https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/babis-na-konferenci-osn-mimo-jine-kritizoval-evropsky-klimaticky-balicek
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Babiš na konferenci OSN mimo jiné kritizoval evropský klimatický balíček Aktualizováno

1.11.2021 19:15 | GLASGOW (ČTK)
Evropa podle Babiše produkuje zhruba devět procent celosvětového množství emisí skleníkových plynů. "Evropská unie nemůže dosáhnout ničeho bez zapojení největších znečišťovatelů, jako jsou Čína a Spojené státy americké," řekl.
Evropa podle Babiše produkuje zhruba devět procent celosvětového množství emisí skleníkových plynů. "Evropská unie nemůže dosáhnout ničeho bez zapojení největších znečišťovatelů, jako jsou Čína a Spojené státy americké," řekl.
Foto | ALDE / Flickr
Český premiér Andrej Babiš dnes na konferenci OSN o změnách klimatu COP 26 v Glasgow kritizoval evropský klimatický balíček známý pod označením Fit for 55. Zelená dohoda (Green Deal) se podle něj bez racionálního přístupu může stát evropskou zelenou sebevraždou. Podle Babiše je nutné nejprve řešit, zda nejsou cíle příliš ambiciózní, kolik peněz bude transformace stát a zda si to mohou Evropa i jednotlivé státy dovolit.
 

V posledních letech byla podle předsedy české vlády ochrana životního prostředí nahrazena bojem proti klimatické změně. Připomněl, že Evropská unie chce dosáhnout uhlíkové neutrality v roce 2050, balíček Fit for 55 jde ale mnohem dál, než na čem se unie shodla. Kritizoval například to, že Evropská komise navrhuje, aby nové vozy v EU od roku 2035 nemohly produkovat žádné emise oxidu uhličitého.

Evropa podle Babiše produkuje zhruba devět procent celosvětového množství emisí skleníkových plynů. "Evropská unie nemůže dosáhnout ničeho bez zapojení největších znečišťovatelů, jako jsou Čína a Spojené státy americké," řekl.

"Čína v podstatě oznámila, že nejen že nebude snižovat emise, ale do konce do roku 2030 je bude navyšovat, otevírá nové hnědouhelné elektrárny a mluví o závazku někde v roce 2060," doplnil na tiskovém briefingu.

Balíček Fit for 55 podle něj nebere žádný ohled na podmínky a možnosti jednotlivých členských států EU. Babiš také řekl, že bez odpovědí na otázky, zda cíle nejsou příliš ambiciózní či kolik bude transformace stát, se Zelená dohoda stane evropskou zelenou sebevraždou.

Za absolutně zásadní považuje Babiš to, aby si členské státy mohly zvolit vlastní energetický mix k dosažení uhlíkové neutrality. Obhajoval přitom jadernou energetiku jako čistý a bezpečný zdroj energie.

Ministerský předseda znovu také při briefingu kritizoval, že "Evropská komise nezvládla směrnici o emisních povolenkách". Podle Babiše není možné, aby ceny povolenek určoval spekulativní kapitál. "Vývoj cen emisních povolenek dopadá přímo do ceny energií o 23 procent navíc," dodal.

Zelená dohoda může podle premiéra vést k sociálním, ekonomickým, politickým i geopolitickým nákladům, což může vytvořit enormní napětí ve společnosti či mezi spojenci a otevřít dveře radikálům. Dohoda podle něj může být zodpovědná za ztrátu konkurenceschopnosti Evropské unie, rostoucí nezaměstnanost či astronomické ceny energií.

"Problém je i plyn. Pokud evropští politici budou donekonečna mluvit o tom, že se musíme zbavit závislosti na ruském plynu, je to absolutní nesmysl. Místo toho, abychom navýšili kapacity plynovodů, uzavírali dlouhodobé smlouvy, tak se to blokuje a potom to rezultuje do situace, jaká je," řekl novinářům dosluhující předseda české vlády.

V závěru projevu Babiš vyzval, aby se ke klimatické politice začalo přistupovat bez ideologie, kriticky a racionálně.

Na konferenci v Glasgow dnes vystupují šéfové desítek států a vlád, aby představili plány na snižování emisí skleníkových plynů. Projevy přednesli například britský premiér Boris Johnson, americký prezident Joe Biden nebo německá kancléřka Angela Merkelová.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (90)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

PH

Pavel Hanzl

1.11.2021 19:34
Dokáže ten mašlonka dělat něco jiného, než kritizovat? Já vím, korumpovat a hát.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

2.11.2021 08:27 Reaguje na Pavel Hanzl
Tož mu jde jen o jeho business, žeo... zase jen další důkaz, že mu o jiné lidi než je on sám nikdy nešlo, protože opět rozjíždí tuto populisticko-demagogickou a manipulativní jízdu.... je to grázl...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.11.2021 08:39 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Jistě. Vždycky tvrdil, že není politik, což je si fakt to jediné, co nevylhal.
Kecá nesmysly přesně takové, které naši ropáčci chtějí slyšet (což je vidět i na téhle diskusi), přitom ve skutečnosti dělá pravý opak, podepsal Green deal a vše ostatní.
Ropáčci jsou ale natolik hloupí, že to nevidí.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

1.11.2021 19:55
Babiše nemusím, ale tady uhodil hřebíček na hlavičku .
Odpovědět
VK

Václav Kain

1.11.2021 22:05 Reaguje na Miroslav Vinkler
Čím? Že podepsal Green Deal?
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

2.11.2021 06:13 Reaguje na Miroslav Vinkler
legrační na tom je, že právě kritici brání soudržnost a alarmisti rozdělenost. Proto aby něco fungovalo, tak je potřeba řízení SMART což v Glasgow nechtějí slyšet. Protože by se museli vrátit k nějaké racionalitě, což v podstatě odmítají pod návalem psychologických obezliček opakováním tisíckrát opakovaného
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.11.2021 08:41 Reaguje na Miroslav Vinkler
Proboha čím? Jenom omílá pořád dokola stokrát omletou mantru ropáků, která je všem k smíchu. Ale na hloupé ropáčky to vždy zabere.
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

2.11.2021 09:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Hloupý ropáček je definován tak, že pitomě vřeští na okokí, a sám jedná zcela v rozporu s ideologií, kterou se snaží šířit. Například bydlí v nadměrně velkém bytě s vysokými stropy, vytápí to fosilními palivy, a ani se neobtěžoval zateplit dům, ve kterém ten byt je. Co vy na to pane Hanzle?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.11.2021 10:06 Reaguje na Sauerkirschmann
Vy jste taky estébákův poskok, že si na mě vedete složku??
CO JE VÁM PO TOM?
Udržuji velmi kvalitně postavený prvorepublikový dům (což je daleko ekologističtější, než stavět nový), zateplení není možné, ale topíme velmi úsporně (u počítače sedím ve svetru), nepoužívám žádné silné spotřebiče, mám jedno malé auto pro 3 dospělé osoby. Najedeme ročně asi 3 tisíce km.
Nekupuji žádné zbytečnosti a nejvíc jezdím na elektrokole. Moje práce je čistě jen přidaná hodnota, nepotřebuji žádný materiál ani energii (kromě počítače).
Podívejte se na vlastní uhlíkovou stopu a jděte si nafackovat za roh.
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

2.11.2021 11:08 Reaguje na Pavel Hanzl
Aha, a vidíte, já ve svém příspěvku VUBEC neuvedl Vaše jméno!!!!!!!!!!!! Takže se naplnilo přísloví - "potrefená husa se ozvala" - A jinými slovy, pokud Vás přeložím z češtiny do češtiny, jste ropáček jak vyšitý, protože takto plusmínus žije 90 procent české populace.A elektrokolo s dovolením spotřebuje více energie, než kolo nebo chůze pěšky. Ano, prvoreublikový dům, který byl ukraden v rámci privatizace ze společného za zlomek tržní ceny, bylo možné pořídit úsporněji, než stavba nového, s tím beze zbytku souhlas.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.11.2021 12:12 Reaguje na Sauerkirschmann
Odpovídal jste na můj příspěvek, takže jste odpovídal přímo mě.
Nevím, kde si na mě zjišťujete informace, ale je mi to fuk. Estébáctví je stav duše.
Žádná krádež se nekonala (bylo to dědictví) a další vaše kdáky jsou zase to samý. Co kdybyste šel radši do prdele??
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

2.11.2021 12:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Klídek. To se jen pan Višńovský přejmenoval na Sauerkirschmanna. Nic víc, nic míň. No a krev se nezapře.
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

2.11.2021 13:39 Reaguje na Jarek Schindler
Jasně :) Za komoušů bylo možné vlastnit část bytového domu :) Co tam máte za pohádky dál????
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

2.11.2021 14:15 Reaguje na Sauerkirschmann
?????????
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

2.11.2021 14:29 Reaguje na Jarek Schindler
Aha, to bylo na hunžlyka omlouvám se :)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.11.2021 14:33 Reaguje na Jarek Schindler
To je docela možný, pan Šimůnek se dnes asi taky jmenuje Machaček....tihle nablblíci prostě musí pořád kličkovat, musí lhát pod cizím jménem a pak se diví, že je považuji za podřadné jedince.
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

2.11.2021 14:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Koho za co považuje lidský odpad je zcela irelevatní. Homo Sapiens Sapiens se dle biologů vyznačuje tím, že umí zpracovávat kovy, a nepoředpokládám, že vy jste něčeho takového schopen. Jste tsdy buipední živočich, který je Homo Sapiens Sapiens podobný, dokonce umíte vydávat skřeky podobné lidské řeči, ale k výše uvedenému živočišnému druhu prokazatelně nepatříte, to potvrdí každý evoluční biolog.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.11.2021 17:17 Reaguje na Sauerkirschmann
S Višňovkým jsem udělal rázný konec, stejně to udělám s váma. Odmítám diskutovat s debilem.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

2.11.2021 12:28 Reaguje na Sauerkirschmann
Pan Hanzl využívá v domě zemní plyn, ale nikomu to neříkejte :-)
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

2.11.2021 13:40 Reaguje na Jaroslav Studnička
Já to vím, potom ovšem nevím, proč z toho viní ostatní.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

2.11.2021 15:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže nezatepleno.
Topení fosilem (předpokládám plyn).
Auto se spalovacím motorem.
No pěkný, pěkný Hanzl ... tak takhle ne, takhle ten bezemisní svět nevybudujeme!!!

Vždyť vy jste stejný ropák jako já!!!:-)))
Až na to auto, ale Note fakt ne:-). BTW ... vy máte v techničáku 3 osoby, jo? Ale ale ale ... :-).

Jo, a to vám odpustím tu Oktávku v dehtu, co jste si kdysi koupil!!! :-)
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

2.11.2021 16:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Aha, akorát potřebujete státní cecík, ze kterého tečou veřejné finance, že? Netvrdte, že jste nedělal pro veřejný sektor :)
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

2.11.2021 16:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Pan Hanzl nepoužívá žádní silné spotřebiče - no, bodejt by používal, budto mu pere a žehlí manželka, nebo to nosí do prádelny.
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

2.11.2021 16:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Já se dívám na vlastní uhlíkovou stopu, a jsem na tom lépe, než vy. Místo elektrokola chodím pěšky, auto nemám vůbec, a s domácností se vejdu se spotřebou Elektřina + plyn do 1200 KWh/rok. Spíše mi vrací. Dříve (2009-2012) jsem NA ROZDÍL od VÁS používal fotovoltaiku v ostrovním režimu, a i tu elektřinu, co spotřebuji, vyrobí místní hydroelektrárna. Klidně tam dojdu, a nechám si vystavit certifikát :) Jo, a ještě něco.....víte, aby ta Vaše práce vůbec měla nějaký smysl, a nenechali Vás chcípnout hlady, tak po zaměření obvykle nastupují buldozery, a další tfujtfujtfuj ropácké technologie, takže nechte si těch ropáckých slintů, a co se týče toho nafackování, tak na roh Údolní 151/70 klidně dojdu, a klidně si s Vámi popovídám o tom fackování, i vyhrožování, vypálení očí laserem z Vaší strany.
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

2.11.2021 16:52 Reaguje na Sauerkirschmann
pardon ne 1200 KWh/rok, ale 12 000 KWh/rok
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

2.11.2021 09:46 Reaguje na Miroslav Vinkler
Jenomže Babiš ten Greendeal podepsal. Jistě, jde mu o jeho biopaliva z řepky. Babiš akorát ze sebe dělá rohaté zvíře, které něco jiného říká, a něco jiného, zcela opačného dělá. Ale takových je více i tady.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

1.11.2021 20:34
Snad poprvé s tím co řekl, souhlasím.
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

2.11.2021 09:46 Reaguje na Jarek Schindler
A s tím, že podepsal greendeal také souhlasíte?
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

2.11.2021 11:00 Reaguje na Sauerkirschmann
Myslím si, že jsem to napsal dostatečně pochopitelně. S tím co řekl a je v článku, souhlasím. U Babiše snad poprvé v životě. Greendeal ? Vy tam snad čtete něco o jeho podpisu?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

1.11.2021 20:38
Řekl to sice hezky, ale tak nějak čtvrt hodiny po dvanácté.
Na to si měl vzpomenout dřív, když do toho ještě mohl aspoň trochu reálně házet vidle.
Odpovědět
JO

Jarka O.

1.11.2021 20:57 Reaguje na Svatá Prostoto
Říkal to. Mluvil mj. o elektroautech, ale nikdo jste ho neposlouchal, jeho slova zanikla v předvolebním honu na něj. A hon není u konce, pořád je nebezpečný. Ma zas pravdu, že ne všechny státy skousnou zelené změny a nebo je zvládnou stejně rychle. Noví čeští místodrzicí podepíší všechny bruselské dokumenty beze slov, to jo, vidle nikam házet nebudou.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

1.11.2021 21:55 Reaguje na Jarka O.
Ale jo, nakecal toho spoustu. Hlavně u nás. Když přijel tam, tak už tak moc ne a když došlo na lámáni chleba a hlasování, tak stáhnul vocas a bylo.

Takhle by uměl dělat rebela každý.
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

2.11.2021 09:48 Reaguje na Jarka O.
A proč tedy podepsal Greendeal, proč ničíé milionům českých motoristů motory biosvinstvem, a x dalších záležitostí? Není to náhodou opět tak, že Babiš mele to, co chtějí jeho věrní slyšet, a dělá něco úplně jiného?
Odpovědět
JO

Jarka O.

2.11.2021 13:06 Reaguje na Sauerkirschmann
Gryndýl nepodepsal, hlasoval pro něj. Asi Angela obešla hlasující, každému něco mile řekla, Andreje se zeptala, jak šlape vepřín v Německu, jestli mu tam zaměstnanci zase stávkují a tím bylo o podpoře gryndýlu rozhodnuto. Vy manýry komunistů máte v krvi z rodiny, tak co se divíte.
Stejně tak řepka v naftě levnější než nafta bez řepky. Nad tím kroutil hlavou každý normální člověk a nevymyslel to Babis. Tím se svinily motory všude po Evropě, on v rámci podpor a zákonů (EU konformních samozřejmě) podnikal. Neimponuje to a co nadělám, jinak by byl za hlupáka.
On mele to, co ostatní chtějí slyšet? To byste si musel jeho projev v Glasgowu poslechnout a viděl byste, že tam byl jak osina v zadečku. Ještě Morawiecki se snavil o realismus, ovšem v kontrastu s Turowem to byl zvláštní projev. A zbytek, Rutte, pak Gruzinec, co mluví anglicky jak bůh, (kde se to naučil?), o zbídačené Gruzii, která dodrží závazky,..., no comment, pane Griotka.
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

2.11.2021 13:54 Reaguje na Jarka O.
Aha, tak řepka v naftě je levnější, než nafta bez řepky :) za prvé lžete, protože cena PHM je z cca 70 procent tvořena daněmi, a za druhé, na jeden litr methylesteru řepkového oleje je potřeba 0,8-1,1 litru konvenčních ropných produktů - zdroj této informace - kniha Nejistý plamen od Václava Cílka. Takže mi popište, jak může být ta biosložka levnější, než nafta, pokud ne v důsleedku brutálního pokřivení trhu. Vy ovšem tohle zcela okázale ignorujete. A další....no, já bych řekl, že ta podpora biopaliv první generace byla v okolních zemích již dávno zrušena, ne? Ne, nevymyslel to Babiš, jenom to proloboval přes český parlament, a není to tak dávno, co chtěl ten podíl biosložek zvýšit :) To si také nevymyslel, že ne? Ano, on mektá vždy, co chtějí jeho věrní slyšet, obzvlášte přeplacení lemplové a příživnícui, které si Babiš kupoval coby voliče.
Odpovědět
JO

Jarka O.

2.11.2021 14:06 Reaguje na Sauerkirschmann
Tak jinak, normální nafta v Evropě stála víc než nafta s přídavkem biosložky E5 nebo E10. Ale nevím, jak u vás v Kanadě. Samozřejmě, že je to brutální pokřivení trhu, o bídě dotací se tu mluví dlouho.
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

2.11.2021 14:27 Reaguje na Jarka O.

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JO

Jarka O.

2.11.2021 14:32 Reaguje na Sauerkirschmann

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

2.11.2021 14:52 Reaguje na Jarka O.
Nejsem prosím pan griotka, napište mne plným jménem. Já potom toto vezmu, skočím na místní pobočku KSČM, nechám si vystavit potvrzení, že jsem nikdy v KSČ ani KSČM nebyl, a pak s tím vyrazím za státbním zástupcem. Tím, že uvedete mé plné jméno, naplníte skudkovou podstatu trestného činu podle §184, a to dokonce elekronickou formou, tedy obzvláště účinným způsobem. Je pozoruhodné, že mé příspěvky nahlašujete, a přitom prokazatelně pácháte trestnou činnost.
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

2.11.2021 14:58 Reaguje na Jarka O.

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

2.11.2021 15:48 Reaguje na Jarka O.
"Gryndýl nepodepsal, hlasoval pro něj."

No právě. Tenkrát se měl rozpovídat, ne když jde od válu a jediné co ho zajímá je so to v kandidatuře na Hrad nepodělat.

Hrdina.
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

2.11.2021 16:40 Reaguje na Svatá Prostoto
Amen.
Odpovědět
JO

Jarka O.

2.11.2021 20:57 Reaguje na Svatá Prostoto
Takže ještě od válu nechce? Jinak já osobně moc živých hrdinů neznám, přemýšlím, co je hrdina, hrdinské by třeba v eu bylo mluvit, když není tázán :-).
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

1.11.2021 20:56
Babis prijemne prekvapil !
Odpovědět

Viktor Šedivý

2.11.2021 13:04 Reaguje na Miloš Zahradník
Bohužel pozdě.
S křížkem po funuse se tomu říká.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

1.11.2021 23:14
Je vidět, že politik začne mluvit pravdu až při odchodu z politiky.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

2.11.2021 06:56
Babiš jako vždy pouze hájí svůj osobní zájem... green deal jeho podnikání totiž hodně ovlivní, a tak dělá vše pro to, aby se toho změnilo co nejmíň.... je ale vidět, že se najde hodně hlupáků, kterým jeho přístup imponuje.... naštěstí ani Babiš, ani ti hlupáci co mu tleskají potřebné změny nezastaví... to je naše jediné štěstí....
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

2.11.2021 08:29 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Líbí se mi jak takoví zelení chytrolíni rychle ztrácejí paměť. Nebylo to právě zelené šílenství a biopaliva I. generace kdo Babišovi výrazně pomohl?
Místo nic neříkajících výkřiků pane kašpárku raději řekněte v čem v tomto případě nemá pravdu?
V tom že 50% snížení emisí v EU, což povede ke kolapsu ekonomiky a nedej bože i společnosti je v rámci světa jen kapkou v moři. Je to pouze nic neřešící 4,5% snížení.
Nebo snad v tom, že není možné aby ceny povolenek určoval spekulativní kapitál. Tedy aby ty povolenky nebyly součástí nějakého "takyzeleného podnikání"
Zbavení se závislosti na ruském plynu. My ho snad máme v dohledné době čím nahradit?
Babišovi hlupče netleskám. Jen uznám když občas mluví rozumně.
Jinak pořád ještě věřím ve zdravý "selský" rozum. Doufám, že zelené kreatury rychle, stejně jak Zelení, poputují na smetiště dějin.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

2.11.2021 08:21
Citace jednoho odborníka z bankovního sektoru:

„Máme nyní příležitost, a také zdroje díky velkým prostředkům z EU, technologicky změnit a posunout dopředu řadu odvětví. Dekarbonizace je šance na snižování výrobních nákladů, vývoj a zavádění moderních technologií, vytváření nových pracovních příležitostí, a tím nakonec zlepšování životního prostředí a kvality našeho života“.

Sám bych to nenapsal líp.... bohužel ČR je země plná nevěřících si zpátečníků a diletantů, kteří se snaží bránit tomu, aby jsme se stali moderní a prosperující zemí a to jen proto, že tématu sami nerozumí a nedovedou si představit jak to všechno bude fungovat... každou zemi vedou k prosperitě spíše mladší a hlavně odvážní vizionáři a ne staří zakomplexovaní konzervativci navíc "šlechtění" komunismem....
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.11.2021 08:55 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Přesně tak.
Česko bylo už od začátku průmyslové revoluce na špičce vývoje, už za Rakouska jsme patřili mezi 10 nejvyspělejších zemí světa, všechny moderní trendy se u nás silně rozvílely a první republika tomu ještě pomáhala.

Je přímo zarážející, jak tento národ zdegeneroval do podoby neschopných potížistů, který moderní technologie vůbec nechápe, natož aby je rozvíjel.
PROČ? 40 let komunismu byl velmi siný zářez, ale 90. léta byla neobyčejně progresivní a slibovala rychlé dohánění vyspělé Evropy.
A dnes? Evropa se nám zase vzdaluje a lidé chtějí od svého premiéra jen jedinno: aby do moderního trendu hodil vidle.

Nevidím nikde na světě podobnou demoralizaci a degeneraci kdysi špičkového národa.

Odpovědět
JS

Jarek Schindler

2.11.2021 09:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Moderní technologie? Takový v zelených kruzích již zažitý ekoblábol. Prostě každý zelený se odvolává na moderní technologie. No zatím máme to co máme a cílenou zelenou likvidací stávajících technologii ty nové nevymyslíme. Až budou tak se budou používat. V současné době je většina těch "ekomoderních technologii" v plenkách nebo v masovém měřítku nepoužitelná, konkurence neschopná a kdo ví co ještě.
Evropa se nám zas tolik nevzdaluje. Co nás rychle dohání a bohužel někde již předhání je ten dříve takzvaný rozvojový svět.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.11.2021 09:47 Reaguje na Jarek Schindler
Loni udělaly ty vaše nepoužitelné technologie asi 55% spotřeby elektřiny celé EU.
Mohutné kapacity (především VE) se staví stále nové, rozvíjí se velmi silně vodíková akumulace.
OZE konkurují fosilu velmi vydatně, současná energetická krize je způsobena především fosilním plynem.
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

2.11.2021 09:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Za prvé, 25 procent, a za druhé, na celkové energetické bilanci EU se tyto podílely o něco málo více, než pěti procenty. To je úžasné dostižjénije, že? A pokud od OZE odečtete dotace, a od fosilu všechny možné daně a povolenky, tak zjistíte, že je OZE totálně nekonkurenceschopné. A nerotzumím tomu, co píšete v poslední větě. Všude jinde kvičíte, že žádná energetická krize není, a najednou, že tuto způsobil fosilní plyn. Ne, pane Hanzle, tuto krizi nezpůsobil fosilní plyn, tuto krizi jste způsobili vy ekoteroristé, kdy jste si vydupali odstavení uhelných a jaderných zdrojů s tím, že tyto nahradí OZE, což je samozřejmě fyzikální nesmysl, a díky tomu, že ty OZE, které vyrábí v současné době úplné kiliš, tak toto musí suplovat plyn. Tuhle situaci jste zapřičinili vy, svým diletantským přístupem. Proč tedy ty OZE jsou natolik líné, že nezálohují plyn v době, kdy je to nejvíce potřeba, co?
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

2.11.2021 10:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, nikoli 25 procent, a to ještě se do toho počítá i biomasa dovezená loděmi bůhví odkud, a spálená v uhelných elektrárnách, dále biopaliva, a vodní elektrárny, které tu plusmínus byly odjakživa. A na celklové energetické bilanci ty OZE mají v EU o něco málo více, než pět procent. Tak proto zlikvidujeme těch 95 procent zbývajících, a ono se to nějak vyvrbí, že?
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

2.11.2021 11:26 Reaguje na Pavel Hanzl
Co vím tak v první řadě začali Němci upravovat svou rozvodnou síť tak aby případné výpadky šli pokrýt od nás.
Rozumný člověk si dnes , pokud to jde, zálohuje vytápění zdrojem nezávislým na elektric. energii. Tedy krb , krbová kamna. Problém je ten, že všechny ty moderní kotle na biopaliva, dřevo štěpku atd. potřebují ke svému provozu ještě tu "elektriku". Nebude, bude výpadek, netopíte. Jen jsem někde četl, že i krby a podobné se dostávají na černou listinu "ekologů".
No a je otázka jak jsou ty vaše moderní technologie konkurenceschopné. Bez dotací a likvidace stávajících zdrojů by to asi nešlo, že? Takže jak konkurují OZE fosilu?
Odpovědět
JO

Jarka O.

2.11.2021 13:08 Reaguje na Jarek Schindler
Ne, bude to naopak. Fosil konkuruje OZE, proto musí být znemožněn úplně. O jádru zatím na konferenci nebylo ani slovo, krom Andreje.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.11.2021 14:44 Reaguje na Jarek Schindler
Záměr je takový, že se budou mohutně budovat OZE (což se děje), budou se rozvíjet akumulace (což se taky děje, ale je to v začátcích) a jak tyhle zdroje budou nabíhat, špinavé se budou odstavovat. Jako přechodové nédium se považuje zemní plyn.
Do toho si většina států chce stavět jádro a nechápe, proč Němci s tím tak prudí.

Prostě porozumu, což naše ropáky vytáčí doběla, ti bečí o sebevraždách a jiných pitomostech, prostě ropáci.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

2.11.2021 15:23 Reaguje na Pavel Hanzl
Nechce se mi to hledat tak jen tak. Zábor x tisůců hektarů a spotřeba vzácných kovů které zákonitě na celosvětové OZE v dlouhodobém horizontu nemohou stačit. To že se OZE nazývají čisté zdroje ještě neznamená, že je jejich výroba také čistá. No a ona čistá bohužel není. Akumulace v začátcích? Až budeme ovládat tu akumulaci a dokážeme dlouhodobě skladovat potřebnou zásobu tak potom ano. Ano a ještě jednou ano. No zatím to nedovedeme, takže NE. No a Němcům stačí že jsou napojeni na mezinárodní rozvodnou síť. Všichni si to ale asi dovolit nebudeme moci.
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

2.11.2021 09:53 Reaguje na Pavel Hanzl
A vy moderní technologie Chápete? Kterou moderní technologii jste vyvinul pane Hanzle? To bude zajímavé :)
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

2.11.2021 10:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Máte nějaký důkaz, že se české republice Evropa vzdaluje? Čím se to podle Vás projevuje? Mírou zadlužení? Nezaměstnaností? Růstem mezd? Kurzovým posunem CZK/Eur??? Povídejte :)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.11.2021 12:43 Reaguje na Sauerkirschmann
Zadlužením: nejvyšší nárůst státního dluhu z EU
Ekonomicky: největším propadem HDP
Celkově jsme v boji s koronáčem hodnocení asi pátí od konce ze 155 zemí.
Praktická nevymahatelnost práva, tolálně zkorumpovaná státní správoa, která není schopna vyšetřit ani otravu Bečvy, ani primitivní podvod s Čapím hnízdem, ani stamilionové tunely na EU dotace doložené auditem atd. atd. atd. atd. atd. atd. Zastaralá špinvá energetika, kdy ceny jdou nahoru nejrychleji v Evropě. Snad nejvyšší inflace.
školství se propdá ve SCIO testech - jediné co tu funguje, jsou zahraniční firmy které tuhle zemi živí. Proto se drží koruna i zaměstnanost (sama zkorumpovná byrokracie spotřebuje obrovké množství lidské práce).

Atd. atd. atd. celý se to jmenuje "babišistán".
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

2.11.2021 14:11 Reaguje na Pavel Hanzl
1) Lež, česká republika je méně zadlužená, než většina evropských zemí.
2) Lež, česká ekonomika roste rychleji, než většina zemí EU.
3) To, co popisujete, je téměř setrvalý stav, rozhodně nedochází k nějakému viditelnému zhoršování. Naopak, ve starých zemích EU narůstá byrokracie, a omezování svobod - viz ty tanečky okolo držení zbraní.
4) Lež, cena elektřiny a plynu i ropy se tvoří na energetických burzách, tudíž ta rychlost nutně musí být stejná. A dál....ta dle Vás zastaralá energetika není špinavá, všechny energetické provozy splnují emisní limity pro zdraví škodlivé látky stejně jako energetické zdroje v zemích EU. Produkce CO2 v ČR dokonce klesá rychleji, než v těch zemích které uvádíte jako ukázkové. Kromě toho, ty Vaše ˇčisté země" od ČR tu dle Vás "špinavou" elektřinu velmi ochotně nakupují. Jistě inflace je problém, poděkujte soudružce Maláčové, která rozhazovala fifníky mezi své souvěrce, a soudruhu hamáčkovi, který situaci okolo covidu nezvládl. Ano, školství se propadá ve scio testech :) No, větší kravinu jste napsat nemohl, pokud tím chcete argumentovat :) wwww.scio.cz je totiž ryze českou firmopu, je to buzinec jakéhosi Štefla, který se mermo mocí snaží rozšířit ten chechtákovod, co má od státu. Pochopitelně, když se scio testys dělají pouze v ČR, tak v ostatních zemích se nemohou výsledky těchto zhoršovat :) Jinak já bych skoro řekl, že koruna ne, že se drží, ale historicky spíše proti většině měn posiluje.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

2.11.2021 15:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Cywa vy dva chytráci ... se vemte za ruce, nepište kokotiny na ekolist a můžete to zelené podnikání rozjet a dobýt svět.

A já vám zatleskám a budu vám to přát a budu rád, že takoví podnikatelé a firma/firmy v ČR jsou.

Ne že sedíte na řiti a jen chytře plkáte o tom, co by se mělo.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

2.11.2021 08:58 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Kašpárku zase špatně. Díky tomu "šlechtění" komunismem si lidé naopak vypracovali schopnost na dálku "vycítit" jakýkoliv náznak totality. No a je celkem jedno jestli je ta totalita rudá nebo zelená. Vy mluvíte jako kovaný bolševik začátku padesátých let. Tehdy byla naše země také prolezlá zpátečníky a diverzanty (diletanty) co se snažily bránit lepším zítřkům v prosperující zemi. Bohužel jsme potom čtyřicet let tu prosperitu nepoznali. Zato jsme měli možnost poznat jiné věci. No a toto poznání mi dává právo označit vás za totalitního zeleného demagoga. Jinak historie je plná odvážných "vizionářů". Potřebujete je jmenovat?
Jinak v devadesátých letech bylo tématem odsíření. No a nebyla to levná záležitost. No a až se odsíří tak ty odsířené zdroje se musí dekarbonizovat atd. Takový začarovaný kruh. Jinak si uvědomte, že to bylo právě snižování výrobních nákladů co vedlo ke globalizaci. V tenkrát rozvojovém světě jsme opravdu vytvořili hodně nových pracovních příležitostí. Atd.
Takže máte místo nesmyslných frází něco opravdu k věci?
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

2.11.2021 10:09 Reaguje na Jarek Schindler
Přesně tak, a jako každý bolševický úderník si myká :) Pamatujete na ty rudé bolševiky??? To bylo, My dobře víme, že vy....My vybudujeme, My, my my.....a přitom dokázali akorát blbě žvanit.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

2.11.2021 12:47 Reaguje na Jarek Schindler
Takže já když propaguji moderní přístup, pravdu a zodpovědnost, tak jsem bolševik??? Jasně :D no tak s takovým idiotem jako jste vy se opravdu nemá smysl ani bavit... házení perel sviním...
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

2.11.2021 13:50 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Jo pravdu a odpovědnost, tedy hlavně u druhých propagoval i ten bolševik. Vaše rétorika je navlas stejná. Když Vy píšete o starých zakomplexovaných konzervativcích navíc "šlechtění" komunismem.... je to vlastně podle vás v pořádku . Pokud vám oponuji jsem idiot. Dobré, dřív by byl člověk třídním nepřítelem.
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

2.11.2021 14:16 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Ano, problém je právě v tom, že "propagujete". To je komunistická činnost, víme? Zkuste ten dle Vás moderní přístup nějak uvést do nějaké uchopitelné reality - třeba zkuste nějaké moderní produkty vyvíjet, a dodávat na trh. Propagací a žvaněním si komouši dovedli ekonomiku k bankrotu.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

2.11.2021 15:52 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Zapomněl jste dodat svoji pravdu a zodpovědnost hlavně těch druhých:-).

Jj, to je vono, věřte mi:-).
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

2.11.2021 15:01 Reaguje na Jarek Schindler
Pane Schindlere, byli jsme označeni za nevěřící zpátečníky a diletanty. Takže tady je černé na bílém vidět, co vlastně ekofanatismus je. Je to druh náboženského fanatismu, asi tak jako islámský fundamentalismus, a pánové Hanzl A Kašpárek plní úlohu Ajatolláhů.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

3.11.2021 08:40 Reaguje na Sauerkirschmann
No nějak to snad přežiji.
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

2.11.2021 09:52 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Ježíšmarjá, tak se toho chytněte, bouchněte pěstí do stolu, a začněte například pomocí těch OZE pohánět metalurgocké provozy, a položte tím na lopatky tu fosilní konkurenci, takhle ze sebe akorát děláte kašpárka s malým k. Jediný, kdo se tu sabotuje, aby ČR byla moderní a prosperující zemí, jste tu vy a Vám podobní, kteří tedy tomu dokonale rozumíte, a nekonáte.
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

2.11.2021 10:07 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Naučte se kondicionál rodného jazyka, vy negramotná nulo. A další, vyp řesně, jak píše někdo níže, píšete jako politruk v padesátých letech.......mimochodem, vy lidský odpad když chcete argumentovat, používáte mykání. Proč tedy něco VY neuděláte, abyste se stali prosperující zemí, zatím neděláte vůbec nic, akorát hloupě vřeštíte. No, ani jsem si moc nevšiml, co že tu tak úžasného vybudovali mladší a hlavně odvážní vizionáři :) To možná platilo v minulosti, dnes ne. Mladí odvážní vizionáři se v minulosti třeba oblékli do montérek, a vybudovali na Váhu Přehradu Mládeže, což je mimochodem smysluplný OZE. A nějak jsem si nevšiml, že by dnešní mladá chamrať měla tendenci něco vybudovat, spíše akorát spotřebovává to, co tu vybudovaly generace předchozí. Ať se již týká bydlení, energetických zdrojů, průmyslu, atd.
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

2.11.2021 10:15 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Aha, takže citace jednoho odborníka z bankovního sektoru, zprávu vysílá rádio Jerevan :)
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

2.11.2021 10:19 Reaguje na Lukáš Kašpárek
No, zatím se mladá evropská chamrat není ani schopná postarat o bydlení, protože se jí nechce dělat, dožaduje se nepodmíněného příjmu, ale chtěla by někomu organizovat život. Symptomatické.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

2.11.2021 12:42 Reaguje na Sauerkirschmann
Zdá se to pouze mě, že pan Višńovský změnil identitu?
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

2.11.2021 14:19 Reaguje na Jarek Schindler
Donner und Blitzen, vy máte německé jméno, a neumíte německy?

Zkuste odpovědět.....kdo je Herr Kleinpappelbaumfuehrer, kdo je Herr Schlechtwetterfuehrer, a co mají společného????
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

2.11.2021 15:57 Reaguje na Sauerkirschmann
Počasí za vás nemůže a přehánět to se sortimentem ovoce? Co tak spíš nahnilá?
No a olověný nesmysl.
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

2.11.2021 16:33 Reaguje na Jarek Schindler
Himmelherrgott, Antworten Sie......Wo ist Herr Schlechtwetterfuehrer? Eine Tschechische worte. Špatné počasí - Es ist Eine moeglichkeit. Und Andere moeglichkeit? Eine worte. Herr Kleinpappelbaumfuehrer - die gleiche Funktion, nur etwas früher.
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

2.11.2021 16:58 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Twl, tak tohle už je moc. Kašpárečku, ty SVIŇÁČKU, když jsem byli v tvém věku, tak jsem se těm bolševikům postavili!!!!!!!!!!!!! To je něco, čeho by ta vaše generace vůbe nebyla schopná, vy osobně byste byl takový svazácký sviňáček, který by akorát kvičel a peskoval ostatní, a jak píšete propagoval ty světlé bolševické zítřky!!!!!!
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

2.11.2021 08:46
Podle ekonoma Miroslava Ševčíka je při zdražování základem hledat jeho příčinu. „Tou je naprosto nezodpovědná politika Evropské unie – eurohujerství v podobě Green Dealu a fantasmagorické plány, které by se daly přirovnat k nové ekonomické politice Vladimira I. Lenina,“ prohlásil ve vysílání CNN Prima NEWS.

Podle odborníků každá desátá domácnost v Česku vydá zhruba 45 procent svých příjmů na bydlení a energie.
Ještě několik dílů gryndýlu a budeme na 60-70% , pak se můžeme jít pást při pocitu hladu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.11.2021 09:53 Reaguje na Miroslav Vinkler
Green deal je zatím pouze na papíře a NIKDO ho zatím vůbec nazačal plnit. Takže to žádný viník není.
Ty fantasmagorické plány jsou produktem pouze ropáků, normální země cíleně budují OZE a rozvíjí akumulační technologie.

Pouze ropáci stále šílí, jak všichni zbankrotují a EU zchudne a lidé budou zbídačení a podobné pitomosti, jak z Leninových dob.

A proč u nás jdou energie tak prudce nahoru??
Fakt díky grýndýlu? To by chtělo vysvětlit.
Já si vždycky myslel, že to bylo brutálním zdražením fosilního plynu.
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

2.11.2021 10:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Jak to že ne??? On nikdo nezačal v Německu odstavovat jádro, on nikdo nevykouzlil emisní povolenky, díky kterému se odstavovaly uhelné zdroje a další předělaly na plyn, on nikdo nevymýšlí normy pro osobní vozy, které jsou nesplnitelné, on nikdo nevymýšlí ekologické blbiny, kterými vyhnal řadu průmyslových výrob mimo Evropu? Vyprávějte :)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.11.2021 14:48 Reaguje na Sauerkirschmann
Vy jste ten grýndýl neviděl ani z rychlíku, že?
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

2.11.2021 10:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Jedniný šílející ropák, který něco jiného vřeští, a něco jiného dělá, je tu jakýsi Pavel Hanzl. Spotřebovává nadměrné množství fosilních zdrojů, a na ostatní sprostě vřeští. Já ho chápu ropáčka, on chce, aby více těch tfujtfujtfuj fosilních zdrojů zůstalo pro něj :)
Odpovědět
DM

Dalibor Motl

2.11.2021 10:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Cenu plynu určuje nabídka a poptávka. Pokud uvěříme tezi, že Rusko, Norsko a další těžaři dodali na trh o něco více plynu než v předchozích letech bude asi vina na enormně zvýšené poptávce. A proč poptávka po plynu vzrostla? Tipuji uzavírání německých jaderných elektráren, německých i dalších evropských uhelných elektráren, náhradu vytápění prostřednictvím centrálních uhelných tepláren lokálními plynovými kotly. Toto vše se děje (lze částečně pozorovat i v ČR) a rychlost změny spíš akceleruje díky raketovému růstu cen emisních povolenek. A plynu se prostě na světě z aktuálně otevřených ložisek vytěží jen nějaké množství. Americký stlačený plyn se tankery vozí do Asie, kde těžaři dostanou lepší (= ještě vyšší) cenu.
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

2.11.2021 14:20 Reaguje na Dalibor Motl
Pravda je někde uprostřed. Rusko sice !dodalo více plynu na trh" ale do nových rour, které vedou do Číny. Blbé.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

2.11.2021 16:12 Reaguje na Sauerkirschmann
Ono to není zcela tak, jak píšete. Spíše si Rusko
nalezlo i jiná odbytiště a Evropa zaspala. Zaspala
v tom, že se spoléhala na to, že Rusko plyn potřebuje prodávat a že je Evropa jediný odběratel. A ouha, ona to už není pravda a pokus o tržní
nákup plynu nevyšel. Každý dodavatel upřednostní
stálost dodávek a cen před tržním kolísáním
odběrů i cen a to samé i spolehlivý odběratel.
Jistota dodávek dává možnost dlouhodobé stabilitě
energetiky a naopak tržní nákupy její nestabilitu.
V malém je možné experimentovat, ale pokud někdo
překročí tu hranici možného, tak musí mít buď
rezervy a nebo se ocitne v nouzi. Tržní nákupy
tak selhaly a to díky tomu, že dodavatel na nich
není závislý. Závislý je odběratel, který nemá
ty zálohy. Chytračení se nevyplatilo a zvítězil
dodavatel na celé čáře. Ukázal zranitelnost trhu
a dosáhne do budoucna přechodu na dlouhodobé
smlouvy bez tržních výkyvů. Oni už nemají co
ztratit, když mají možnost dodávat i jinam.
Energie jsou strategickou komoditou a závislost
na dodavateli nastavuje mantinely k němu samému.
Kdo to nepochopí, tak se vystavuje nestabilitě
v nejméně vhodnou dobu. Pak už mu nezbývá, než
si poopravit přístup k samotnému dodavateli.
Ono opravdu stačí ve vhodnou dobu málo. Zavření
ventilu trvá minutu, ale nové naplnění potrubí
několik dnů.
Odpovědět
Sa

Sauerkirschmann

2.11.2021 16:36 Reaguje na Břetislav Machaček
No, píšeme v zásadě to samé. Prostě oba víme, že toho plynu není a nebude dost, a Eugenosen reagují tak, že ideologicky ten plyn označují za klimateroristicky nevyhovující.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

2.11.2021 14:04
JJ, teprve když už končí, tak si politik v české realitě může dovolit mluvit pravdu, kdyby ještě něco měl před sebou, utonulo by to v kvičení DEMOopozice hladové na koryta, od kterých je kdysi Babiš vytlačil i v kvičení ekotrotlů, podle kterých čím bude lidem díky zeleným nesmyslům a výmyslům hůře, tím bude lépe.
Jinak bych chtěl pochválit redakci Ekolistu, jako jedni z mála poctivě vypsali všechno podstatné z Babišova projevu.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist