Tiskové zprávy
Sdružení obrany spotřebitelů ČR: SOS podalo trestní oznámení na prodejce mobilních telefonů
Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) podalo k Obvodnímu státnímu zastupitelství pro Prahu 2 trestní oznámení na bývalého jednatele a společníka obchodní společnosti Satron Vlastimila Bartka, donedávna provozujícího několik internetových obchodů, pro podvod či speciální skutkovou podstatu trestného činu podvodu - poškozování spotřebitele.
Ze strany SOS lze tuto akci, po pravidelných testech internetových obchodů a provádění Spotřebitelského auditu obchodních podmínek podnikatelů, chápat jako další krok ke zvýšení důvěry spotřebitelů v nákup přes internet.
Impulsem k trestnímu oznámení byly četné stížnosti zákazníků společnosti Satron. Většinou se jednalo o případy, kdy spotřebitelé nevědomky zakoupili mobilní telefony určené pro zahraniční trh (tzv. šedé dovozy). Tyto telefony často neměly požadovanou ani obvyklou jakost, tudíž nemohly být řádně užívány – objevovaly se časté softwarové chyby, vypínání přístrojů, nefunkčnost některých funkcí aj. Společnost podle informací spotřebitelů také řádně nevyřizovala reklamace (většina z nich byla neodůvodněně označena za neoprávněnou - pro vniknutí neznámé kapaliny apod.), a často nereagovala na požadavky spotřebitelů vrátit peníze při odstoupení od smlouvy v zákonné 14denní lhůtě.
„K dnešnímu dni evidujeme téměř dvě stovky poškozených spotřebitelů. Jejich seznam tvořil přílohu trestního oznámení SOS. Celkovou výši škody způsobenou poškozeným, kteří dosud kontaktovali SOS, odhadujeme v řádu stovek tisíc korun. Jednotlivým poškozeným doporučujeme, aby se k trestnímu oznámení SOS připojili a uplatnili svůj nárok na náhradu způsobené škody,“ uvádí Ivana Picková, tisková mluvčí SOS.
Podezřelým ze spáchání trestného činu podvodu či poškozování spotřebitele, je především p. Vlastimil Bartek, který, v období od 13. prosince 2003 až 30. srpna 2006 působil v pozici jednatele společnosti. Nevylučujeme přitom trestní odpovědnost i dalších osob figurujících v této společnosti. V současné době společnost Satron nevykazuje žádnou činnost, přesto není dosud vymazána z obchodního rejstříku.
Pro odběr aktuálních informací o případu SOS poškozeným doporučuje se zaregistrovat na www.spotrebitele.info/satron/.
Kontakty:
Sdružení obrany spotřebitelů (SOS)
Tel. 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.info
• Ivana Picková, tisková mluvčí, pickova@spotrebitele.info, 604 956 114
• Petra Vaňková, public relations, vankova@spotrebitele.info
Tato tisková zpráva byla vydána v rámci projektu Zvyšování standardu spotřebitelských práv v obchodních podmínkách podnikatelů a eliminace nekalých praktik podnikatelů, který je spolufinancován z programu Evropské unie Transition Facility.
Děkujeme za podporu
Za obsah tohoto dokumentu je odpovědné výhradně Sdružení obrany spotřebitelů ČR a nelze je v žádném případě považovat za názor Evropské unie.
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS), založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra ve dvanácti krajích ČR, webové stránky www.spotrebitele.info, vydává tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Od roku 2003 je signatářem Etického kodexu občanských spotřebitelských organizací; rejstřík signatářů je přístupný na adrese kodex.spotrebitele.info.
Ze strany SOS lze tuto akci, po pravidelných testech internetových obchodů a provádění Spotřebitelského auditu obchodních podmínek podnikatelů, chápat jako další krok ke zvýšení důvěry spotřebitelů v nákup přes internet.
Impulsem k trestnímu oznámení byly četné stížnosti zákazníků společnosti Satron. Většinou se jednalo o případy, kdy spotřebitelé nevědomky zakoupili mobilní telefony určené pro zahraniční trh (tzv. šedé dovozy). Tyto telefony často neměly požadovanou ani obvyklou jakost, tudíž nemohly být řádně užívány – objevovaly se časté softwarové chyby, vypínání přístrojů, nefunkčnost některých funkcí aj. Společnost podle informací spotřebitelů také řádně nevyřizovala reklamace (většina z nich byla neodůvodněně označena za neoprávněnou - pro vniknutí neznámé kapaliny apod.), a často nereagovala na požadavky spotřebitelů vrátit peníze při odstoupení od smlouvy v zákonné 14denní lhůtě.
„K dnešnímu dni evidujeme téměř dvě stovky poškozených spotřebitelů. Jejich seznam tvořil přílohu trestního oznámení SOS. Celkovou výši škody způsobenou poškozeným, kteří dosud kontaktovali SOS, odhadujeme v řádu stovek tisíc korun. Jednotlivým poškozeným doporučujeme, aby se k trestnímu oznámení SOS připojili a uplatnili svůj nárok na náhradu způsobené škody,“ uvádí Ivana Picková, tisková mluvčí SOS.
Podezřelým ze spáchání trestného činu podvodu či poškozování spotřebitele, je především p. Vlastimil Bartek, který, v období od 13. prosince 2003 až 30. srpna 2006 působil v pozici jednatele společnosti. Nevylučujeme přitom trestní odpovědnost i dalších osob figurujících v této společnosti. V současné době společnost Satron nevykazuje žádnou činnost, přesto není dosud vymazána z obchodního rejstříku.
Pro odběr aktuálních informací o případu SOS poškozeným doporučuje se zaregistrovat na www.spotrebitele.info/satron/.
Kontakty:
Sdružení obrany spotřebitelů (SOS)
Tel. 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.info
• Ivana Picková, tisková mluvčí, pickova@spotrebitele.info, 604 956 114
• Petra Vaňková, public relations, vankova@spotrebitele.info
Tato tisková zpráva byla vydána v rámci projektu Zvyšování standardu spotřebitelských práv v obchodních podmínkách podnikatelů a eliminace nekalých praktik podnikatelů, který je spolufinancován z programu Evropské unie Transition Facility.
Děkujeme za podporu
Za obsah tohoto dokumentu je odpovědné výhradně Sdružení obrany spotřebitelů ČR a nelze je v žádném případě považovat za názor Evropské unie.
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS), založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra ve dvanácti krajích ČR, webové stránky www.spotrebitele.info, vydává tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Od roku 2003 je signatářem Etického kodexu občanských spotřebitelských organizací; rejstřík signatářů je přístupný na adrese kodex.spotrebitele.info.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




