Tiskové zprávy
Coca-Cola: Společnost Coca-Cola a Světový fond na ochranu přírody prodloužily partnerskou spolupráci
9. července 2013 | Coca-Cola
Autor: Petr Bílek, MPR, tel: 603570458
Autor: Petr Bílek, MPR, tel: 603570458
Společnost Coca-Cola a Světový fond na ochranu přírody (WWF) společně zdokonalují ekologické hospodaření systému Coca-Cola. Dnes vyhlásily nové a odvážné ekologické cíle a zároveň oznámily rozšíření globální partnerské spolupráce.
Ambiciózní cíle, které doplňují jiné závazky společnosti Coca-Cola v oblasti zdraví a péče o komunity vyhlášené počátkem roku, se zaměřují na udržitelné hospodaření s vodou, energií a obaly, a také na udržitelné zajišťování zemědělských surovin do roku 2020.
Na základě dosavadních úspěchů téměř desetileté spolupráce se Coca-Cola a WWF dohodly, že své úsilí rozšíří plněním nových, ambiciózních ekologických a výkonnostních cílů, začleněním hodnoty přírody do rozhodovacích procesů a zapojení vlivných partnerů do řešení společných globálních ekologických problémů.
„Ve společnosti Coca-Cola intenzivně spolupracujeme s partnery na řešení společných ekologických problémů a odpovědném hospodaření se zdroji planety,“ uvedl Muhtar Kent, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Coca-Cola. „Ve světě s omezenými zdroji a sílícími globálními požadavky na potraviny a vodu musíme hledat řešení, která přinesou vzájemné výhody pro podniky, komunity i přírodu. Spolupráce s WWF bude pokračovat za účelem zdokonalení ekologických programů naší společnosti. Odborné znalosti a zkušenosti WWF nám pomohou dosáhnout našich ekologických cílů, z nichž některé nám WWF přímo pomohl vytyčit.“
„Požadavky kladené na přírodní zdroje po celém světě nebývale sílí. Pokračování v činnosti dosavadním způsobem vytváří všeobecná rizika, včetně rizik pro ziskovost podnikání,“ uvedl Carter Roberts, prezident a generální ředitel Světového fondu na ochranu přírody. „Tyto problémy lze řešit jenom spoluprací. Naše partnerství se společností Coca-Cola prokázalo, že spolupráce může posílit a urychlit vývoj, kterého chceme dosáhnout.“
V rámci prodloužené a rozšířené spolupráce společnost Coca-Cola a WWF společně stanovily nové ekologické cíle do roku 2020 pro systém Coca-Cola, tedy pro společnost Coca-Cola a téměř 300 výrobních a distribučních partnerů ve více než 200 státech. Mezi tyto cíle patří:
1. Zvýšit efektivnost hospodaření s vodou o 25 %. Společnost Coca-Cola zvýší efektivnost využití vody na litr finálního výrobku, a to prostřednictvím provozních zlepšení v celém systému Coca-Cola. Tento cíl doplňuje 21,4% zvýšení efektivnosti využití vody, kterého společnost dosáhla v letech 2004 až 2012.
2. Přispět ke zdraví a odolnosti sladkovodních systémů. Společnost Coca-Cola a WWF rozšíří své společné ochranné úsilí v 11 regionech na pěti kontinentech. Mezi tyto regiony patří povodí řek Amazonka, Kósí, Mekong, Rio Grande/Bravo, Jang-c'-ťiang a Zambezi, povodí Velkého bariérového útesu a Středoamerického útesu a významné regiony Amur-Heilong, Atlantických lesů a Velkých severních plání.
3. Snížit emise CO2 spojené s jednotlivým nápojem o 25 %. Společnost Coca Cola bude usilovat o snížení emisí skleníkových plynů v celém svém hodnotovém řetězci a o celkové snížení uhlíkové stopy ve výrobních procesech, formátech obalů, distribučních vozových parcích, chladicích zařízeních a při zajišťování surovin.
4. Odpovědným způsobem zajišťovat materiál pro PlantBottle™. Společnost Coca-Cola ve spolupráci s WWF posoudí ekologické a sociální parametry rostlinného materiálu pro potenciální využití v láhvi PlantBottle™. To umožní společnosti splnit cíl, kterým je využití až 30 % rostlinného materiálu ve všech plastových PET lahvích společnosti do roku 2020.
5. Ekologické zajišťování hlavních zemědělských surovin. Společnost Coca Cola bude své hlavní suroviny zajišťovat ekologicky, a to včetně cukrové třtiny, cukrové řepy, kukuřice, čaje, kávy, palmového oleje, sóji, celulózy a papíru a pomerančů. Coca-Cola rovněž vypracovala Hlavní zásady ekologického zemědělství a ve spolupráci s WWF bude tyto zásady pro uvedené komodity zavádět v rámci celého systému Coca-Cola. Společnost Coca-Cola se mimo to snaží ekologickým způsobem zajišťovat pro své potřeby citróny, vinné hrozny, jablka a mango.
Vedle cílů podporovaných v rámci partnerství s WWF společnost Coca-Cola znovu potvrdila a rozvinula cíle pro náhradu vody a recyklaci balení. Mezi tyto cíle patří:
6. Nahradit 100 % použité vody. Společnost Coca-Cola vrátí vyčištěnou vodu ze svých výrobních procesů zpátky do životního prostředí na úrovni, která je vhodná pro vodní život. Společnost rovněž nahradí vodu použitou ve finálních nápojích prostřednictvím další realizace svých komunitních vodních projektů s partnery ve víc než 100 zemích. Společnost Coca-Cola dosud prostřednictvím 468 projektů dosáhla nahrazení přibližně 52 % objemu výroby.
7. Na rozvinutých trzích dosáhnout 75% recyklace lahví. Společnost Coca-Cola bude spolupracovat s průmyslovými a místními organizacemi na zjištění výchozích informací a zvýšení recyklace na vyspělých trzích. Společnost bude nadále snižovat množství materiálu a energie v obalech, a také dále využívat recyklované i obnovitelné materiály.
Společnost Coca-Cola a WWF od roku 2007 spolupracují na ochraně zdrojů sladké vody po celém světě a zároveň pomáhají zvýšit efektivnost globální provozní činnosti systému Coca Cola. Partnerská spolupráce doposud vedla k výrazným ekologickým přínosům, včetně zvýšení ekologického zdraví sedmi nejdůležitějších světových sladkovodních oblastí na pěti kontinentech, zvýšení efektivnosti systému Coca-Cola v hospodaření s vodou o 20 %, snížení emisí CO2 ve výrobních závodech systému Coca-Cola po celém světě o 5 milionů tun, a podpory udržitelných zemědělských postupů ve vlastním dodavatelském řetězci společnosti.
###
Společnost Coca-Cola
Společnost Coca-Cola je největším výrobcem nápojů na světě a osvěžuje zákazníky téměř 500 značkami perlivých a neperlivých nápojů. Spolu se značkou Coca-Cola, která je uznávána jako nejcennější značka světa, patří do portfolia společnosti šestnáct značek s hodnotou v řádech miliard dolarů. Jsou to například značky Coca-Cola light, Fanta, Sprite, Coca-Cola Zero, vitaminwater, Powerade, Cappy nebo illy issimo. Coca-Cola je v celosvětovém měřítku největším dodavatelem perlivých nápojů, džusů, džusových nápojů a čajů a káv k okamžité spotřebě. Prostřednictvím největšího nápojového distribučního systému na světě si spotřebitelé ve více než 200 státech vychutnávají nápoje společnosti v množství více než 1,8 miliardy porcí denně. Společnost Coca-Cola se trvale angažuje v budování udržitelných společenství a zaměřuje se na iniciativy, které chrání životní prostředí a šetří přírodní zdroje, podporuje aktivní a zdravý život, vytváří bezpečné a otevřené pracovní prostředí pro své spolupracovníky a podporuje hospodářský rozvoj ve společenstvích, kde působí. Společně s našimi výrobními a distribučními partnery patříme s více než 700 000 zaměstnanci systému mezi deset největších zaměstnavatelů světa Další informace naleznete na webové stránce www.thecoca-colacompany.com nebo na Twitteru na twitter.com/Coca-ColaCo nebo na blogu na www.coca-colablog.com.
Světový fond na ochranu přírody (WWF)
Světový fond na ochranu přírody (WWF) je přední světová organizace na ochranu přírody a působí ve více než 100 zemích již déle než půl století. WWF má podporu téměř 5 milionů členů po celém světě a jeho cílem je realizovat vědecky podložená řešení na ochranu rozmanitosti a bohatství života na Zemi, zastavit zhoršování životního prostředí a bojovat s klimatickou změnou. Více informací na www. worldwildlife.org
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




