Ivana Picková "> Víkendová volání skutečně zdarma? - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/vikendova-volani-skutecne-zdarma
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Sdružení obrany spotřebitelů ČR: Víkendová volání skutečně zdarma?

22. ledna 2007 | Sdružení obrany spotřebitelů ČR
Autor: Ivana Picková, tel: 604 956 114
Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) upozorňuje na triky telekomunikačních společností v reklamě. Například společnost Telefónica O2 stále láká spotřebitele reklamou na službu "Víkendové volání zdarma". To, že službu je možné čerpat až po využití volných minut nebo tarifního kreditu už v reklamě uvést opomene. Obdobně je nastavena i nabídka Nekončících volání od T-Mobile. Informaci o tom, že není zdarma vše, co se tak tváří, ovšem můžete nalézt v kompletních smluvních podmínkách na internetu.

„Obracejí se na nás spotřebitelé, kteří se cítí být reklamou O2 oklamáni či dokonce poškozeni. Telefonují o víkendech a až následně z vyúčtování zjistí, že nevolali zdarma, ale protelefonovali nemalé peníze. Ačkoliv je v reklamě určitá míra přehánění a nadsázky přípustná, jsme přesvědčeni o tom, že odkaz na internetové stránky v reklamě nezbavuje společnost odpovědnosti za poskytnutí korektní informace“, uvádí Ivana Picková, tisková mluvčí SOS.

„Abychom předešli dalším stížnostem spotřebitelů, namísto společností Telefónica O2 a T-Mobile upozorňujeme, že služby ‘Víkendová volání zdarma‘ i ‚Nekončící volání a SMSkování‘ je možné využít až poté, co zákazník vyčerpá nejdříve své volné minuty nebo kredit,“ uvádí specialista SOS na telekomunikace Tomáš Liškutín a dodává: „Je zajímavé, že ačkoliv nabídky obou společností jsou obdobné, více stížností zaznamenáváme na O2.“

SOS také informuje, že k tomu, aby šlo o klamavou reklamu, společnost nemusí uvést vysloveně nepravdivé informace. Stačí, když je opomenuta podmínka, která může podstatným způsobem ovlivnit rozhodnutí spotřebitele. Proto se SOS obrátilo s podnětem na dozorové orgány a Radu pro reklamu, aby posoudili, zda se v tomto případě nejedná o zakázanou klamavou reklamu nebo reklamu neetickou.

SOS již mnohokrát upozornilo na jednání některých firem, které v reklamě nepostupovaly v souladu se zákonem. Za protiprávní považuje také praxi uvádění cen v reklamě na produkty určené spotřebitelům, které nejsou úplné, a za které nelze výrobek či službu zakoupit.

Kontakty:
Sdružení obrany spotřebitelů ČR
Tel. 224 239 940
fax: 224 239 941
www.spotrebitele.info

• Ivana Picková, tisková mluvčí, pickova@spotrebitele.info, 604 956 114
• Tomáš Liškutín, specialista SOS pro oblast telekomunikací, tomas.liskutin@tiscali.cz, 724 331 281


Tato tisková zpráva byla vydána v rámci projektu Zvyšování standardu spotřebitelských práv v obchodních podmínkách podnikatelů a eliminace nekalých praktik podnikatelů, který je spolufinancován z programu Evropské unie Transition Facility.

Děkujeme za podporu

Za obsah tohoto dokumentu je odpovědné výhradně Sdružení obrany spotřebitelů ČR a nelze je v žádném případě považovat za názor Evropské unie.

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS), založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra ve dvanácti krajích ČR, webové stránky www.spotrebitele.info, vydává tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Od roku 2003 je signatářem Etického kodexu občanských spotřebitelských organizací; rejstřík signatářů je přístupný na adrese kodex.spotrebitele.info.
Ivana Picková, tel: 604 956 114
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist