Jana Pálkova "> Vlnobití okolo petice k R43 v Senátu - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/vlnobiti-okolo-petice-k-r43-v-senatu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Občané Brna proti stavbě rychlostní komunikace R43 v trase Kuřim-Troubsko: Vlnobití okolo petice k R43 v Senátu

Brno je přetíženo dopravou. To potvrdí každý řidič. Brno nemá obchvat a veškerá tranzitní doprava musí jet městem. Tranzitní doprava po vstupu do EU dramaticky narostla a dále poroste. V řadě oblastí Brna jsou překračovány zákonné limity hluku a prašnosti. Proč se má Brno dusit v tranzitní dopravě?

Jediným logickým řešením je vybudování obchvatu města Brna. Každé tranzitní vozidlo, které je možné odklonit mimo město, patří na obchvat města. Kdo nepožaduje vybudování obchvatu města Brna ve skutečnosti požaduje, aby veškerá tranzitní doprava jela přes město Brno a to škodí občanům. Toto požaduje největší petice k dopravní problematice v ČR, kterou projednává Senát.

Kauza Hitlerovy dálnice známá jako R43 nyní před volbami je explozivním tématem a některé politické strany se snaží toto téma utlumit, protože je pro ně nevýhodné se přiznávat k rozhodnutím, která přijaly v rozporu s platnými dokumenty a kde se objevily tak závažné informace, že je nepochybné, že část stávajícího územního plánu a zadání nového územního plánu města Brna budou po volbách muset být zrušeny ...

Senát Parlamentu ČR měl Petici požadující obchvat města Brna a proti vedení R43 přes Brno na programu svém programu na včerejším zasedání jako senátní tisk 359. Zpravodajem pro tuto petici je senátor Zlatuška, kandidát na primátora města Brna. Petiční výbor Senátu navrhl vyvážené usnesení (http://www.senat.cz/xqw/xervlet/pssenat/htmlhled?actionfiltered=doc&value=38463 ).

Napřed kuloáry přinesly informaci, že ministr dopravy má přijít v 17 hodin a že stále není jasné, zda klíčový ministr pro místní rozvoj míní dorazit, nebo se nechá zastoupit.

V Senátu se následně strhla doslova bitva o to, na kterou hodinu má být projednávání petice zařazeno. "Zainteresované" politické sily se snažily manévrovat tak, aby se tento senátní tisk nestihl projednat na před komunálními volbami. Klub ODS uplatnil veto na změnu programu.

V Senátu se strhla neuvěřitelná a prudká diskuze o míře demokracie v naší republice - dle přepisu jednání:
Senátor Martin Mejstřík: Vážený pane předsedo, já se omlouvám, jestli jsem nemluvil dost jasně. Já jsem kvitoval s povděkem, že Senát chce organizovat veřejné slyšení na toto téma, nicméně jsem velmi smutný z toho, že jsme před malou chvílí obstrukcemi strany, která si říká občansko demokratická strana, v podstatě znemožnili vystoupení petentů, kteří se chtěli vyjádřit k problematice petice tranzitní komunikace R43. To, co jste zde předvedli, v podstatě je o pohrdání občany, kteří vážili do Prahy cestu z Brna, celý den tady čekají na to, až se jejich petice projedná a výsledek jsme viděli před chviličkou.

Senátor Jaromír Štětina: Děkuji, pane předsedající. Dámy a pánové, já se v poslední době zúčastňuji mítinků a hovořím o tom, jak je Senát potřebný, jaká je to pojistka demokracie. A přesvědčuji lidi, že je třeba jít k volbám, že Senát není zbytečný. A říkám, že Senát se liší od Poslanecké sněmovny určitou dávkou noblesy a uvažování. Ale po tom dnešním rozhodnutí, co se týče petentů, jsem trochu zklamán a nevím, jestli to budu dál upřímně dělat. Protože my jako Senát – i když jsem hlasoval jinak – jsme se zachovali vůči těm lidem neslušně. Děkuji vám za pozornost.

v souvislosti s projednávaným bodem o 50. letech a návazně s peticí o R43:

Senátor Jiří Zlatuška:
… Zde došlo ke zneužití procedurálních postupů a toto zneužití je svým charakterem identické s tím, čeho se dopouštěla totalitní komunistická zvůle v 50. letech.…

Máme povinnost projednávat petice, které nám dostatečný počet signatářů postoupí. To se v tomto případě stalo, jsou zde podpisy 35 tisíc občanů. Zástupci tohoto petičního výboru přijeli sem s důvěrou, že tak, jak byli vyslyšeni dosud na úrovni orgánů územní samosprávy a ministerstev až dosud, že tato komora se aspoň vyjádří v tom smyslu, že jednání o věcech veřejných má probíhat férovým a otevřeným způsobem a že s občany má státní správa a samospráva zacházet korektně.

Toto právo jsme nepochybně petentům dnes odepřeli. Ti, kteří dnes zamítli návrhy, které umožňovaly ten bod dnes projednat, se tváří, že o nic nešlo, že se jednalo o běžnou prohru. Tato věc je relevantní k tomu duchu uvažování, který vedl k té zvůli v 50. letech, které se má týkat tento bod. Takovýmito rozhodnutími váhu naší komory znevažujeme.

Kromě ODS se „projevila“ i KDU-ČSL. Senátor Slavotínek nechat senátorům roznést návrh usnesení, kdy se snaží, aby Senát vůbec nemohl věcně rozhodnout. V jeho návrhu usneseni se praví, ze Senát má pouze vzít petici na vědomí a konstatovat, ze rozhodnutí o vedeni trasy je plně v kompetenci samosprávných orgánů Jihomoravského kraje a města Brna. Toto je výsměch 35 tis občanům, kteří podepsali petici.

Návrh usneseni tohoto typu také zcela likviduje funkci Senátu jako orgánu, který má za úkol důvěryhodně vyřizovat petice.

Při přijetí takového usnesení by došlo k dalšímu zamaskování závazných právních pochybení úředníků města i kraje, která jsou dnes již prokázána.

Nelze vyloučit, že orgány města i kraje se před komunálními volbami zalekly závažných dokumentů Ministerstva pro místní rozvoj, premiéra a EU. Originály těchto dokumentů je možno nalézt na www.r43.cz pod bodem, ze tyto dokumenty mají být projednávány 11. října 2006 zastupitelstvem v Brně- Bystrci

Kontakt pro další informace - Jana Pálkova 608 470415, Doc. Petr Firbas 546214945.
Jana Pálkova , tel: 608 470 415
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist