Ing. Petr Hrdina "> Výstavba dálnice D3 zahájena tam, kde je zbytečná - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/vystavba-dalnice-d3-zahajena-tam-kde-je-zbytecna
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Arnika - Centrum pro podporu občanů: Výstavba dálnice D3 zahájena tam, kde je zbytečná

Dnes byla severně od Tábora zahájena výstavba prvních čtyř kilometrů dálnice D3. Zahájení však paradoxně začíná pracemi na úseku, který dopravní problémy silnice I/3 nijak nezlepší – začne se rozšiřováním již dvoupruhového úseku Stoklasná Lhota – Čekanice, který dnes ani zdaleka není dopravně vytížený. Zahájení stavby tak ze všeho nejvíce připomíná populistické předvolební gesto.

Dopravní problémy na Táborsku způsobuje neřešená situace jižně od města mezi Táborem, Sezimovým Ústím a Planou nad Lužnicí. Situace severně od města je naopak dopravně bezproblémová, neboť obchvat Tábora zde byl vybudován již před deseti lety. Přednostní zahájení stavebních prací severně od Tábora představuje nepochopitelný krok nejen z dopravního hlediska, ale i s ohledem na to, že stát nemá peníze ani na údržbu a opravy silnic.

„Dnes zahájené práce na stavbě dálnice D3 dopravní situaci v regionu nijak nezlepší a jsou proto nepochopitelné. Obáváme se, že Ředitelství silnic a dálnic staví tam, kde získá povolení bez ohledu na smysluplnost akce. Výstavbou tohoto úseku, který není problémový z hlediska životního prostředí, se snaží prosadit vedení dálnice i přes Benešovsko a Posázaví,“ komentoval situaci ing. Petr Hrdina ze sdružení ARNIKA.

Vedení dálnice D3 přes Benešovsko a Posázaví v plánované trase je pro ekologická sdružení a značnou část veřejnosti nepřijatelné. Za schůdné řešení z hlediska dopravního, ekologického i urbanistického považují odpůrci D3 modernizaci silnice I/3 z Tábora kolem Benešova a Mirošovic na dálnici D1. V loňském roce obce a občanská sdružení společně iniciovaly zpracování studie alternativy k dálnici D3. Studie byla zveřejněna v srpnu 2001 a potvrdila vhodnost nahrazení D3 modernizovanou (rychlostní) silnicí I/3. Závěry studie byly doplněny do konceptu územního plánu Pražského regionu. Na podobě tohoto územního plánu závisí podle vládního usnesení č. 741/99 trasování silničního spojení Prahy s Českými Budějovicemi. Zveřejnění a projednávání konceptu územního plánu lze očekávat v nejbližších týdnech.


Dálnice D3 na internetu: http://d3.arnika.org
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist