https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/analyza-eu-diky-obnovitelnym-energiim-usetrila-miliardy-eur-za-dovoz-plynu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Analýza: EU díky obnovitelným energiím ušetřila miliardy eur za dovoz plynu

22.2.2023 10:35 | BRUSEL (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Evropská unie byla díky většímu využívání energie z větru a slunce schopna ušetřit po začátku invaze Ruska na Ukrajinu 12 miliard eur (asi 285 miliard Kč) za dovoz plynu. Podle agentury DPA to vyplývá z analýzy think-tanku Ember Climate.
 

"Díky rostoucí kapacitě a příznivým povětrnostním podmínkám vyrobila větrná a solární energetika od začátku války rekordní množství elektřiny v EU,“ uvedl think-tank Ember Climate.

Podle této anylýzy vyrobila EU od března 2022 do konce letošního ledna o deset procent více větrné a solární energie než ve stejném období let 2021 až 2022. To znamená, že více než pětina (23 procent) elektřiny v EU vzešla ze solárních a větrných zdrojů, což je nejvyšší dosud zaznamenaný podíl.

Celkem bylo vyrobeno navíc 50 terawatthodin elektřiny. Podle zprávy by EU musela za stejnou částku dovézt 90 terawatthodin plynu, což by stálo dvanáct miliard eur. Think-tank uvedl, že výpočet vycházel z průměrných cen za sledované období.

Dovoz plynu do EU podle analýzy celkově klesl o pět procent. Ruský plyn nyní tvoří 16 procent dovozu, před invazí na Ukrajinu to bylo 40 procent. Nahrazení fosilních paliv větrnou a solární energií je pro EU jediným způsobem, jak dosáhnout trvalé energetické bezpečnosti a nezávislosti, uzavírá zpráva společnosti, která přechod na obnovitelné energie prosazuje.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (112)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

PH

Pavel Hanzl

22.2.2023 11:00
Á jé, zase zpráva naopak. Vinkler nám tu stále vysvětluje, že za tu krizi může grýndýl a hlavně OZE a zarazu plesk!! Je to zase celý naopak, než si on myslí.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

22.2.2023 16:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Nad takovymi vysledky muze jasat jen pan Hanzl.

Toto jsou zoufale spatna nizka cisla! K dosazeni uhlikove neutrality v roce 2050 bude potreba vyrabet alespon 10x takove bezemisni elektriny a navic zajistit akumulaci a obnovu OZE. A spoustu dalsich ukolu, o kterych se radeji ani nemnluvi. A co zbytek sveta? Kdo se postara?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.2.2023 19:53 Reaguje na Jiří Svoboda
Zkuste se hecnout a třeba pochopíte o čem ten článek je. Fakt není o uhlíkové neutralitě ani o zbytku světa.
Odpovědět
EN

Emil Novák

22.2.2023 20:40 Reaguje na Pavel Hanzl
"Hecnout" se zkuste hlavně vy, Hanzle, o tom kdo údajně "nám tu stále vysvětluje, že za tu krizi může grýndýl" článek už vůbec nebyl, tím jste přitom vy sám tuto další zbytečnou diskusi rozpoutal. Takže když máte najednou takovou péči o to, o čem je článek, tak se toho držte v první řadě sám.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

23.2.2023 17:26 Reaguje na Pavel Hanzl
Reagoval jsem na vetu z clanku: "To znamená, že více než pětina (23 procent) elektřiny v EU vzešla ze solárních a větrných zdrojů, což je nejvyšší dosud zaznamenaný podíl."

Predpokladal jsem, ze toto vyvolalo vase spontanni nadseni. Nebo ne? Co tedy jineho?
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

24.2.2023 19:06 Reaguje na Jiří Svoboda
Jak jste přišel na to, že 10x? Víte, co se děje s velkou částí té německé FV elektřiny kterou okolo sebe Hunžling tluče, jako Ajatolláh koránem? Prožene se přes elektrokotel, a pára jde na turbíny uhláku :)
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

22.2.2023 11:29
Vševěd Hanzl nechápe, že existuje i něco jako průměrná teplota v zimním období, která se zcela zásadně projevuje na spotřebě plynu.
Protože v Evropě byla zima teplotně nadnormální , byla spotřeba ZP výrazně nižší než v běžném období.
Zcela by postačilo , kdyby se porovnaly EU denostupně 2022-23 s průměrem a výsledek se zveřejnil.
Potom byste zjistili, že nikoli kecy a závazky EU, ale průběh počasí měl rozhodující vliv na zveřejněný výsledek o snížení spotřeby ZP.

To je rozdíl v uvažování mezi ekomagorem a racionálním jedincem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.2.2023 11:39 Reaguje na Miroslav Vinkler
Totální pitomost jak dycky. Teplota tuhle zimu byla víceméně normální, když ji srovnáte s posledními asi 10 zimami.
Jenže my byli nachystaní na tvrdou zimu a v zásobnících je plynu pořád nebývale moc, který je už zaplacený.
Navíc ten výpočet vůbec o tom není, ten je o ceně z OZE vyrobené elektřiny porovnané s cenou z plynu. Takže jak dycky, zmatek totální a ještě naopak.
Odpovědět
Pe

Pepa

22.2.2023 12:38 Reaguje na Miroslav Vinkler
Nafoukalo a nasvitilo o 50 twh ee více než předloni, proto eu nemusela nakoupit 90 twh plynu a tim ušetřila 12 mld eur. Co to má společného s teplotou? Tys nikdy nebyl na ty počty...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.2.2023 13:16 Reaguje na Pepa
Hlavně se zase nastavěly další větřáky a panely.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

24.2.2023 19:08 Reaguje na Pavel Hanzl
A také Hiddampferzeugery, které tu Vaši povinně vykoupenou elektřinu proženou přes elektrokotel, a následně přes turbíny uhláků a chladící věže :)
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

24.2.2023 19:09 Reaguje na Daniel Višňovský
Pardon, Hilfdampferzeugery
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

22.2.2023 13:32 Reaguje na Pepa
Nejspíše zanechte tykání, krávy jsme spolu nepásli.
Za druhé - "o 50 twh nafoukalo a nasvítilo " a lidé platí za elektřinu 3-6násobně více.
Což se ekomagorům skutečně povedlo a lze odvodit jednoduché pravidlo : cena elektřiny a výkon OZE jsou přímá úměra.
Více OZE= vyšší platby v Eurosojuzu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.2.2023 19:57 Reaguje na Miroslav Vinkler
Máte pocit, že zrovna nám v ČR nafoukalo a nasvítilo? Nemáte pocit, že právě proto, že u nás máme OZE v bídě, tak máme tak drahou elektřinu?
Já vám, nemáte, zlý grýndýl ničí nás a němčourům vydělává, bo to tak zařídili debilové z EU.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

22.2.2023 20:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Už jsem vám to doložil 3x - tupoune.

Nejvyšší ceny energií mělo v EU Dánsko, Německo a v USA Kalifornie , tedy země s nejvyšším podílem OZE.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.2.2023 20:22 Reaguje na Miroslav Vinkler
A zrazu plesk!! Nejdražší je uhelná ČR. Tož mudrujte.
Odpovědět
EN

Emil Novák

22.2.2023 20:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Zase si vymýšlíte, Hanzle. V ČR nejdražší elektřina není.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.2.2023 13:11 Reaguje na Emil Novák
Tak skoro nejdražší?
Odpovědět
EN

Emil Novák

23.2.2023 13:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Dlouhodobě je ve srovnání s ostatními státy EU průměrně drahá.
Odpovědět
ZK

Zan K.

22.2.2023 11:58
EU díky obnovitelným energiím ušetřila miliardy eur.....
Ale levnou ekektřinu z jadra od nás berou všemi deseti. No nekup to za ty peníze....
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.2.2023 13:15 Reaguje na Zan K.
A my od nich taky, normální kšeft. Nesmysly s vystupování z Lipské burzy atd. jsou totální nesmysly, Evropa je jeden obvod a navzájem se vyrovnává, co je samozřejmě nejvýhodnější.
Odpovědět
ZK

Zan K.

23.2.2023 15:39 Reaguje na Pavel Hanzl
Jasně. Hlavně pro kšeftaře. Proto se to taky dělá. Stejně jako všechno ostatní.Nějaké tržní hospodářství je dnes jen slovní hříčka. Ve velkém a s velkou mocí se vždy nejlíp kšeftuje. A ony dnešní války a globální finance to jen dokazují. Nebo snad znáte nějakého obřího globálního finančníka, který by nebyl milionářem a dělal vše jen pro dobro věci???..
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.2.2023 13:23
Putin věděl, že musí zaútočit už teď, za pár let by ho s plynem poslali do dupy rovnou. Zlý grýndýl by vyrobil už vvětšinu elektřiny a zbytek jsme bezproblémů koupili z neruských zdrojů.
Odpovědět
EN

Emil Novák

22.2.2023 13:34 Reaguje na Pavel Hanzl
A proto stavěl s Němci druhý Nordstream, protože ho za pár let Němci už vůbec nepotřebovali, co?
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

22.2.2023 13:46 Reaguje na Emil Novák
S Hanzlem je to marný, vše z Ruska je podvod. A všichni ruští vědci včetně držitelů Nobelových cen byli příslušníci jiných národů , carem nebo bolševikem donucených prohlásit se za Rusy.
A NS I, II nikdy neexistoval , byla to fikce , a pravdu najdeš pouze ve spisku Green Deal a dalších bruselských blábolech, včetně Zpráv IPCC. Zejména VI., ta se opravdu povedla.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.2.2023 20:07 Reaguje na Miroslav Vinkler
Prostě svět naopak. Vždycky jsem uznával ruské i sovětské vědce (netuším jakých národností), kteří postavili Sputnik, byli první ve vesmíru i na Venuši atd. atd. atd.
Jenže dnes jsou kde? Špičkové odborníky na IT ty zrůdy používají jen jako hekry, kteří škodí celému světu, nejlepší konstruktéři vymýšlí supersonické rakety Kinžál a bomby Satan, které spálí oblast velkou jak Francie.
Celá špičková věda a technika celého Ruska se smrskla jen na vývoj a výrobu strojů na zabíjení lidí.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

24.2.2023 19:12 Reaguje na Miroslav Vinkler
Který ruský vědec je držitel Nobelovy ceny? Rengenov? Který řval na manželku, "já do tebe ty stará kurvo vidím!!! Nebo věhlasný Tělevizorov, který přenášel jako první obraz z místnosti do místnosti?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.2.2023 20:10 Reaguje na Emil Novák
Aj tak sa može. Asi Schroderovi nakecali, jak zalevno budou dávat Němcům 100% plynu, dokud ho budou potřebovat a pak s ním můžou kšeftovat. Dezoláta a vohnouta vždy dostanete na kačáky.
Odpovědět
EN

Emil Novák

22.2.2023 20:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže připouštíte, že tento trojský kůň Kremlu měl i v roce 2015 zásadní vliv na německou energetickou politiku. Dobré vědět.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

22.2.2023 20:51 Reaguje na Emil Novák
Přitom Hanzl je hlavním obdivovatelem německé energetické politiky :-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.2.2023 07:41 Reaguje na Jaroslav Studnička
Když se dívám na to, jak zvládli přímo likvidační plynový útok (a ještě pomáhali nám), tak nemám výrazné výhrady. Samozřejmě kromě konce jádra, to jsem vždy považoval za cypovinu.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

23.2.2023 08:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Kovaný politruk Hanzl se nezapře :-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.2.2023 07:39 Reaguje na Emil Novák
S nějakým "zásadním vlivem" bych asi nespekuloval, pokud by se ale spustil NS2, určitě by to zásadní vliv mělo. A hlavně proto to EU nespustila a proto Putin zaútočil zrovna v roce 21, už neměl na co čekat.
Odpovědět
EN

Emil Novák

23.2.2023 08:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže už zase kličkujete jako zajíc. NS2 podle vás stavěli hlavně proto, že něco "Schroderovi nakecali", ale zároveň s jeho zásadním vlivem byste nespekuloval.
A tím kdo NS2 nespustil nebyla EU ale samotné Německo. EU na spuštění nemá žádnou rozhodovací pravomoc.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.2.2023 13:19 Reaguje na Emil Novák
V roce 2015 se žádný NS2 nespouštěl.
Odpovědět
EN

Emil Novák

23.2.2023 13:24 Reaguje na Pavel Hanzl
V roce 2015 se podepisovala smlouva na jeho výstavbu, tj. pokud by skutečně hrálo roli to co údajně "Schroderovi nakecali", musel by mít nutně ještě v tomto roce na německou energetickou politiku významný vliv.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.2.2023 08:05 Reaguje na Emil Novák
To nevím. Každopádně Němci OZE zálohovali plynem, což bylo zcela logické a nebýt putinovského podrazu se nikdo ničemu nediví.
Dnes se zcela náhodou OZE zase zálohují plynem a připadá nám to normální, bo nejsme závislí na té kremelské zrůdě. Stav setrvalý a normální, ceny se taky vrací do normálu, což musí Vinklera a ostatní dezoláty těžce vytáčet.
Odpovědět
EN

Emil Novák

25.2.2023 08:31 Reaguje na Pavel Hanzl
Že něco připadá "zcela logické" vám ještě neznamená, že to opravdu "zcela logické" je. Spíš to bývá obvykle přesně naopak.
Na výměně stabilního nízkoemisního zdroje za jiný nízkoemisní občasný nic logického není. Kdyby se Němci chovali racionálně, nemuseli bychom dnes platit šílené ceny energií jako platíme. Ceny mají do normálu hodně daleko a potenciál k jejich dalšímu snižování už je minimální, díky ceně emisních povolenek.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.2.2023 10:46 Reaguje na Emil Novák
"Do Kaliningradu nebudu dávat na Iskandery jaderné hlavice, bo mám na dostřel asi 50 jaderných elektráren celé Evropy". To říkal V.V.Putin desetiletí před válkou.
Odpovědět
EN

Emil Novák

25.2.2023 11:03 Reaguje na Pavel Hanzl
Co to zase melete, člověče? Zkuste pro změnu něco co není úplně z cesty nebo radši mlčte úplně.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.2.2023 11:30 Reaguje na Emil Novák
Víte samozřejmě kulový. Zamyslel jste se někdy nad tím, PROČ Němčouři ruší jádro?
Já vím, ani ťok.....
Odpovědět
EN

Emil Novák

25.2.2023 11:44 Reaguje na Pavel Hanzl
"Kulový" víte vy, Hanzle, kvůli tomu co říkal V. V. Putin to opravdu není, rozhodli o tom dávno předtím. Je to kvůli absenci kritického myšlení a historicky potvrzené schopnosti se nechat se zmanipulovat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.2.2023 19:06 Reaguje na Emil Novák
Vy ty větší věci prostě nedáváte. V mikrosvětě tabulek, grafů, statistik atd. jste doma, ale chápat jakékoliv příčiny vám prostě nejde. A argumentovat obezličkami, že jsou všichni blbí ála Vinkler, je spíš čurinovní.
Odpovědět
Katka Pazderů

Katka Pazderů

22.2.2023 14:24
Dobré zprávy. Teď ještě, aby všichni pochopili, že plyn a jádro je opravdu jen na dožití, budoucnost bude Zelená!
Odpovědět
mara polasek

mara polasek

22.2.2023 15:29 Reaguje na Katka Pazderů
nesouhlasim s vama. mam dve fve a v porovnani mesicu srpen a prosinec 20x nizsi vyroba. takze jestli zeleny, tak zaroven chladny tmavy a zakoureny! bohuzel jeste neumim elektriku naladovat do sklepa na zimu.
Odpovědět

Viktor Šedivý

22.2.2023 16:17 Reaguje na Katka Pazderů
Jo, budoucnost asi bude zelená, protože se budeme chodit pást.

On totiž, přes všechna silácká vyjádření, stále nikdo nevymyslel, čím ty tepelné zdroje nahradit.

A možná jste si nevšimmla, ale v článku není zmíněno, na kolik nás ta slavná "úspora" přišla.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

24.2.2023 19:13 Reaguje na Katka Pazderů
Ano, ale ne pro Vás. Při prvním blackoutu Vám lidé kopnou do stoličky pod zeleným stromem. Takže i pro Vás zelená :)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.2.2023 08:08 Reaguje na Katka Pazderů
To nevím, OZE mají omezený výkon, jádro může žít dost dlouho spíš v SMR než v mastodontech, ale někdy přece dokončí tokamak. Tím by bylo možno pokrýt spotřebu fosilu, z OZE asi fakt těžko.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

25.2.2023 12:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy jste všude tvrdil, že fotovoltaika je optimální zdroj energie pro vytápění v zimních nocích a metalurgii.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

22.2.2023 15:37
Ušetřila za plyn, utratila za OZE. A protože víme, jak drahé energie v EU jsou v porovnání se světem, vidíme, že být předvojem lidstvu (tentokráte v OZE), znamená být i předvojem v drahotě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.2.2023 20:12 Reaguje na Richard Vacek
OZE jsou už dnes levnější než fosil a to teprv ten boj o zdroje začíná.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

22.2.2023 20:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Myslíte bez započítání dotací na straně OZE a emisních povolenek na straně fosilu :-)))?
Odpovědět
RV

Richard Vacek

22.2.2023 22:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Pokud narazíte na zvláštní zemi, kde se OZE dotují a klasické zdroje jsou zatíženy daněmi, tak se i tohoto můžete dočkat. Ale to je proto, že se jedná o divný stát, který využívá daní k tomu, aby ohnul trh. A každý víme, že takové ohýbání není zadarmo, ale vede k chudobě, protože se využívají ty špatné (nákladné) zdroje.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.2.2023 07:45 Reaguje na Richard Vacek
Ono to nebude tak žhavé.
https://oenergetice.cz/rychle-zpravy/iea-globalni-dotace-do-fosilnich-paliv-dosahly-loni-bilionu-dolaru
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

23.2.2023 09:23 Reaguje na Pavel Hanzl
Nelžeme si...

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-komentar-nelzeme-si-zelena-energetika-nebude-levna-a-potrebuje-velke-hrace-226208#utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.2.2023 13:26 Reaguje na Jaroslav Studnička
"Ani sebevýkonnější solární systémy doplňované domovními bateriovými úložišti neumožní obyvatelům střední Evropy úplnou energetickou nezávislost".
Totální pitomost, záleží na dimenzování a úložišti, už dnes se běžně staví ostrovy.
Odpovědět
EN

Emil Novák

23.2.2023 13:44 Reaguje na Pavel Hanzl
No to samozřejmě není pitomost, Hanzle, myšlena je energetická nezávislost v celoročním životním standardu 21. století. "Ostrov" měla moje babička i bez solárního systému doplňovaného domovním bateriovým úložištěm, ale to už je 70 let zpátky.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

23.2.2023 14:06 Reaguje na Pavel Hanzl
A jéje :-))).
Na to vaše dimenzování jsme se již také několikrát dotazovali.
Zatím z vás nic nevypadlo...
Odpovědět
EN

Emil Novák

23.2.2023 14:54 Reaguje na Jaroslav Studnička
Ale jo, vypadlo, navrh takovou kombinaci, která by za ideálních podmínek pro výrobu elektřiny pokryla celodenní spotřebu za 6 minut. :-D
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.2.2023 21:46 Reaguje na Jaroslav Studnička
To přece proboha není tak složitý. Musím vědět energetickou spotřebu baráku v každé době a podle možností si kombinuji zdroje. Výkon fve je celkem jasný, vítr asi jen na doplnění. Tepelné čerpadlo, krbáky na dřevo, velkou baterku, panely i na nabíjení auta. Do rezervy benzínovou hondu.
Už kdysi dávno jel projekt Český soběstačný dům, vy jste zase zaspal dobu.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

23.2.2023 22:27 Reaguje na Pavel Hanzl
Ukažte mi někoho, kdo si ke svému rodinnému domu pořizuje VtE?

Na kolik miliónů tady ten vás ostrov vyjde?

Pouze blábolíte, nic takového není reálné pro běžné použití.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.2.2023 08:12 Reaguje na Jaroslav Studnička
Kámoš si pořizuje asi 3 nějaké větrné spirály či čo, má to výkon pár kW a není to ani vrtule, cena pár tisíc.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

23.2.2023 22:46 Reaguje na Pavel Hanzl
A mimochodem Hanzle, řeč byla o "Ani sebevýkonnější solární systémy doplňované domovními bateriovými úložišti neumožní obyvatelům střední Evropy úplnou energetickou nezávislost".

Tak do toho vašeho ostrovu nepleťte několik dalších zdrojů.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.2.2023 08:14 Reaguje na Jaroslav Studnička
Ále umožní, pokud máte pasivní dům a dost místa na panely, něma problema. Ale je to zbytečně drahé, výhodné je být připojený na síť, především kvůli možnosti prodávat přetoky.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

28.2.2023 13:22 Reaguje na Pavel Hanzl
A vy máte pasivní dům?
Odpovědět
EN

Emil Novák

23.2.2023 23:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Ten český "soběstačný" dům je právě krásným potvrzením toho co vy označujete za "pitomost", Hanzle.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

24.2.2023 19:19 Reaguje na Emil Novák
Pokud je v tom domě byť kousek kovu, není ten dům soběstačný, ale soběstačnoidní. Soběstačný dům si představuji takový, který vyprodukuje relevantní množství potravin, tepla, stavebních hmot, a kovů. Jinak paeolit, v lepším případě neolit :)
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

24.2.2023 19:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Vaše hloupé a stupidní lži, že se v budoucnu evropané obejdou bez kovů, a zemědělství jsou k řehotu.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

22.2.2023 16:24
Polská národně-konzervativní vláda se chce pustit do atomové energie ve velkém. Plánuje výstavbu šesti jaderných elektráren do roku 2043.
S výstavbou prvního reaktoru se má začít nejpozději v roce 2026, do rozvodové sítě by pak měl být zapojen v roce 2033.

Když se chce tak to jde i bez OZE . Ty jsou tak na dvě věci .
Odpovědět

Viktor Šedivý

22.2.2023 17:07 Reaguje na Miroslav Vinkler
No však se ale podívejte, jak na Poláky v bruseli pořád prskají,
zatímco fialovou onuci drbou za uchem, občas ratlík i nějaký ten pamlsek za poslušnost dostane.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.2.2023 20:19 Reaguje na Viktor Šedivý
Hlupáčku nešťastníče, Poláky drbou za zkorumpovaný soudní systém i celou justici, trulo.
Odpovědět
sv

sv

23.2.2023 18:40 Reaguje na Viktor Šedivý
Jinými slovy šedivá onuce pláče, že podepisovač green dealu bureš si s ní už nevytírá...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.2.2023 20:17 Reaguje na Miroslav Vinkler
Když se to chce, jenže u nás se může chtít cokolliv a nebude nic. Loupeživý estébák vyhlásil, že vládě udělá peklo, že jí půjde po krku a absolutně ho nezajímá, co ona dělá. Pomocí obstrukcí zablokuje vládu i parlament a pak bude všude kdákat, že vláda nic nedělá.
Teď to pojede tak, že neprojde nic a pak to vezme do ruky, což je asi fakt konečná.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

23.2.2023 09:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Co vláda dělá? Zákony chce v parlamentu protlačovat přes stav legislativní nouze. To vám příjde v pořádku. Zadlužování přes silné předvolební sliby, pokračuje nejvyšším tempem v EU, Kde máte slibovaný tendr na dostavbu JE?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.2.2023 13:30 Reaguje na Milan Dostál
Podívejte se, kolik hodin opozičních obstrukcí blokovalo přijímání zákonů.
tendr byl vypsán (na to se loupežník neshrabal za 8 let) a kdy bude vyhodnocený nevím, to určitě ví Novák.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

23.2.2023 14:03 Reaguje na Pavel Hanzl
Zase lžete jako vždy.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

23.2.2023 14:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže parlament můžeme zrušit, stačí nám vláda "Národní froty", stejně ví vše nejlépe. Fiala lže lidem do očí-tvrdil, že ví jak na inflaci a to byla v té době 5%, že zastaví zadlužování státu. Jen vy to nechcete vidět.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.2.2023 23:21 Reaguje na Milan Dostál
Demokracie je založena na vládě a opozici. A obě musí pracovat v zájmu státu.
Tohle ale naše dezoláti nedělají, snaží se maximálně škodit za každou cenu. Sám bába tvrdí, že půjde vládě po krku a udělá jí peklo. Samozřejmě ho absolutně nezajímá, co vláda dělá a proč. Prostě klasický dezolát.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.2.2023 13:34 Reaguje na Milan Dostál
Zadlužování jede kvůli silně zdupanými mandatory a hlavně sociálkám a pomoci lidem i firmám v energetické krizi. Sociální tarif, 5000 na děcko, 300 na elektroměr, příspěvky na bydlení, stropované ceny atd, atd.
A dezoláti tvrdí, že vláda "nic pro lidi nedělá". Taky něco se projevilo v pomoci Ukrajině.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

23.2.2023 14:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Pokud se ČR zadlužuje nejvyšším tempem z EU, tak asi to svoje vysvětlení nechte pro podobné pitomce.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.2.2023 21:48 Reaguje na Milan Dostál
Státní rozpočet 8 let příšerně drancoval Loupeživý estébák a jeho Dlužena.
Odpovědět
JO

Jarka O.

23.2.2023 22:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Ubohost a urážky! Teď ho drancuje 40 loupežníků.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.2.2023 23:13 Reaguje na Jarka O.
Zajímalo by mě jak. Zatím se snaží zalepit nevětší díry.
Odpovědět
JO

Jarka O.

25.2.2023 09:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Jak je lepí?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.2.2023 20:46 Reaguje na Jarka O.
Média nám toho moc neřeknou. Zatím proti bábovi srazili deficit o asi 100 mld., teď řeší podstatnou věc - důchody. Ale na hodnocení je brzy, neskutečné kačáky vydali na pomoc lidem v energet. krizi.
Odpovědět
JO

Jarka O.

27.2.2023 09:42 Reaguje na Pavel Hanzl
A co EET, vlastní platy, senát, církevní restituce a letní čas? To by bylo kačáků. 40 loupežníků kradlo v noci ...
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

26.2.2023 13:47 Reaguje na Jarka O.
Například tím, že gerontům se snaží nehrnout do pažravých chřtánů buldozerem, ale jen lopatou.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

23.2.2023 22:06 Reaguje na Pavel Hanzl
Než začnete lhát, tak si zjistěte jak vypadal rozpočet a s jakým hospodařila minulá vláda schodkem, samozřejmě do kovidu, pak to bylo, ale podobné prakticky po celém světě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.2.2023 23:16 Reaguje na Milan Dostál
Minulá vláda zasekla sekeru asi 500 miliard, z toho asi 200 bylo fakt z důvodu kovidu, zbytek bylo na nákup voličů a tunely pro kamarády.
"Mluvím o tom dlouhodobě, je to nejvyšší úroveň korupce. Říká se tomu převzetí státu, kdy vrcholový byznys prorostl do vrcholné politiky," upozorňuje senátor Wagenknecht. Aktuálně.cz 2.6.2019
Odpovědět
MD

Milan Dostál

25.2.2023 18:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Schodek 2019, 28 miliard, pirát Wagenknecht - to si děláte srandu?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.2.2023 20:04 Reaguje na Milan Dostál
Nerozumím řeči vašeho kmene. Co má co společného ten piroš se státním dluhem?
Odpovědět
MD

Milan Dostál

26.2.2023 09:26 Reaguje na Pavel Hanzl
Citovat piráta, jako relevantní nazor, to je slaboduchost.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

25.2.2023 19:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Ty miliardy šli občanům živnostníkům i do průmyslu. Politici dnešní pětikolky se předháněli v požadavcích na ještě větší pomoc. To, že se všichni předháněli v přeplácení léků a op., je fakt. To by bylo řevu, kdyby se v te době šetřilo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.2.2023 19:46 Reaguje na Milan Dostál
Především do hrabišova byznysu. 3x předražené testy, 5x předražené čínské šity, dotace zemědělců, kteří nebyli postiženi vůbec, dotace veškerého jeho podnikání, nákup voličů na dluh v řádu stovek miliard. Normálaka, ne?
ČR je jeho firma a může si s ní dělat co chce, vovčani mu na to dali mandát. čus volové, neměli jste mě volit, věděli jste všichni už předem, jaký jsem gauner.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

26.2.2023 09:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Kdopak asi zařídil co bude předražené, nebude to náhodou nabídka a poptavka? Peníze rozdané lidem a firmám na udržení chodu ekonomiky se pres daně zase vrátí do rozpočtu. Dluhy současné vlády těžko.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.2.2023 09:46 Reaguje na Milan Dostál
Peníze, rozdané lidem bez odpovídajícího růstu produktivity práce, způsobí inflaci. To je jeden z prvních ekonomických zákonů. A on rozdával státním zaměstnacům, kde to nenastalo a důchodcům, kde to ani nejde. Potom se mohutné miliardy utopily v neefektivním Agrofertu a spřátelených firmách, ty zámky na Riviéře taky nebyly za pusinu.
Tím, že prakticky ovládá naše potravinářství (to říká Mašková i Prouza), tak máme už dražší potraviny, než v Německu.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

26.2.2023 11:33 Reaguje na Pavel Hanzl
Proč a z jakých důvodů se to dělo a, že tak postupoval cely svět, jsem už psal. Jako převlečenému komunistovi stalinskeho typu je těžko vysvětlit, že v kapitalismu si majitel podniku, může se ziskem nakládat jak chce a vy můžete jen závidět a plivat jed. Myslíte toho Prouzu, co asi jede v žoldu nadnárodních řetězců?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.2.2023 15:36 Reaguje na Milan Dostál
Nevím, co dělal celý svět, ale evropské země pomáhaly firmám postiženými covidem. U nás se mohutně zmatkovalo (asi 4x se měnil ministr zdravotnictví) vyhlašovaly se a zase rušily různá opatření, v lockdownech jsme byli na špičce a v počtech mrvých druzí nejhorší (po Maďarsku). Best of covid tomu říkal loupežník.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

27.2.2023 06:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Vzhledem k výrokům a chování politiků dnešní vlády tehdy a výrokům a "kvalitní komunikaci" dnes, dá se předpokládat vyhlášení stanného práva a střelbu v ulicích bez vyzvání, vládní odpůrce je třeba potlačit.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.2.2023 08:42 Reaguje na Milan Dostál
Tohle kdákají flastenci a dezoláti vždycky a všude.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

27.2.2023 15:50 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak jistě, dehonestovat, nositele jiných názorů to je teď ta správná demokracie a svoboda slova podle vašeho gusta.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.2.2023 20:27 Reaguje na Milan Dostál
Pokud kdákáte totální pitomosti o naší vládě, tak co čekáte, vole?
Pokud máte "jiný názor", že začne střílet do lidí bez vyzvání, tak je to co? Ne názor, ale trestný čin urážky, šíření poplašné zprávy, dezinformace a prostě chování úplněho blba.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

28.2.2023 07:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Co jem napsal jako lež? Popsal jsem pouze hypotetickou situaci, co by nastalo v roce 2020 být vládě sočasní vládní politici. Nazvat prokazatelného lháře není urážka to je popsání skutečnosti. Výroky vládních politiků v nedávné minulosti se dají dohledat a doložit, popírají sami sebe -to není urážka, ale fakt. Jinak jste se popsal dobře, protože zoufalá snaha obhajovat nekompetetní a možná i protiústavní kroky vládních politiků není nic jiného.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

23.2.2023 15:13
Celé zle. Celkom sa zabúda, že obnoviteľné zdroje sú veľmi nestále. Okrem toho ešte produkujú hlavne vtedy, keď tú elektrinu nepotrebujeme. Aby sme napríklad v zime kúrili elektrinou z obnoviteľných zdrojov a tak ušetrili pálenie zemného plynu je úplne nezmyselná predstava. Pritom to funguje úplne naopak. Obnoviteľné zdroje potrebujú zálohu práve vo forme elektrárne na zemný plyn. Je to kvôli rýchlemu štartu a zase aj možnému rýchlemu vypnutiu takého zdroja. Takže ak práve svieti alebo fúka zemný plyn šetríme. Ale ak by sme mali elektráreň na uhlie alebo jadrovú energiu tak už zemný plyn nebudeme potrebovať.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.2.2023 21:49 Reaguje na Vladimir Mertan
Denní křivka spotřeby kopíruje skoro výkon fve, takže se dá používat jako špičková.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

24.2.2023 19:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Nekopíruje, špinavý lháři. Metalurgické provozy jedou furt stejně, a vytápění jede oproti OZE v protifázi, a to jak denní, tak noční.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

23.2.2023 15:32
Tomu říkám demagogická masáž gryndýlistů. Roky bojují za ukončení jádra
a jeho nahrazení OZE, které potřebují plynové zálohy. Čím více podílu OZE
na energetickém mixu, tím více plynových záloh a tím větší spotřeba plynu.
Čím více skokového navýšení odběru plynu při výpadcích OZE, tím větší
nárůst jeho momentální ceny na trhu a jeho celková cena odvozená od ceny
nejvyšší. Čím více OZE, tím větší rozkolísání sítí a více regulace přetoků v sítích. Kdopak zaplatí posílení sítí, jejich regulaci, zálohy a ty ceny
nedostatkové energie při výpadcích OZE? No přece zákazník, který si nikdy
dotované a zvýhodněné OZE nepořídí. Dnes jsou v šoku solární minibaroni těšící se, jak se výhodně zbaví neupotřebitelné energie v létě, kterou
si "vyzvednou" z virtuální baterie v zimě. Zázrak se nekoná, protože je
nikdo nechce k síti jako dodavatele připojit. Co taky dělat v síti s
nadprodukcí, když ji nikdo nechce? Ať si kupují baterky, elektromobily
a maří proud v bazénech a nechtějí posilovat sítě, trafostanice a ničit
sousedům elektrozařízení přepjetím v síti. No a totéž ty plynové zálohy
ať si pořídí plynové zásobníky a nečerpají skokově plyn ze sítí za
ceny, které zvedají jeho cenu na trhu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.2.2023 21:50 Reaguje na Břetislav Machaček
Plácáte pořád dokola nesmysly, které vám už byly stokrát vysvětleny.
Odpovědět
EN

Emil Novák

23.2.2023 23:03 Reaguje na Pavel Hanzl
Zrovna od vás to sedí, Hanzle.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

24.2.2023 14:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy vysvětlit nic neumíte a odpovídáte jako papoušek pořád
pouze ty své ekosvazácké bláboly. Užitečné blby ale EU
potřebuje, protože ti moudří už nad vedením EU lámou hůl.
Firmy přesouvají výrobu mimo EU, ostatní přesouvají mimo
EU svá sídla a vyvádějí ven i finanční prostředky. Kdo by
taky investoval do utopického ekologismu pod vedením EU.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.2.2023 15:38 Reaguje na Břetislav Machaček
Te vám zase nakukali v Kremlu, že?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.2.2023 15:46
Pořád nechápu, proč ropáčci pořád bečí, že jde Evropa do krize a EU k rozpadu. Možná si stále myslí, že se bez ruského plynu cha cha neobejdeme?
Důkaz normálního myšlení a akceschopnosti německa vidím v tom, jak DO ROKA dokázali postavit tři gigantické terminály na LNG. Jak je to možné? Jen byrokracie trvá přece několik let!!!
Prostě se rozhodli za 14 dní a okamžitě začali stavět. Bez stav. povolení, tj. načerno. Papíry se vyřizují možná ještě dnes.
Tomu říkám systém porozumu, dá ser to dělat pouze ve vyjímečném případě a to tento případ byl.
Nedovedu si představit, něco takového u nás. Babišovci, dezoláti a vohnouti by řvali jak pominutí, okamžitě by soudili všechny zúčasněné už dávno před stavbou a mediální hyenizace by neměl konce.
Jsem rád, že nás považují za kolonii Německa a ne Ruska.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist