Miroslav Patrik "> Tunely Dobrovského v Brně čekají soudní žaloby - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/tunely-dobrovskeho-v-brne-cekaji-soudni-zaloby
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Děti Země - Klub za udržitelnou dopravu: Tunely Dobrovského v Brně čekají soudní žaloby

24. května 2006 | Děti Země - Klub za udržitelnou dopravu
Autor: Miroslav Patrik, tel: 603 574 289
Opravdové zahájení ražby tunelů Dobrovského v Brně čeká nejen asi roční zpoždění, ale i žaloby proti stavebnímu povolení, které minulý týden nabylo právní moci. Chystají se je z procesních i věcných důvodů podat Děti Země a Občanské sdružení VMO Brno a také řada majitelů domů v blízkosti tunelů, kteří se obávají jejich devastace. Jelikož Ředitelství silnic a dálnic ČR musí před zahájením ražby tunelů splnit řadu náročných podmínek, lze očekávat ještě další komplikace.

„Bohužel se naplnily naše avizované obavy, že Ministerstvo dopravy pod vedením Milana Šimonovského, který v Jihomoravském kraji kandiduje za poslance, potvrdí toto stavební povolení ještě před volbami, přestože trpí řadou nezákonností,“ tvrdí Miroslav Patrik z Dětí Země.

Například nebylo před jeho vydáním definitivně rozhodnuto o architektonickém řešení dvou výduchových komínů výšky dvaceti pěti metrů, některým lidem u výjezdů z tunelů hrozí v jejich bytech nadměrný hluk, jiní mají zase strach z toho, že jejich domy budou devastovány vibracemi a poklesy.

„Nelíbí se nám, že ministerstvo podceňuje v některých bytech zvýšení hlukové zátěže, přitom by šlo toto riziko snížit aspoň výměnou dalších asi čtyři sta oken za kvalitnější protihluková,“ domnívá se Karel Štěpaník z Občanského sdružení VMO Brno.

„Je také směšné, že politici ihned po nabytí pravomocnosti stavebního povolení klepou základní kámen tunelů, když k samotné jejich ražbě dojde nejdříve za rok, možná i později,“ myslí si Patrik.

Navíc ze dvou odborných posudků vyplývá, že při ražbě tunelů dojde k vážnému poškození řady nemovitostí a tím k narušení pokojného stavu bydlení. Jejich majitelé proto samozřejmě nedali k těmto poškozením souhlas, takže stavební povolení nemělo být v tomto znění vůbec vydáno.

Původní stavební povolení krajského úřadu mělo 35 podmínek. Avšak bylo tak nekvalitní, že Ministerstvo dopravy, namísto jeho zrušení, muselo jednu podmínku vypustit, tři změnit a doplnit dalších 21 podmínek.

Tunely Dobrovského mají délku 1,25 km a jejich výstavba měla být podle vyjádření ŘSD ČR z léta 2005 zahájena na letos na jaře. Nyní je zřejmé, že k tomu dojde spíše až o rok později. Hotovy mají být do konce roku 2013. Náklady jsou odhadnuty na 8 miliard korun.

Časový průběh dvouletého stavebního řízení na tunely Dobrovského:
1) 07. 06. 2004 = podání žádosti o stavební povolení ŘSD ČR a Statutárním městem Brno
2) 28. 02. 2005 = vydání stavebního povolení odborem dopravy Krajského úřadu Jihomoravského kraje
3) duben 2005 = podání odvolání více než dvaceti osob, dvou sdružení a Státního zdravotního ústavu
4) 02. 05. 2006 = vydání změněného stavebního povolení Ministerstvem dopravy

Další informace:
Občanské sdružení VMO Brno: Ing. Karel Štěpaník – tel. domů 549 249 641, stepanik4@seznam.cz
Miroslav Patrik, tel: 603 574 289
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist