Pasáková Iveta "> Začal projekt pro učitelky mateřských škol v Plzeňském kraji - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/zacal-projekt-pro-ucitelky-materskych-skol-v-plzenskem-kraji
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Step by Step ČR, o. s.: Začal projekt pro učitelky mateřských škol v Plzeňském kraji

4. června 2012 | Step by Step ČR, o. s.
Autor: Pasáková Iveta, tel: 774 380 124
„Hlavním smyslem celého projektu je zlepšení práce učitelek mateřských škol s individualitou dětí, zejména s ohledem na děti se sociálním handicapem a děti z minoritních skupin. Naší snahou je naučit učitelky vytvářet vstřícné, bezpečné, ale zároveň podnětné prostředí mateřské školy pro jakékoli dítě. K tomu má sloužit také užší spolupráce mateřské školy s rodinou,“ říká koordinátorka projektu Iveta Pasáková.
Náplní je projekt v souladu s nejnovějšími trendy předškolní pedagogiky. Vzdělávací semináře v rámci projektu odpoví pedagogům např. na otázky jak uplatnit individuální přístup k dětem v přeplněné třídě, jak integrovat dítě se sociálním či jazykovým handicapem, jak vylepšit svůj školní vzdělávací program či jak dobře reagovat v konfliktní situaci.
Kromě kurzů nabízí projekt učitelkám další zajímavé a ojedinělé aktivity. Jde zejména o službu mentora, tedy jakéhosi zkušeného průvodce při zavádění změn do praxe. „Touto nenásilnou formou odborné podpory chceme docílit toho, aby korekci své práce vnímali pedagogové jako něco, co sami chtějí, co sami zmůžou a co přetrvá i po skončení projektu, “ říká Pasáková. Nemalý přínos budou mít také exkurze za příklady dobré praxe mimo region nebo vzájemné sdílení zkušeností pedagogů v nově vznikající síti spolupracujících MŠ Plzeňska.
Organizace Step by Step ČR, o. s. působí v oblasti vzdělávání pedagogických pracovníků mateřských škol již od roku 1994. Jejím hlavním posláním je přispívat k humanizaci a vyšší efektivitě vzdělávání v České republice, a to zejména šířením vzdělávacího programu Začít spolu. Má bohaté zkušenosti se zaváděním inkluzivního vzdělávání do mateřských škol, jako příklad můžeme uvést realizaci projektu Kukadla – Jakhora, který byl určený podpoře spolupráce romských komunit a pedagogů MŠ s cílem zvýšit připravenost romských dětí na vstup do ZŠ.
Pasáková Iveta, tel: 774 380 124
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist