Tiskové zprávy
Regionální environmentální centrum ČR: Regiony se dohodly na partnerské spolupráci
18. března 2007 | Regionální environmentální centrum ČR
Autor: Tomáš Kažmierski, tel: 606 102 818, 224 228 43
Autor: Tomáš Kažmierski, tel: 606 102 818, 224 228 43
V minulém týdnu 15. a 16. března se ve Štramberku sešli zástupci regionů, ve kterých se již používá (nebo se teprve chystá) regionální značka pro místní výrobky. Mezi účastníky dvoudenního setkání byli především zástupci obcí, místních akčních skupin (MAS) a neziskových organizací. Cílem setkání bylo ukázat jednak konkrétní projekty pro rozvoj venkovských regionů na příkladu úspěšné Místní akční skupiny Pobeskydí, sídlící v severomoravských Třanovicích, a prodiskutovat budoucnost regionálních značek v České republice.
V minulém týdnu 15. a 16. března se ve Štramberku sešli zástupci regionů, ve kterých se již používá (nebo se teprve chystá) regionální značka pro místní výrobky. Mezi účastníky dvoudenního setkání byli především zástupci obcí, místních akčních skupin (MAS) a neziskových organizací. Cílem setkání bylo ukázat jednak konkrétní projekty pro rozvoj venkovských regionů na příkladu úspěšné Místní akční skupiny Pobeskydí, sídlící v severomoravských Třanovicích, a prodiskutovat budoucnost regionálních značek v České republice.
"Účastníci se shodli, že společně na národní úrovni založí neformální pracovní skupinu, která by mohla v budoucnu stát základem pro vznik sdružení či asociace regionů s regionální značkou", řekl k závěrům setkání ing. Tomáš Kažmierski, zástupce organizace REC ČR, která zmíněné setkání organizovala. "Členy takové asociace by mohly být jednak regiony v síti "Domácí výrobky" - tam patří Šumava, Beskydy, Krkonoše, Moravský kras, Orlické hory a Moravské Kravařsko; a vedle toho ještě i regiony s obdobným způsobem regionálního značení, jako například Bílé Karpaty", dodal Kažmierski.
Setkání ve Štramberku bylo doposud vůbec prvním svého druhu v České republice. Mezi více než 25 účastníky byli zástupci z nejméně sedmi regionů, kde se regionální značka již podařila zavést a úspěšně funguje (Krkonoše, Moravský kras, Beskydy, apod.), nebo se teprve její zavedení chystá (Moravské Kravařsko). Vedle toho byli přítomni i zástupci regionálních výrobců i organizací ze Slovenska, kteří se velmi aktivně zapojili do diskuse o budoucnosti regionálního značení.
"Do dvou měsíců by se měli sejít zástupci území používajících regionální značku, aby společně vytvořili pracovní skupinu, která se bude pravidelně na národní úrovni scházet a bude řešit otázky propagace, marketingu, způsob komunikace mezi jednotlivými regiony i vyhledávání partnerských organizací na národní úrovni", dodává k dalším plánům do budoucna ing. Kažmierski.
V minulém týdnu 15. a 16. března se ve Štramberku sešli zástupci regionů, ve kterých se již používá (nebo se teprve chystá) regionální značka pro místní výrobky. Mezi účastníky dvoudenního setkání byli především zástupci obcí, místních akčních skupin (MAS) a neziskových organizací. Cílem setkání bylo ukázat jednak konkrétní projekty pro rozvoj venkovských regionů na příkladu úspěšné Místní akční skupiny Pobeskydí, sídlící v severomoravských Třanovicích, a prodiskutovat budoucnost regionálních značek v České republice.
"Účastníci se shodli, že společně na národní úrovni založí neformální pracovní skupinu, která by mohla v budoucnu stát základem pro vznik sdružení či asociace regionů s regionální značkou", řekl k závěrům setkání ing. Tomáš Kažmierski, zástupce organizace REC ČR, která zmíněné setkání organizovala. "Členy takové asociace by mohly být jednak regiony v síti "Domácí výrobky" - tam patří Šumava, Beskydy, Krkonoše, Moravský kras, Orlické hory a Moravské Kravařsko; a vedle toho ještě i regiony s obdobným způsobem regionálního značení, jako například Bílé Karpaty", dodal Kažmierski.
Setkání ve Štramberku bylo doposud vůbec prvním svého druhu v České republice. Mezi více než 25 účastníky byli zástupci z nejméně sedmi regionů, kde se regionální značka již podařila zavést a úspěšně funguje (Krkonoše, Moravský kras, Beskydy, apod.), nebo se teprve její zavedení chystá (Moravské Kravařsko). Vedle toho byli přítomni i zástupci regionálních výrobců i organizací ze Slovenska, kteří se velmi aktivně zapojili do diskuse o budoucnosti regionálního značení.
"Do dvou měsíců by se měli sejít zástupci území používajících regionální značku, aby společně vytvořili pracovní skupinu, která se bude pravidelně na národní úrovni scházet a bude řešit otázky propagace, marketingu, způsob komunikace mezi jednotlivými regiony i vyhledávání partnerských organizací na národní úrovni", dodává k dalším plánům do budoucna ing. Kažmierski.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




