi města Brna

Po Brně na kole bezpečně

Vážený pane primátore,

žádám Vás, abyste se zasadil o výrazné zlepšení podmínek pro cyklodopravu v Brně, zejména o to, aby:
• začaly být připravovány a realizovány projekty cyklostezek propojujících stávající cyklotrasy podél řek Svratky a Svitavy s centrem města,
• byly zřízeny bezpečné cyklostezky nebo cyklopruhy vedoucí do centra z okrajových částí města,
• vodorovným značením byly zřízeny na vybraných stávajících komunikacích v centru města speciální cyklopruhy,
• při rekonstrukcích ulic a náměstí byly instalovány stojany na kola,
• při výstavbě či rekonstrukcích veřejných budov (úřady, knihovny, školy, obchodní centra apod.) orgány města požadovaly po investorech zřízení míst pro bezpečné odložení kol,
• byly zřízeny úschovny kol v sousedství vlakových a autobusových nádraží.

Věřím, že se těmito návrhy budete vážně zabývat.
Miloš Hotař , tel: telefon 605 900 020
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist