Martin Gillár "> REpublicBRNO: Brňanům vadí před Hlavním nádražím zábradlí, absence stojanů na kola i špína - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/republicbrno-brnanum-vadi-pred-hlavnim-nadrazim-zabradli-absence-stojanu-na-kola-i-spina
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Nadace Partnerství: REpublicBRNO: Brňanům vadí před Hlavním nádražím zábradlí, absence stojanů na kola i špína

24. ledna 2014 | Nadace Partnerství
Autor: Martin Gillár, tel: 515 903 122
V první části večera byla představena kvalitativní sociologická sonda autorů Lucie Galčanové, Barbory Vackové a Roberta Osmana, kteří v roce 2010 zkoumali to, jak lidé pocitově prostor před nádražím vnímají. „Mezi respondenty byla mladá maminka s kočárkem, handicapovaný člověk na vozíku i uživatel auta, takže jsme se na prostor mohli podívat z několika různých perspektiv,“ vysvětlila Lucie Galčanová. Na základě hloubkových rozhovorů došli autoři k definici prostoru před nádražím jako prostoru protikladného – je „chaotický, ale dopravně funkční; špinavý, ale vizuálně pozoruhodný. Jako jeho největší problém se jeví naprostá nepřehlednost, která je v některých případech interpretována jako nebezpečí.“
Na sociologickou sondu pak navázala prezentace vizualizace architektonického návrhu studia RAW. Návrh je součástí širší studie, která řeší i ulici Benešovu i prostor kolem ulice Nádražní směrem k Novým Sadům. V rámci prostoru před nádražím studio RAW navrhuje například zúžení vstupů do podchodů, zprůchodnění prostoru kolem nich a doplnění přechodu pro chodce mezi hlavním vstupem do budovy nádraží a obchodním domem Letmo. Již dříve se k návrhu vyjádřil pro Českou televizi i náměstek primátora Robert Kotzian: „Chápu to jako ideový návrh. Některé konkrétní detaily možná ve stávajícím nákresu přesně neodpovídají územně-plánovací dokumentaci, ale to jsou věci, se kterými se dá ještě pracovat. Mám za to, že v hrubých rysech koncepce odpovídá záměrům města."
Následná diskuze pak řešila například nutnost existence zábradlí na ostrůvcích. Podle mnohých se jedná o zbytečné bariéry pohybu, pro jiné je to ale nutný bezpečnostní prvek. „Ve srovnání s ulicí Joštovou, kde zábradlí nejsou, je zde jeden podstatný rozdíl. Joštova je na rozdíl od ulice Nádražní pěší zónou,“ řekl dopravní expert Rostislav Košťál. Z hlediska bezpečnosti se diskutovalo i na téma vyloučení tranzitní dopravy pro automobily i autobusy v prostoru před nádražím. Z diskuse vyplynulo, že tento požadavek lze dopravním značením uvést v život. Na přetřes přišla také vizuální podoba stánků v prostoru přednádraží. Tu si vzal na starosti Magistrát města Brna.
„Fórum umožnilo nahlédnout pod pokličku, vyjasnit některé souvislosti a bylo jasným apelem na cílevědomou proměnu tohoto klíčového místa Brna“, uzavírá Robert Sedlák, koordinátor iniciativy REpublicBRNO.

Více informací na https://www.facebook.com/groups/1423053114577843/
Fotografie a ukázky vizualizace ke stažení: http://www.nadacepartnerstvi.cz/O-nas,-Pro-media/Pro-media/Tiskove-zpravy/RE-public-BRNO-Brnanum-vadi-pred-Hlavnim-nadrazim
Kompletní fotogalerie na: https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.1451327495083738&type=1

Tipy pro editory:
Gebrian vs. Hlavní nádraží v Brně: http://www.stream.cz/gebrianvs/778639-gebrian-vs-brno-hlavni-nadrazi
Vizualizace koncepční studie rozvoje a využití lokality území stanice Brno Hlavní nádraží studia RAW: http://www.raw.cz/nadrazi.html
Prostor „před nádražím“ v Brně – perspektiva chodce (průřez výsledky analýzy): http://www.academia.edu/1584647/Prostor_pred_nadrazim_v_Brne_-_perspektiva_chodce
Urbanisticko dopravní studie jako podklad pro změnu ÚPmB pro nové os. nádraží v Brně v pěti variantách: http://www.brno.cz/doprava/projekty-dopravnich-staveb/prestavba-zeleznicniho-uzlu-brno-europointbrno/historie-zub-europointbrno/urbanisticko-dopravni-studie-jako-podklad-pro-zmenu-upmb-pro-nove-os-nadrazi-v-brne-v-peti-variantach/


Martin Gillár, tel: 515 903 122
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist