Tiskové zprávy
Sdružení obrany spotřebitelů ČR: První klienti žalují Českou spořitelnu kvůli poplatkům za vedení a zrušení účtu
Sdružení obrany spotřebitelů ČR informuje o tom, že v pátek 29. září 2006 byly prostřednictvím Advokátní kanceláře Holec, Zuska & Partneři podány první dvě vzorové žaloby klientů České spořitelny nespokojených s účtováním poplatku za vedení běžného účtu a poplatku za zrušení účtu. Poté, co obdobný nárok na vrácení zaplacených poplatků vznesli v lednu letošního roku dva klienti ČSOB, je Česká spořitelna již druhou bankou, která čelí žalobám klientů nespokojených s poplatkovou politikou banky.
I v případě České spořitelny je důvodem aktivity SOS dlouhodobě vysoká nespokojenost spotřebitelů s některými poplatky banky. SOS upozorňuje na vybrané poplatky bankovních ústavů, které považuje za protiprávní, již od počátku loňského roku. „Poplatek za vedení účtu SOS považuje stále za duplicitní ve vztahu k ostatním platbám souvisejícím s běžným účtem,“ uvádí Petra Vaňková z tiskového oddělení SOS. „Oproti tomu poplatek za zrušení účtu byl podle našeho názoru jednoznačně sankční povahy a omezoval možnost volného přechodu klienta k jiné bance. Poplatek za zrušení účtu Česká spořitelna sice ze svého sazebníku pod tlakem veřejného mínění v polovině loňského roku odstranila, nicméně do té doby zaplacené poplatky svým klientům žádným způsobem nekompenzovala,“ dodává.
SOS se proto, podobně jako v případě ČSOB, rozhodlo shromáždit nespokojené klienty banky a pomoci jim prosadit svá práva soudní cestou. V květnu letošního roku se SOS obrátilo s veřejnou výzvou na nespokojené klienty České spořitelny, aby se aktivně domáhali vrácení, podle názoru SOS, neoprávněně účtovaných bankovních poplatků za vedení účtu a zrušení účtu.
„Vybraní klienti ČS, zástupce spotřebitelů a zástupce podnikajících fyzických osob, tvoří typický vzorek dosud registrovaných klientů. Cílem tohoto postupu je dosažení rychlejšího soudního rozhodnutí při současném ohledu na minimalizaci rizika vynaložených nákladů všech registrovaných klientů,“ uvádí JUDr. Petr Holec, právní zástupce jednotlivých klientů. „V současné době je věc bankovních poplatků dvou klientů ČSOB v řízení před Obvodním soudem pro Prahu 1, avšak očekává se, že konečné rozhodnutí vzejde až z odvolacího řízení. Následný postup ostatních registrovaných klientů se bude odvíjet od pravomocného rozhodnutí soudu,“ doplňuje zastupující advokát.
Úplný text výzvy a další související informace jsou uveřejněny na stránkách SOS www.spotrebitele.info, kde se mohou klienti ČS i ČSOB nadále bezplatně registrovat a připojit se tak k dalším nespokojeným klientům ČS a ČSOB. Zdůrazňujeme, že výzva směřuje ke klientům, jejichž běžný účet není součástí tzv. produktových balíčků služeb.
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky
tel.: 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.info, sos@spotrebitele.info
Petra Vaňková, public relations
vankova@spotrebitele.info,
Advokátní kancelář Holec, Zuska & Partneři
tel.: 296 325 235, fax: 296 325 240
www.holec-advokati.cz
JUDr. Petr Holec, advokát
peholec@holec-advokati.cz
Tato tisková zpráva byla vydána za podpory Evropské unie v rámci projektu Posílení ochrany práv spotřebitelů vytvořením právních kapacit spotřebitelských organizací. Projekt je spolufinancován z programu Evropské unie Transition Facility spravovaném Nadací rozvoje občanské společnosti.
Děkujeme za podporu.
I v případě České spořitelny je důvodem aktivity SOS dlouhodobě vysoká nespokojenost spotřebitelů s některými poplatky banky. SOS upozorňuje na vybrané poplatky bankovních ústavů, které považuje za protiprávní, již od počátku loňského roku. „Poplatek za vedení účtu SOS považuje stále za duplicitní ve vztahu k ostatním platbám souvisejícím s běžným účtem,“ uvádí Petra Vaňková z tiskového oddělení SOS. „Oproti tomu poplatek za zrušení účtu byl podle našeho názoru jednoznačně sankční povahy a omezoval možnost volného přechodu klienta k jiné bance. Poplatek za zrušení účtu Česká spořitelna sice ze svého sazebníku pod tlakem veřejného mínění v polovině loňského roku odstranila, nicméně do té doby zaplacené poplatky svým klientům žádným způsobem nekompenzovala,“ dodává.
SOS se proto, podobně jako v případě ČSOB, rozhodlo shromáždit nespokojené klienty banky a pomoci jim prosadit svá práva soudní cestou. V květnu letošního roku se SOS obrátilo s veřejnou výzvou na nespokojené klienty České spořitelny, aby se aktivně domáhali vrácení, podle názoru SOS, neoprávněně účtovaných bankovních poplatků za vedení účtu a zrušení účtu.
„Vybraní klienti ČS, zástupce spotřebitelů a zástupce podnikajících fyzických osob, tvoří typický vzorek dosud registrovaných klientů. Cílem tohoto postupu je dosažení rychlejšího soudního rozhodnutí při současném ohledu na minimalizaci rizika vynaložených nákladů všech registrovaných klientů,“ uvádí JUDr. Petr Holec, právní zástupce jednotlivých klientů. „V současné době je věc bankovních poplatků dvou klientů ČSOB v řízení před Obvodním soudem pro Prahu 1, avšak očekává se, že konečné rozhodnutí vzejde až z odvolacího řízení. Následný postup ostatních registrovaných klientů se bude odvíjet od pravomocného rozhodnutí soudu,“ doplňuje zastupující advokát.
Úplný text výzvy a další související informace jsou uveřejněny na stránkách SOS www.spotrebitele.info, kde se mohou klienti ČS i ČSOB nadále bezplatně registrovat a připojit se tak k dalším nespokojeným klientům ČS a ČSOB. Zdůrazňujeme, že výzva směřuje ke klientům, jejichž běžný účet není součástí tzv. produktových balíčků služeb.
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky
tel.: 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.info, sos@spotrebitele.info
Petra Vaňková, public relations
vankova@spotrebitele.info,
Advokátní kancelář Holec, Zuska & Partneři
tel.: 296 325 235, fax: 296 325 240
www.holec-advokati.cz
JUDr. Petr Holec, advokát
peholec@holec-advokati.cz
Tato tisková zpráva byla vydána za podpory Evropské unie v rámci projektu Posílení ochrany práv spotřebitelů vytvořením právních kapacit spotřebitelských organizací. Projekt je spolufinancován z programu Evropské unie Transition Facility spravovaném Nadací rozvoje občanské společnosti.
Děkujeme za podporu.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




