Tiskové zprávy
Attavena, o.p.s.: Výukou to zdaleka nekončí!
Obecně prospěšná společnost Attavena z Českých Budějovic realizuje v rámci svých projektů po celých jižních Čechách rekvalifikační kurzy pro několik cílových skupin. Jedná se o ženy na mateřské/rodičovské dovolené, osoby pečující o děti do patnácti let a nezaměstnané občany starší padesáti let. Projekty jsou spolufinancovány Evropskou unií a státním rozpočtem ČR a jsou tedy pro výše zmíněné cílové skupiny zdarma.
Obecně prospěšná společnost Attavena z Českých Budějovic realizuje v rámci svých projektů po celých jižních Čechách rekvalifikační kurzy pro několik cílových skupin. Jedná se o ženy na mateřské/rodičovské dovolené, osoby pečující o děti do patnácti let a nezaměstnané občany starší padesáti let. Projekty jsou spolufinancovány Evropskou unií a státním rozpočtem ČR a jsou tedy pro výše zmíněné cílové skupiny zdarma.
Výuka práce na počítači však není to jediné, co Attavena pro své klienty připravuje. V současnosti vrcholí práce spojená s publikační činností společnosti. Ve třech svých aktuálních projektech slíbila Attavena pro letošní rok vydat celkem čtyři publikace. Ty budou tématicky směrované k cílovým skupinám aktuálních projektů.
V rámci projektu s názvem „I myš může být kamarádka!“ je prováděn rozsáhlý sociologický průzkum, věnovaný tématu žena (matka) a IT. Na základě této aktivity budou vydány 2 publikace. První s názvem „Na vizitce jméno Matka“ je již vytvořena a distribuována klientkám kurzů, spolupracujícím organizacím a spolkům, které se zabývají touto tématikou. Podtitulem tiskoviny jsou „Rozhovory se ženami nejen o jejich cestě za prací po rodičovské dovolené. Obsahuje 12 rozhovorů s maminkami, které mají malé děti a chystají vrátit zpět do zaměstnání nebo do něj nedávno nastoupily. Každý rozhovor poodhaluje životní příběh jedné ženy. Zveřejněné rozhovory potvrzují, že mnohých případech velkou část našeho života ovlivňujeme vlastní vůlí a pílí.
Druhou publikací vydanou v rámci sociologického průzkumu je kniha s názvem „Žena, IT a trh práce“. Ta uvede souhrnné výsledky tohoto výzkumu a veřejnosti bude k dispozici v listopadu tohoto roku. Jejím hlavním cílem je zjistit a porovnat změny v postojích k IT a vlivu vzdělanosti v oblasti IT na situaci žen s malými dětmi při vstupu/návratu na trh práce.
Třetí publikací, která v červnu tohoto roku spatřila světlo světa je průvodce a rádce pro ženy na mateřské/rodičovské dovolené s názvem „Jak se neztratit“. Jedná se již o II. aktualizované vydání publikace. Navazuje tak na knihu vydanou v rámci již ukončeného projektu „Nebojte se myši, mámo!“. Zájemci zde najdou návod, jak se ucházet o práci
po mateřské či rodičovské dovolené. Dozví se, jaká jsou jejich práva a povinnosti vůči zaměstnavateli, na jaké sociální dávky mají nárok a kde o ně žádat nebo kde na internetu hledat informace vztahující se k rodičovství. Nově jsou přidány kapitoly, které mohou využít i rodiče se staršími dětmi a to do věku 15 let. Publikace byla vydána v rámci aktuálního projektu „O-sto-myš!“.
Neméně zajímavá je i publikační činnost společnosti směrovaná ke skupině nezaměstnaných lidí starších 50 let. Veškeré aktivity poskytované této cílové skupině probíhají v rámci projektu „Myš není pro kočku!“. Název publikace zní „Jak se neztrati II.“ a stejně jako publikace pro maminky by měla sloužit jako průvodce trhem práce, pracovně-právní tématikou a v neposlední řadě pomoci při hledání zaměstnání této skupiny lidí.
Všechny uvedené publikace jsou přednostně distribuovány účastníkům kurzů Attavena, o.p.s. Případní zájemci z řad širší veřejnosti je najdou ve formátu pdf na internetových stránkách Attaveny: www.attavena.cz, kde jsou volně ke stažení.
Za tým Attaveny o.p.s.
Eva Kalmíková a Lucie Jílková
608 94 88 55
eva.kalmikova@attavena.cz
Obecně prospěšná společnost Attavena z Českých Budějovic realizuje v rámci svých projektů po celých jižních Čechách rekvalifikační kurzy pro několik cílových skupin. Jedná se o ženy na mateřské/rodičovské dovolené, osoby pečující o děti do patnácti let a nezaměstnané občany starší padesáti let. Projekty jsou spolufinancovány Evropskou unií a státním rozpočtem ČR a jsou tedy pro výše zmíněné cílové skupiny zdarma.
Výuka práce na počítači však není to jediné, co Attavena pro své klienty připravuje. V současnosti vrcholí práce spojená s publikační činností společnosti. Ve třech svých aktuálních projektech slíbila Attavena pro letošní rok vydat celkem čtyři publikace. Ty budou tématicky směrované k cílovým skupinám aktuálních projektů.
V rámci projektu s názvem „I myš může být kamarádka!“ je prováděn rozsáhlý sociologický průzkum, věnovaný tématu žena (matka) a IT. Na základě této aktivity budou vydány 2 publikace. První s názvem „Na vizitce jméno Matka“ je již vytvořena a distribuována klientkám kurzů, spolupracujícím organizacím a spolkům, které se zabývají touto tématikou. Podtitulem tiskoviny jsou „Rozhovory se ženami nejen o jejich cestě za prací po rodičovské dovolené. Obsahuje 12 rozhovorů s maminkami, které mají malé děti a chystají vrátit zpět do zaměstnání nebo do něj nedávno nastoupily. Každý rozhovor poodhaluje životní příběh jedné ženy. Zveřejněné rozhovory potvrzují, že mnohých případech velkou část našeho života ovlivňujeme vlastní vůlí a pílí.
Druhou publikací vydanou v rámci sociologického průzkumu je kniha s názvem „Žena, IT a trh práce“. Ta uvede souhrnné výsledky tohoto výzkumu a veřejnosti bude k dispozici v listopadu tohoto roku. Jejím hlavním cílem je zjistit a porovnat změny v postojích k IT a vlivu vzdělanosti v oblasti IT na situaci žen s malými dětmi při vstupu/návratu na trh práce.
Třetí publikací, která v červnu tohoto roku spatřila světlo světa je průvodce a rádce pro ženy na mateřské/rodičovské dovolené s názvem „Jak se neztratit“. Jedná se již o II. aktualizované vydání publikace. Navazuje tak na knihu vydanou v rámci již ukončeného projektu „Nebojte se myši, mámo!“. Zájemci zde najdou návod, jak se ucházet o práci
po mateřské či rodičovské dovolené. Dozví se, jaká jsou jejich práva a povinnosti vůči zaměstnavateli, na jaké sociální dávky mají nárok a kde o ně žádat nebo kde na internetu hledat informace vztahující se k rodičovství. Nově jsou přidány kapitoly, které mohou využít i rodiče se staršími dětmi a to do věku 15 let. Publikace byla vydána v rámci aktuálního projektu „O-sto-myš!“.
Neméně zajímavá je i publikační činnost společnosti směrovaná ke skupině nezaměstnaných lidí starších 50 let. Veškeré aktivity poskytované této cílové skupině probíhají v rámci projektu „Myš není pro kočku!“. Název publikace zní „Jak se neztrati II.“ a stejně jako publikace pro maminky by měla sloužit jako průvodce trhem práce, pracovně-právní tématikou a v neposlední řadě pomoci při hledání zaměstnání této skupiny lidí.
Všechny uvedené publikace jsou přednostně distribuovány účastníkům kurzů Attavena, o.p.s. Případní zájemci z řad širší veřejnosti je najdou ve formátu pdf na internetových stránkách Attaveny: www.attavena.cz, kde jsou volně ke stažení.
Za tým Attaveny o.p.s.
Eva Kalmíková a Lucie Jílková
608 94 88 55
eva.kalmikova@attavena.cz
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




