Linda Hodíková "> Společnost Unilever a Nadace Via a Pontis podporují prevenci poruch příjmu potravy a zdravé sebevědomí dívek a žen - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/spolecnost-unilever-a-nadace-via-a-pontis-podporuji-prevenci-poruch-prijmu-potravy-a-zdrave-sebevedomi-divek-a-zen
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Nadace VIA: Společnost Unilever a Nadace Via a Pontis podporují prevenci poruch příjmu potravy a zdravé sebevědomí dívek a žen

3. listopadu 2006 | Nadace VIA
Autor: Linda Hodíková, tel: 731 450 472
Charitativní projekt 5P společnosti Unilever – značky Dove ve spolupráci s nadacemi VIA a PONTIS 5P odstartoval v ČR i SR 1.10. 2006.

Cílem projektu 5P je veřejná sbírka na podporu zdravého sebevědomí dívek a žen a prevence poruch přijmu potravy. Výtěžek z veřejné sbírky bude využit v rámci veřejných grantů na projekty zabývajícími se danou problematikou.

Cílem projektu 5P není říkat spotřebitelům, aby o sebe nepečovali. Cílem projektu 5P je naopak veřejně diskutovat o kultu krásy, který nastavila dnešní média a kterému se většina žen nemůže přiblížit. Značka Dove si přeje, aby její spotřebitelé uměli vnímat zdravou a přirozenou krásu.

V období od 1. října 2006 po dobu minimálně jednoho roku startuje unikátní charitativní projekt ve spolupráci společnosti Unilever, pod hlavičkou značky Dove a nadací VIA a PONTIS, jehož cílem je otevřít širší diskusi na téma zdravé sebevědomí dívek a žen a poruch příjmu potravy. Projekt se bude snažit poukázat na problematiku tohoto tématu a oslovit nás všechny tak, abychom si připustili, že třeba hned vedle nás v domě žije člověk s poruchou příjmu potravy. Proto budou mít lidé možnost v rámci projektu přispívat DMS v ČR a SMS v SR na veřejnou sbírku Dove, která bude počátkem října vyhlášena. Výtěžek bude využit na projekty z oblasti poruch příjmu potravy v rámci vyhlášení veřejných grantů a dále pak na podporu pomoci dívkám v kritickém věku, které trpí nedostatečně silným a zdravým sebevědomím.

Charitativní projekt 5P je další částí Kampaně za skutečnou krásu a jeho cílem je i nadále podporovat nejen přirozenou krásu, ale především zdraví, které bývá velmi často zanedbáváno na úkor krásy. Právě porucha příjmu potravy patří mezi nejčastější následky honby za krásnou postavou a desítky - především žen a dívek - trpí touto nemocí dlouhodobě, v některých případech i celoživotně.

V rámci Kampaně za skutečnou krásu a veřejné sbírky 5P má své důležité místo samostatný výukový program Body Talk, jehož cílem je účinně komunikovat s teenagery, především s mladými dívkami, které tvoří světem kolem nás nejvíce ovlivnitelnou skupinu a které jsou v oblasti PPP velmi podceňované. Právě u dětí na základních školách problém s příjmem potravy leckdy začíná. Umí si však desetiletá slečna s rovnátky a pihami poradit se svými vnitřními pocity, když se denně dívá na titulní strany časopisů s „dokonalými“ modelkami? Právě proto je zde projekt Body Talk, v rámci kterého budou dětem školou povinným, jednoduše řečeno, vysvětlovány základy zdravého sebevědomí a pochopení a akceptace sama sebe. V rámci různých cvičení si zde děti např. zkusí práci v reklamní agentuře, kde je prvopočátek „všeho dokonalého“. Především však dostanou prostor hovořit o tom, co je trápí na svém těle i v duši, aby na své zdánlivě zanedbatelné problémy nebyly samy, ale hlavně budou mít možnost diskutovat s odborníky, kteří jim pomohou jejich zdánlivě malicherným problémům čelit.

„Většina našich spotřebitelů ví, že značka Dove je velmi silně spjata s přirozenou krásou, která se však neodmyslitelně pojí se zdravím. Na přirozené kráse žen a dívek, kterých se oblast 5P převážně týká, se v posledních letech velmi silně podepsala média. Dle celosvětových výzkumů, které má naše společnost k dispozici, nastavila média takový kult krásy, kterému se většina z nás nemůže vyrovnat. Tento kult krásy se týká nejen přehnané péče o sebe sama, ale také nezdravě vzhlížející postavy. Není pak podivu, že tak mnoho žen a dívek trpí tak nízkým sebevědomím, když přijde na řeč o tom, jestli se považují za krásku či ne. Většina z nás pak trpí jistou dávkou frustrace ze svého vzhledu a je tak uvnitř sama se sebou velmi nespokojena a nešťastná, ač k tomu není zcela žádný důvod. Díky tomu končí leckdy i osmileté dívky s poruchami přijmu potravy v nemocnicích,“ vysvětluje Brand Manager Dove pro Českou a Slovenskou republiku Lenka Čubrová a dodává: „V žádném případě nechceme říkat, aby o sebe ženy nepečovaly a nedbaly o svou postavu či celkový životní styl. Snažíme se říct, aby se péči o sebe věnovaly naše spotřebitelky zdravě, s mírou, uměly si vážit všeho na svém těle a ze svých zdánlivých nedostatků uměly udělat přednost. Jednou někdo řekl, že každá žena je krásná a žádný ideál krásy neexistuje. Proto si i já myslím, že je důležité pečovat a dbát o sebe co nejlépe a být sama se sebou šťastná, spokojenost a vlastní sebevědomí pak již přijdou samy. Chceme veřejně diskutovat o kultu krásy, abychom podpořili všechny ženy a dívky, které ztrácejí sebevědomí, a to ať už díky anorexii, nebo naopak nadváze či neschopnosti zdravě přijímat potravu po neustálých dietách či přejídáním se,“ shrnuje Lenka Čubrová.

Veřejná sbírka Dove pro Podporu Prevence Poruch Příjmu Potravy:
Veřejná sbírka pro podporu prevence poruch příjmu potravy a souvisejících aspektů je organizovaná Nadací Via v České republice a Nadací Pontis ve Slovenské republice a probíhá pod záštitou společnosti Unilever ČR, spol. s r. o. a společnosti Unilever Slovensko, spol. s r. o. Veškeré finanční prostředky z veřejné sbírky Dove budou určeny na veřejné granty, resp. projekty zabývající se poruchami přijmu potravy a souvisejících aspektů.

Forma poskytnutí finančního příspěvku pro veřejnou sbírku:
Dárcovské SMS v ČR na telefonní číslo 87777
Tvar DMS: DMS JSEMKRASNA
Cena dárcovské SMS je 30Kč. Na veřejnou sbírku Dove bude přispěno 27Kč.
SMS v SR bude v nejbližších dnech zveřejněna na níže uvedených webových stránkách.



Bankovní převod v ČR na účet číslo: 99779922/0800
Bankovní převod v SR na účet číslo: 4001086019/3100

Podrobné informace o: - výši finančních prostředků, které byly poskytnuty na účty nadací VIA a PONTIS v rámci veřejné sbírky
- ozdělení finančních prostředků /komu a na jaké projekty/
- partnerských nemocnicích a sdruženích zabývajících se poruchou přijmu potravy
- oruchách přijmu potravy
- výši finančního příspěvku společnosti Unilever ČR na projekt 5P
najdete na www.dovekosmetika.cz, www.dovekozmetika.sk, www.kampanzaskutecnoukrasu.cz a www.kampanzaskutocnukrasu.sk .


Podrobnější informace o projektu 5P vám poskytne:
V ČR
Linda Hodíková, Ogilvy Public Relations: linda.hodikova@ogilvy.com,
tel.: 221 998 259, GSM: 731 450 472
Na Slovensku
Gabriela Richnavská, CD Ogilvy & Mather, richnavska@cd-ogilvy.sk ,
tel: +421 254 419 062, GSM: +421 903 246 596
Unilever je jedním z největších výrobců spotřebního zboží (především potravin a kosmetiky) na světě i v České republice. Působí ve 100 zemích světa a zaměstnává více než 220 000 lidí. Každý den se 200 milionů spotřebitelů rozhodne pro některý z výrobků společnosti Unilever. Unilever ČR má sídlo v Praze a hlavní výrobní závod v Nelahozevsi. V tomto závodě se vyrábí rostlinné tuky Rama, Flora, Perla, Hera a majonézy Hellmann's. Mezi značky Unileveru dále patří zmrzlina Algida, čaje Lipton, dehydratované výrobky Knorr či zubní pasty Signal, kosmetika Dove, Sunsilk, Axe, Rexona a Lux nebo čističe Domestos, Cif a celá řada dalších. Unilever ČR zaměstnává přibližně 1100 zaměstnanců. Společnost patří mezi nejžádanější zaměstnavatele v anketách pořádaných na českých vysokých ekonomických školách.
Linda Hodíková, tel: 731 450 472
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist