Tiskové zprávy
Sdružení obrany spotřebitelů ČR: SOS magazín má dnes premiéru
První číslo barevného dvouměsíčníku Sdružení obrany spotřebitelů SOS magazín (od roku 1993 až do letošního dubna Štít spotřebitele) dostávají dnes do rukou členové sdružení a předplatitelé. Kontinuitu vyjadřuje i číslování – premiérový SOS magazín má číslo 3.
Štít spotřebitele přinášel od samého vzniku SOS informace ze spotřebitelské oblasti, rady, jak postupovat v situacích, kdy spotřebitelé nevědí, na co mají právo, případně na koho se obrátit, když se dostanou do problémů. Za více než 14 let existence několikrát měnil podobu a připravoval se, zpravidla ve velmi skromných podmínkách, v kanceláři SOS. Mezitím se však rapidně zvýšila poptávka po nezávislých informacích, jejichž garantem může být právě nezávislá spotřebitelská organizace. „Spotřebitelé požadují informace, jak se správně orientovat na trhu, z médií jsou zahlceni reklamou a zavádějícími zprávami. Proto bylo nutné změnit formu a nabídnout časopis v nové kvalitnější podobě se širším spektrem témat,“ vysvětluje David Šmejkal, předseda SOS.
SOS chce spotřebitelům přinášet kvalitní informace v atraktivní formě. Proto SOS přistoupilo ke změně tváře časopisu. „Kromě barevné titulní stránky, kterou jsme zavedli před několika měsíci, jsme přidali barvu i na vnitřní stránky, změnilo se lámání časopisu, přibyly fotografie,“ říká předseda SOS.. „Chtěli bychom, aby časopis, který si lze objednat spolu s řadou dalších výhod, byl i nadále ceněným zdrojem informací, rad i testů, především ze světa služeb,“ dodává předseda David Šmejkal.
Premiérový SOS magazín nahlíží pod pokličku účtování předražených bankovních poplatků v bankách v České republice. Ukazuje se, že požadují po klientech až 45násobek toho, co platí za zúčtování České národní bance.
Z Děčína jsme obdrželi přehled toho, kolik skutečně váží v severočeských obchodech Kauflandu pětikilové balení brambor. V tématu čísla reaguje generální sekretář Asociace finančních poradců (AFIZ) Marta Gellová na nejnovější kauzu SOS (žaloba proti firmě Finpomoc.cz) a radí spotřebitelům, jak vybírat úvěr a jeho poskytovatele.
Mimořádná velká telekomunikační příloha SOS magazínu přibližuje ze spotřebitelského hlediska současnost i budoucnost (nejen) mobilní telefonie u nás.
Sdružení obrany spotřebitelů nabízí SOS magazín v rámci tzv. Velkého či Malého balíčku. Ty kromě předplatného časopisů nabízí i zvýhodněné právní poradenství a další výhody. Zájemci si mohou za 370 Kč ročně (220 Kč) balíčky objednat na www.spotrebitele.info, ve Spotřebitelských informačních centrech po celé republice, nebo v centru SOS Novákových 8 v Praze 8.
Kontakty:
Sdružení obrany spotřebitelů (SOS)
Tel. 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.info
• Ivana Picková, tisková mluvčí, pickova@spotrebitele.info, 604 956 114
• Petra Vaňková, public relations, vankova@spotrebitele.info
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS), založené v roce 1993, je nevládní, nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra ve dvanácti krajích ČR, informační spotřebitelský portál www.spotrebitele.info, vydává tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Od roku 2003 je signatářem Etického kodexu občanských spotřebitelských organizací; rejstřík signatářů je přístupný na adrese kodex.spotrebitele.info.
Štít spotřebitele přinášel od samého vzniku SOS informace ze spotřebitelské oblasti, rady, jak postupovat v situacích, kdy spotřebitelé nevědí, na co mají právo, případně na koho se obrátit, když se dostanou do problémů. Za více než 14 let existence několikrát měnil podobu a připravoval se, zpravidla ve velmi skromných podmínkách, v kanceláři SOS. Mezitím se však rapidně zvýšila poptávka po nezávislých informacích, jejichž garantem může být právě nezávislá spotřebitelská organizace. „Spotřebitelé požadují informace, jak se správně orientovat na trhu, z médií jsou zahlceni reklamou a zavádějícími zprávami. Proto bylo nutné změnit formu a nabídnout časopis v nové kvalitnější podobě se širším spektrem témat,“ vysvětluje David Šmejkal, předseda SOS.
SOS chce spotřebitelům přinášet kvalitní informace v atraktivní formě. Proto SOS přistoupilo ke změně tváře časopisu. „Kromě barevné titulní stránky, kterou jsme zavedli před několika měsíci, jsme přidali barvu i na vnitřní stránky, změnilo se lámání časopisu, přibyly fotografie,“ říká předseda SOS.. „Chtěli bychom, aby časopis, který si lze objednat spolu s řadou dalších výhod, byl i nadále ceněným zdrojem informací, rad i testů, především ze světa služeb,“ dodává předseda David Šmejkal.
Premiérový SOS magazín nahlíží pod pokličku účtování předražených bankovních poplatků v bankách v České republice. Ukazuje se, že požadují po klientech až 45násobek toho, co platí za zúčtování České národní bance.
Z Děčína jsme obdrželi přehled toho, kolik skutečně váží v severočeských obchodech Kauflandu pětikilové balení brambor. V tématu čísla reaguje generální sekretář Asociace finančních poradců (AFIZ) Marta Gellová na nejnovější kauzu SOS (žaloba proti firmě Finpomoc.cz) a radí spotřebitelům, jak vybírat úvěr a jeho poskytovatele.
Mimořádná velká telekomunikační příloha SOS magazínu přibližuje ze spotřebitelského hlediska současnost i budoucnost (nejen) mobilní telefonie u nás.
Sdružení obrany spotřebitelů nabízí SOS magazín v rámci tzv. Velkého či Malého balíčku. Ty kromě předplatného časopisů nabízí i zvýhodněné právní poradenství a další výhody. Zájemci si mohou za 370 Kč ročně (220 Kč) balíčky objednat na www.spotrebitele.info, ve Spotřebitelských informačních centrech po celé republice, nebo v centru SOS Novákových 8 v Praze 8.
Kontakty:
Sdružení obrany spotřebitelů (SOS)
Tel. 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.info
• Ivana Picková, tisková mluvčí, pickova@spotrebitele.info, 604 956 114
• Petra Vaňková, public relations, vankova@spotrebitele.info
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS), založené v roce 1993, je nevládní, nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra ve dvanácti krajích ČR, informační spotřebitelský portál www.spotrebitele.info, vydává tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Od roku 2003 je signatářem Etického kodexu občanských spotřebitelských organizací; rejstřík signatářů je přístupný na adrese kodex.spotrebitele.info.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




