Lenka Eckertová "> Spojujeme síly pro podporu digitální Evropy - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/spojujeme-sily-pro-podporu-digitalni-evropy
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Národní centrum bezpečnějšího Internetu, EPMA: Spojujeme síly pro podporu digitální Evropy

12. března 2013 | Národní centrum bezpečnějšího Internetu, EPMA
Autor: Lenka Eckertová, tel: +420 702 013 227
Národní centrum bezpečnějšího internetu (NCBI) a Agentura pro evropské projekty & management (EPMA) se připojují ke kampani „Get Online Week 2013“. Nezaměstnanost mladých lidí v současnosti přesahuje ve 27 zemích EU hranici 20%. Zároveň roste poptávka po zaměstnancích ovládajících informační a komunikační technologie (ICT) každoročně o 3%. Pesimistické odhady varují: pokud se nepodnikne nic pro vyřešení nesouladu mezi současnými dovednostmi dostupnými na pracovním trhu a jeho potřebami, až 800.000 pracovních míst v ICT bude v roce 2015 nezaplněných.

Společnosti Accenture, Liberty Global a Microsoft se rozhodly jednat. Spolu s Telecentre-Europe, organizací zastřešující celoevropskou síť vzdělávacích center ICT a knihoven, vytvořili Alianci pro „Get Online Week“, která podpoří letošní kampaň „Get Online Week“ probíhající 18. – 24. března 2013.

Kampaň „Get Online Week“ poukazuje na přínosné používání technologií a internetu, aby lidé dokázali těžit z možností, které nabízí dnešní online svět. Tato kampaň propojuje vzdělávací centra ICT, veřejné knihovny, neziskové organizace, školy, IT firmy a orgány veřejné správy z celé Evropy pomocí řady zajímavých akcí, školení a soutěží, které podtrhují důležitou roli ICT v dnešní společnosti.

Od svého založení v roce 2010 ovlivnil „Get Online Week“ více než 500.000 Evropanů ve více než 20.000 školících centrech v celé EU. Díky této kampani využilo internet poprvé ve svém životě více než 100.000 lidí.

V letošním roce bude hlavní důraz kladen na oslovení mladých lidí. Tato skupina je sice „online“, ale chybí ji patřičné znalosti o využívání technologií a internetu k dalšímu rozvíjení svého osobního a profesního života. Proto budou evropská vzdělávací centra za podpory Aliance pro „Get Online Week“ podporovat schopnost této cílové skupiny pracovat a učit se online, dále pak budovat efektivní online identitu a zvyšovat povědomí o online bezpečnosti.

Mara Jakobsone, předsedkyně Telecentre-Europe, zdůraznila význam spolupráce při společném postupu např. v oblasti zaměstnatelnosti mladých lidí: „Telecentre-Europe a jeho členské organizace z 27 zemí EU úzce spolupracují s IT společnostmi, státní správou i neziskovým sektorem při přispívání k cílům Digitální agendy pro Evropu ve svých zemích. Spolu s Aliancí pro „Get Online Week“ přenášíme tuto spolupráci na celoevropskou úroveň.“

Sylvie Laffarge, ředitelka Citizenship Europe ve společnosti Microsoft, dodala: „V Evropě je dnes klíčovým zájmem nás všech umožnit mladým lidem přístup k lepším příležitostem ve vzdělávání, zaměstnání i podnikání. Pokud vybavíme mladé Evropany elektronickými dovednostmi, můžeme jim pomoci využít těchto příležitostí. Kampaň „Get Online Week“ je příkladem spolupráce mezi soukromým a neziskovým sektorem při překlenování rozdílů mezi dovednostmi mladých lidí na straně jedné a potřebami evropského pracovního trhu na straně druhé.“

Kampaň „Get Online Week“ podpoří také mezigenerační vzdělávací aktivity. Kampaň se bude nadále snažit o zapojení nových uživatelů.

Manuel Kohnstamm, vicepresident a CPO v Liberty Global, řekl: „Jsme hrdí na to, že jsme se stali součástí Aliance pro „Get Online Week“. Věříme, že každý by měl být začleněn a měl by být v digitálním světě v bezpečí. Podporujeme „Get Online Week“ v souladu s prosazováním našich iniciativ pro digitální společnost, jako například náš nástroj ‘Internet Buttons’, který pomáhá začátečníkům a seniorům v připojení k internetu pomocí sbližování generací prostřednictvím technologií. Také věříme, že je nesmírně důležité, aby se mladí lidé starali o své online identity a byli si vědomi dopadu svých online reputací. Proto jsme vytvořili ‘The Web We Want (Web, jaký chceme)‘, novou vzdělávací příručku pro mladistvé ve věku 13-16 let, která je vyzývá, aby se zamysleli nad otázkami, jako je digitální stopa, pověst online, práva a povinnosti.”

Během kampaně budou sítě vzdělávacích center ICT využívat různé nástroje k podpoře tří hlavních témat kampaně „Get Online Week 2013“: Moje digitální identita – podpora mládeže, která je již online, Moje portfolio elektronických dovedností – k práci s ICT a Moje online cesta – zapojování nových online účastníků. Mini-dotazník, který vyplní účastníci kampaně, bude poskytovat živá online data o zapojení Evropanů online díky aktivitám kampaně.

Ericka Cogne, Corporate Citizenship manažer v Accenture, dále řekla: “Pomocí svého programu „Dovednosti k úspěchu“ podporuje Accenture „Get Online Week“ na základě našeho přesvědčení, že IT dovednosti jsou nutností pro nalezení práce nebo vytvoření vlastní firmy. Accenture se zavávala k vybavení 500.000 lidí na celém světě uvedenými dovednostmi do roku 2015.”

Laurentiu Bunescu, manažer kampaně „Get Online Week“ uzavřel: „Get Online Week“ se rozšířil během několika let po celém evropském regionu a pokračuje dále. Tento rok pracuje Telecentre-Europe se svým partnerem Nadací Telecentre.org na odzkoušení aktivit kampaně v Africe a Asii, takže se přibližujeme ke globální kampani v následujících letech.”

» Pro více informací navštivte www.getonline.cz a www.saferinternet.cz nebo kontaktujte Ivu Walterovou – walterova@epma.cz.

EPMA, www.epma.cz
Zájmové sdružení právnických osob Agentura pro evropské projekty & management (EPMA) je neziskovou organizaci se sídlem v Praze a funguje od srpna r. 2004. Předsednictvo EPMA je složeno ze zástupců Kraje Vysočina a občanského sdružení BMI, jako spoluzakladatelů. Posláním EPMY je podporovat mezinárodní projektovou spolupráci mezi evropskými regiony a dalšími subjekty veřejné správy, privátní sféry, vzdělávacích institucí a neziskových občanských organizací, a to prostřednictvím odborných a propagačních akcí, společných projektů a osvěty.

Národní centrum bezpečnějšího internetu, www.saferinternet.cz
Národní centrum bezpečnějšího internetu (NCBI) je české neziskové nevládní sdružení, jehož cílem je zvyšovat povědomí o možných hrozbách online komunikace, propagovat pozitivní obsah a zodpovědné chování na internetu, pomáhat v nesnázích zejména mladým uživatelům internetu a bránit šíření materiálů se zneužívanými dětmi (dětské pornografie) na internetu. NCBI se snaží poukazovat na škodlivý obsah a projevy nevhodného, rizikového chování v online prostředí a také poradit, jak se takovým případům vyhnout.
Lenka Eckertová, tel: 420 702 013 227
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist