Tiskové zprávy
Step by Step ČR, o.s.: Setkání zástupců škol zapojených v projektu "Podpora učitelů ve zvyšování kvality pedagogické práce"
V pátek 25. května se v prostorách ZŠ Kunratice v Praze sešli zástupci škol zapojených v projektu „Podpora učitelů ve zvyšování kvality pedagogické práce“, které realizuje občanské sdružení Step by Step ČR, o.s. Na setkání věnovaném přípravě manuálu zaměřeného na individuální přístup k žákům se učitelé z projektových škol společně zamýšleli nad přínosy projektu a individualizované výuky obecně. „Požádali jsme učitele, aby k přípravě publikace v určité míře přispěli, chceme totiž, aby byl manuál živým materiálem, který bude pedagogům sloužit jako nápadník vycházející z jejich reálných potřeb“, komentuje povahu setkání Jana Kargerová, jedna ze spoluautorek připravované publikace.
Čím učitelé přispěli? Zástupci škol s sebou přivezli zajímavé materiály: fotografie dokumentující prostředí třídy, portfolia žáků, ukázky formativního hodnocení nebo některé z pomůcek, které individuální přístup k žákům podporují. Právě takové ukázky budou společně s pracovními listy dokreslovat jednotlivé kapitoly manuálu věnované podnětnému prostředí, výchovným a vzdělávacím strategiím a hodnocení žáků. Vše bude navíc nahlíženo z perspektivy individualizace a diferenciace výuky.
Příprava metodického materiálu navazuje na ucelený blok pěti celodenních seminářů, které učitelé společně s dalšími aktivitami absolvovali v předchozí fázi projektu. A co si z nich odnesli? „V některých ohledech jsme posílili spolupráci s rodinou, zavedli jsme například konzultace v trojúhelníku „žák-rodič-učitel“, upravili jsme některé aspekty hodnocení, inspirovali se některými novými metodami ve výuce“, říká jedna z účastnic setkání. K tomu dodává: „velmi přínosná a inspirativní jsou i takováto setkání, kde můžeme sdílet své úspěchy i slabiny s učiteli z jiných škol“.
Cílem projektu, v němž je zapojeno celkem 13 škol ze Středočeského, Ústeckého a Jihomoravského kraje a který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu České republiky, je podpořit kompetence učitelů v zavádění inovativních výchovně vzdělávacích strategií do výuky a k vytváření podmínek pro zajištění individuálního přístupu k žákům. Vedle uceleného bloku vzdělávání školám nabízí i různé formy individuální podpory: konzultace, supervize a mentoring. Realizace projektu skončí v únoru 2013.
Čím učitelé přispěli? Zástupci škol s sebou přivezli zajímavé materiály: fotografie dokumentující prostředí třídy, portfolia žáků, ukázky formativního hodnocení nebo některé z pomůcek, které individuální přístup k žákům podporují. Právě takové ukázky budou společně s pracovními listy dokreslovat jednotlivé kapitoly manuálu věnované podnětnému prostředí, výchovným a vzdělávacím strategiím a hodnocení žáků. Vše bude navíc nahlíženo z perspektivy individualizace a diferenciace výuky.
Příprava metodického materiálu navazuje na ucelený blok pěti celodenních seminářů, které učitelé společně s dalšími aktivitami absolvovali v předchozí fázi projektu. A co si z nich odnesli? „V některých ohledech jsme posílili spolupráci s rodinou, zavedli jsme například konzultace v trojúhelníku „žák-rodič-učitel“, upravili jsme některé aspekty hodnocení, inspirovali se některými novými metodami ve výuce“, říká jedna z účastnic setkání. K tomu dodává: „velmi přínosná a inspirativní jsou i takováto setkání, kde můžeme sdílet své úspěchy i slabiny s učiteli z jiných škol“.
Cílem projektu, v němž je zapojeno celkem 13 škol ze Středočeského, Ústeckého a Jihomoravského kraje a který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu České republiky, je podpořit kompetence učitelů v zavádění inovativních výchovně vzdělávacích strategií do výuky a k vytváření podmínek pro zajištění individuálního přístupu k žákům. Vedle uceleného bloku vzdělávání školám nabízí i různé formy individuální podpory: konzultace, supervize a mentoring. Realizace projektu skončí v únoru 2013.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk