Tiskové zprávy
ZŠ Lačnov: ZŠ Lačnov (Svitavy): Pozvánka na zahradní slavnost
V úterý 30.9. od 15:00 pořádáme zahradní slavnost u příležitosti zrekonstruované zahrady. Prohlédnout si můžete dětskou klubovnu, dílnu, záhonky, novou výsadbu. Děti si procvičí obratnost na dřevěných prolézačkách, zasoutěží si na krásně vyrovnané ploše trávníku. V 16:00 začne dětská diskotéka. Občerstvení bude zajištěno.
Do úprav okolí školy byli maximálně zpojeny děti i jejich rodiče a výsledek tak odráží jejich požadavky a přání. Škola tak pokračuje v úzké spolupráci s lačnovskou komunitou.
Hřiště bylo hrazeno z větší části prostřednictvím Občanského sdružení AMARI MODRÁ ŠKOLA a jejího grantu od Nadace Partnerství s generálním partnerem programu SKANSKA. Velký podíl na dokončovacích pracích měla také lačnovská fi rma JEMA.
______________________________________________________
O ZŠ Lačnov:
Jsme moderní malotřídní škola. Inspirujeme se nejlepšími vzdělávacími institucemi v republice (waldorfské školy, PORG, gymnázium v Babicích) nebo školami v zemích, které se v mezinárodním výzkumu PISA umisťují pravidelně na předních místech.
Vysoké nároky, které na žáky klademe, jsou vyváženy příjemným prostředím s mnoha relaxačními možnostmi a zájmovými aktivitami. Zakládáme si na partnerské atmosféře, kde se žáci i učitelé navzájem respektují. Soustředíme se nejenom na posilování tradičních školních dovedností, stejnou důležitost klademe také na rozvoj emoční a sociální inteligence.
Výuku připravujeme s ohledem na individualitu dítěte. Principy efektivní výuky naplňujeme přiměřenou zátěží pro každé dítě. Děti vedeme k samostatnosti a zodpovědnosti za svoje vzdělávání. Používáme kombinaci tradičního a slovního hodnocení. Pokroky dítěte rodiče detailně sledují v žákovském portfoliu, které mimo jiné obsahuje komentované týdenní plány nebo pololetní požadavky do každého předmětu hodnocené žákem, učitelem i rodičem. Rodiče i žáci mají možnost ovlivňovat chod školy společnými schůzkami, při společných volnočasových aktivitách nebo pravidelnými dotazníky.
Tradiční vzdělávací metody bohatě doplňujeme skladbou projektů, skupinovým vzděláváním, zážitkovou pedagogikou, rozvojem průřezových témat – informatika, etika, ekologie, sociální a osobnostní výchova, multikulturní výchova. Důraz klademe na jazykovou vybavenost žáků i učitelů. Anglický jazyk vyučujeme zájmově od první třídy, od druhé třídy si žáci mohou rozšířit znalosti německým jazykem.
Výtvarná a pracovní výchova probíhají formou workshopů, kdy učitel komunikuje částečně v angličtině a děti mají možnost zvolit si z nabídky činností. Děti jsou ve třetí a páté třídě testovány celostátními testy KALIBRO, v páté třídě ještě CERMAT. Dosahují v nich velice dobrých výsledků. Pedagogové školy mají nadstandardní aprobovanou a ročně absolvují mnoho hodin dalšího vzdělávání.
V naší škole se snažíme vytvořit prostředí, které cíleně formuje děti v jejich nejdůležitějším období 6-12 let. Naše škola je ideální přípravou na víceleté gymnázium. Škola usiluje o získání evropských titulů zdravá škola a ekoškola. Již druhým rokem jsme zapojeni do mezinárodních projektů, plánujeme vícedenní pobyty v zahraničí zaměřené na jazykovou vybavenost dětí. Financování nadstandardních aktivit budeme i nadále zajišťovat prostřednictvím grantů.
Chystáme větší propojení domácí přípravy, informací o činnosti školy a hodnocení žáků prostřednictvím informačních technologií.
Do úprav okolí školy byli maximálně zpojeny děti i jejich rodiče a výsledek tak odráží jejich požadavky a přání. Škola tak pokračuje v úzké spolupráci s lačnovskou komunitou.
Hřiště bylo hrazeno z větší části prostřednictvím Občanského sdružení AMARI MODRÁ ŠKOLA a jejího grantu od Nadace Partnerství s generálním partnerem programu SKANSKA. Velký podíl na dokončovacích pracích měla také lačnovská fi rma JEMA.
______________________________________________________
O ZŠ Lačnov:
Jsme moderní malotřídní škola. Inspirujeme se nejlepšími vzdělávacími institucemi v republice (waldorfské školy, PORG, gymnázium v Babicích) nebo školami v zemích, které se v mezinárodním výzkumu PISA umisťují pravidelně na předních místech.
Vysoké nároky, které na žáky klademe, jsou vyváženy příjemným prostředím s mnoha relaxačními možnostmi a zájmovými aktivitami. Zakládáme si na partnerské atmosféře, kde se žáci i učitelé navzájem respektují. Soustředíme se nejenom na posilování tradičních školních dovedností, stejnou důležitost klademe také na rozvoj emoční a sociální inteligence.
Výuku připravujeme s ohledem na individualitu dítěte. Principy efektivní výuky naplňujeme přiměřenou zátěží pro každé dítě. Děti vedeme k samostatnosti a zodpovědnosti za svoje vzdělávání. Používáme kombinaci tradičního a slovního hodnocení. Pokroky dítěte rodiče detailně sledují v žákovském portfoliu, které mimo jiné obsahuje komentované týdenní plány nebo pololetní požadavky do každého předmětu hodnocené žákem, učitelem i rodičem. Rodiče i žáci mají možnost ovlivňovat chod školy společnými schůzkami, při společných volnočasových aktivitách nebo pravidelnými dotazníky.
Tradiční vzdělávací metody bohatě doplňujeme skladbou projektů, skupinovým vzděláváním, zážitkovou pedagogikou, rozvojem průřezových témat – informatika, etika, ekologie, sociální a osobnostní výchova, multikulturní výchova. Důraz klademe na jazykovou vybavenost žáků i učitelů. Anglický jazyk vyučujeme zájmově od první třídy, od druhé třídy si žáci mohou rozšířit znalosti německým jazykem.
Výtvarná a pracovní výchova probíhají formou workshopů, kdy učitel komunikuje částečně v angličtině a děti mají možnost zvolit si z nabídky činností. Děti jsou ve třetí a páté třídě testovány celostátními testy KALIBRO, v páté třídě ještě CERMAT. Dosahují v nich velice dobrých výsledků. Pedagogové školy mají nadstandardní aprobovanou a ročně absolvují mnoho hodin dalšího vzdělávání.
V naší škole se snažíme vytvořit prostředí, které cíleně formuje děti v jejich nejdůležitějším období 6-12 let. Naše škola je ideální přípravou na víceleté gymnázium. Škola usiluje o získání evropských titulů zdravá škola a ekoškola. Již druhým rokem jsme zapojeni do mezinárodních projektů, plánujeme vícedenní pobyty v zahraničí zaměřené na jazykovou vybavenost dětí. Financování nadstandardních aktivit budeme i nadále zajišťovat prostřednictvím grantů.
Chystáme větší propojení domácí přípravy, informací o činnosti školy a hodnocení žáků prostřednictvím informačních technologií.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk