https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/ekologicke-organizace-podporuji-zmensovani-honiteb-a-posileni-prav-vlastniku
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Ekologické organizace podporují zmenšování honiteb a posílení práv vlastníků

7.2.2023 01:15 (ČTK)
Foto | Martin Mach Ondřej / Ekolist.cz
Novela zákona o myslivosti by měla podle ekologických aktivistů umožnit snížení minimální výměry honiteb ze současných 500 hektarů na 200 hektarů. Menší vlastníci a pachtýři by měli mít možnost na svých pozemcích samostatně myslivecky hospodařit kvůli ochraně před škodami zvěří. ČTK to sdělil Hnutí Duha Aleš Miklík. Hnutí na požadavcích na změnu zákona spolupracuje s dalšími organizacemi, jako je spolek Pro Silva Bohemica, Český svaz ochránců přírody nebo Česká společnost ornitologická. Novelu zákona o myslivosti by podle plánu legislativních prací měla vláda projednat letos.
 

Zmenšení minimální výměry honiteb požaduje také Asociace soukromého zemědělství ČR nebo Sdružení vlastníků obecních a soukromých lesů v ČR (SVOL). Podle poslední Zprávy o stavu lesa a lesního hospodářství, kterou zveřejnilo ministerstvo zemědělství, bylo v roce 2021 v ČR 5787 honiteb a zhruba 6,89 milionu hektarů honebních pozemků. Průměrná výměra honitby byla 1190 hektarů.

Jedním z hlavních argumentů ekologů i vlastníků lesů pro snižování minimální výměry a posílení práv vlastníků nebo pachtýřů pozemků je snižování stavů zvěře. "Z pohledu ochrany lesa není pochyb, že bez účinné redukce stavů spárkaté zvěře a efektivní chemické a mechanické ochrany kultur a mladých porostů bude proces obnovy hospodářsky využitelných lesů velice náročný a mnohde prakticky nemožný," uvedlo ministerstvo ve zprávě o stavu lesa.

Se zmenšováním minimální výměry honiteb nesouhlasí Českomoravská myslivecká jednota, která sdružuje 52 000 členů. Již dříve uvedla, že požadavky vlastníků lesů a zemědělských pozemků by znemožnily hospodaření se zvěří, protože její životní nároky jsou podstatně větší než minimální výměra, kterou vlastníci prosazují. Upozornila také na to, že že státní správa může nájemci nařídit snížení stavů zvěře, ale žádá o to jen minimum vlastníků.

Hnutí duha spolu s dalšími organizacemi poslalo ministrovi zemědělství Zdeňku Nekulovi (KDU-ČSL) dopis, ve kterém poukazují na své dlouhodobé připomínky k novele zákona. Jedním z nich je i plánování lovu podle míry škod. Odkazují se na data Ústavu pro hospodářskou úpravu lesů, který vyčíslil roční škody zvěří na sedm miliard Kč. ÚHÚL minulý rok uvedl, že podle měření na kontrolních stanovištích v lesích zvěř podle statistiky zničí v průměru 15 procent stromů na plochách, kde se obnovuje lesní porost.

Nekula loni na sněmovním zemědělském výboru k plánované novele zákona uvedl, že posílení pravomocí vlastníků půdy a hospodářů v organizaci honiteb je součástí programového prohlášení vlády stejně jako trvale udržitelné hospodaření v lesích. Ministerstvo jako jednu z cest, jak zefektivnit myslivecké hospodaření, plánuje mimo jiné využití digitalizace evidencí.

Ekologové prosazují to, aby se nepůvodní druhy zvěře, jako je jelen sika, které se kříží s místními druhy, mohly chovat pouze v oborách. Požadují rovněž, aby byly vzácné a chráněné druhy vyřazeny z působnosti zákona o myslivosti.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (64)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

SV

Slavomil Vinkler

7.2.2023 07:42
Otázka je, co je nepůvodní. Hnutím duha má velmi ortodoxní názory. Sika je nepůvodní a škodlivý určitě. Daněk v Evropě byl a byl vyhuben. Muflon a koza bezoárová jsou ferální (zdivočelé) kozy a ovce, co přišly s prvními zemědělci už před 10 tisíci lety. Koně a krávy tady taky byli původní, něž je člověk stačil vyhubit. Zubr, los a sob přežívají v posledních zbytcích.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

8.2.2023 06:20 Reaguje na Slavomil Vinkler
Poníci a pratuři jsou taky nepůvodní a uměle vysazení = vystřílet !
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

8.2.2023 12:14 Reaguje na Petr Pekařík
V Evropě byl pratur velmi rozšířeným lovným zvířetem, svědčí o tom bohaté kosterní pozůstatky, jeskynní malby a řada místních názvů obcí (u nás Turnov, Turovec, Turovice, Tursko …). Lov a šíření domácího skotu v dalších staletích však vedly k jeho vyhubení, včetně území současné České republiky. Nejmladší nálezy pratura u nás pocházejí například z Budče z 10. až 12. století a z Prahy-Vyšehradu z 10. až 11. století. Pratuři vyhynuli v důsledku trvalého tlaku člověka a konkurence domácího dobytka.
Odpovědět
JV

Jaroslav Vozáb

7.2.2023 08:02
Zase to odnese zvěř, co je to za lidi, kteří mají tz "rádi přírodu" a nenávidí zvěř. Myslím si, že lze s zvěří hospodařit v souladu s péčí o les i polní kultury a chování velkých vlastníku je mi příkladem. Malý honitbách nelze nic odchovat byli by to jen pytlácké party co zabijí vše co přejde hranice.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

7.2.2023 08:33 Reaguje na Jaroslav Vozáb
To je ta část, co zbožňuje bezzásahovost do lesů a totální egalizaci hustých porostů. Zabij bobra, zachraň strom.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

7.2.2023 14:07 Reaguje na Slavomil Vinkler
Nezaznamenala jsem dosud nikoho, kdo by si v mém okolí nebo zde na ekolistu či v jiných médiích přál bezzásahovost a totální egalizaci hustých porostů u hospodářských lesů.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

7.2.2023 18:46 Reaguje na Majka Kletečková
Já nepíši o hospodářských lesích. Tam je zvěře nadbytek. Ale menší revíry prasata nevyřeší. Jinak Slovan, Petr a další.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

7.2.2023 21:49 Reaguje na Slavomil Vinkler
Pravda, píšete o lesích. Většinu z nich tvoří lesy hospodářské. Nezaznamenala jsem, že by Slovan nebo Petr zbožňovali bezzásahovost hospodářských lesů, tj. drtivé většiny lesů u nás.
Odpovědět
Hu

Hunter

7.2.2023 22:36 Reaguje na Majka Kletečková
Nebyla Šumava náhodou hospodářský les☺?
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

8.2.2023 12:15 Reaguje na Hunter
Část Šumavy ano, nikoliv však celá Šumava.
Odpovědět
Hu

Hunter

8.2.2023 12:40 Reaguje na Majka Kletečková
Ale no tak☺
Odpovědět
JM

Jan Matěna

7.2.2023 11:34 Reaguje na Jaroslav Vozáb
No už nebude "Krakonošovo", tedy těch průměrných 1100ha (i to není nic moc). Budou jen malí "Trautenberkové", kteří budou lákat a nahánět jednu společnou nebohou srnu "na své", aby ji mohli picnout zrovna oni.
Jinak spárkaté ubývá, prasata jedou. Takže škody se přesouvají z lesů na pole.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

7.2.2023 08:18
Zase se někdo/zelený, plete do věcí, do kterých jim nic není !
Odpovědět
DA

DAG

7.2.2023 08:52
Jak jinak. Spolková myslivost je konkurence, takže je potřeba ji řádně omezit a ohlodat, aby pak jediný kdo bude mít v přírodě moc byli ekologičtí aktivisté. Pitomci ze SVOLU jim dělají stafáž. No už se těším, až ochranáři Svolu zatnou tipec s douglaskou a dalšími nepůvodními dřevinami.
Odpovědět
Hu

Hunter

7.2.2023 09:58 Reaguje na DAG
Ty užitečné pitomce/stafáž dělají i ČSOP a ornitologové. Je to smutné. Inu kam noha těchto zelených/ekologistů šlápne, tam holt tráva nejméně 10 let neporoste.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

7.2.2023 10:02
Ona jim ta pětikolka vyhoví a bude zaděláno na další problém. Jsem opravdu
rád za prožitý život v době zdravého selského rozumu, protože to, co se
děje nyní hraničí s debilitou! Nenažranost, maloměšťáctví, uzurpace
přírody a pokusy na přírodě samotné s ignorováním zkušeností předků.
Jen tak dál a užijte si svých kopanců a ideologických nápadů. Vy mladí
v tom budete žít a pak si můžete promítat filmy pro pamětníky o přírodě,
kterou jste přetvořili k obrazu svému. Pole solárů, větrníků, pole s biomasou, lesy na energetickou štěpku a samozřejmě s vybitou zvěří.
Nakopat vám zadky vy aktivisté a ekomagoři je opravdu málo!
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

7.2.2023 12:36 Reaguje na Břetislav Machaček
Člověk přetváří přírodu k obrazu svému již cca 10 000 let. Nikdy však, až do padesátých let 20. století, neměl dostatek prostředků ji bezuzdně devastovat a vykořisťovat - tudíž pokud chcete nakopávat zadky mladým, buďte té dobroty a příjměte i svůj díl viny, jako příslušník generace, která se na devastaci přírody podílela (a stále podílí) minimálně stejnou měrou... pěkně děkuji
Odpovědět
Hu

Hunter

7.2.2023 13:40 Reaguje na Jakub Graňák
No ja se třeba cítím hrozne vinen, jsem dojatý až k pláči. Nicméně jako příslušník teto generace hodlám i nadále přispIvat k te bezuzdne devastaci planety na rozdíl od uvedomelych zachranbrouku a ekogistu, kteří zničí vše, na co položí své pracky.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

7.2.2023 14:10 Reaguje na Hunter
Tak to jsem rád, že oba víme, na čem jsme... zahubbrouku:-)
Odpovědět
Hu

Hunter

7.2.2023 14:20 Reaguje na Jakub Graňák
No já jsem rád, že jsem prožil šťastné dětství v přírodě, kdy svět ještě zachraňbrouci a ekologisti neničili. A zahubbrouk nezní tak dobře jako zachraňbrouk. Tehdy jsem se od dědy něco naučil a nehodlám na tom nic měnit, ať si ekologisti řvou jak chtějí.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

7.2.2023 15:21 Reaguje na Hunter
Budiž ti to přáno, jen se nezapomeň chovat tak, aby po tobě ještě něco zbylo i pro tvoje vnuky
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

8.2.2023 06:25 Reaguje na Jakub Graňák
Zlaté Hnutí Brontosaurus. Pak se ekotlupa militarizovala a radikalizovala a výsledky máme. Všechno vystřílet a když všechno , tak i poníky a pratury ! I vlci přijdou na řadu. Stačí, aby některý (jako u von Lejnové) udělal škodu novodobé šlechtě a bude taky konec
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

8.2.2023 15:38 Reaguje na Petr Pekařík
Ano. Za totáče jsem v Brně léta spolupracoval a Brontosaurem. Po revoluci ovšem ekologisti pozvedli opět prapor třídního boje a ideové nenávisti. Jo a přebarvili ten prapor na zeleno .
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

7.2.2023 14:15 Reaguje na Jakub Graňák
Přijmout svůj díl viny jako příslušník generace, která se na devastaci přírody podílela (a stále podílí) – to po Machačkovi žádáte něco, čeho není schopen. Podle něj za všechny nedostatky a chyby na světě mohou jen jiní. On je vždy a za všech okolností neviňátko. Převtělený Ježíšek.
Odpovědět
JO

Jarka O.

7.2.2023 14:21 Reaguje na Majka Kletečková
A jak vy odčiňujete svůj díl viny?
Odpovědět
Hu

Hunter

7.2.2023 14:27 Reaguje na Jarka O.
Běhá v noci po lese s čelovkou.
Odpovědět
JO

Jarka O.

7.2.2023 14:41 Reaguje na Hunter
:) Já taky devastuju přírodu nákupy, koupím si tedy čelovku, budu běhat po lese a mé CO2 bude v cajku, ne?
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

7.2.2023 14:59 Reaguje na Jarka O.
Můj blahobyt je vykoupen dlouhodobým vykořisťováním přírody a mám velké rezervy v tom, jak splácet alespoň částečně tento svůj dluh. Přispívám finančně na ptačí parky České společnosti ornitologické, na údržbu přírodně jedinečných míst pod patronací Českého svazu ochránců přírody, na rezervaci v Milovicích. Účastním se brigád např. na uklízení nepořádku v krajině a aktivně pomáhám s péčí o netopýry. Snažím se podpořit lidi, kteří toho dělají pro ochranu přírody hodně, mnohem víc nežli já. Uvědomuji si, že to nestačí.
Odpovědět
Hu

Hunter

7.2.2023 22:48 Reaguje na Majka Kletečková
Taky si myslím, že to nestačí Majko, mela byste přidat. Co třeba pastevecke psy, nechtělo by to?
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

7.2.2023 17:02 Reaguje na Majka Kletečková
Vy o mně můžete napsat cokoliv, protože mám pro
papoušky slabost. Ta vaše silná pětka je opravdu
výkvět inteligence. Vím, že vás vytáčím tím, že nastavuji zrcadlo EKO-nesmyslům a neumíte je
obhájit, protože jsou neobhajitelné! Chcete mi
říci, že pole se soláry, s větrníky, s biomasou
a seštěpkování poslední větve pro energetiku je
vinou mou a nebo předků? Kdopak tu tleská FVE,
VE, bioplynkám, topení štěpkou, slámou, zrním
a jiným nesmyslům? Kdo hází pod nohy klacky pod
nohy chovatelům pastvených zvířat totálním
hájením vlků? Kdo tu blábolí o samoregulaci,
o samovýsevu, bezzásahu, požáru jako požehnání
pro les atd.? Já a nebo to dělali naši předci?
Vypláchněte si příště ústa, než mne z něčeho
obviníte, když už máte vypláchnutý víte co!
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

7.2.2023 17:13 Reaguje na Břetislav Machaček
Vy tu zase tleskáte jiným kravinám, které se v běhu času taky ukázaly jako hodně škodlivé a přesto na nich lpíte. Tudíž, jak už jsem zmínil mnohokrát dříve, nemáte si s různými ekofundamentalisty moc co vyčítat
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

7.2.2023 17:49 Reaguje na Jakub Graňák
Když nechám politiku stranou (nebo stranám/sporu), tak co se týče biodiverzity je to krok vpřed (hubou), tři kroky vzad (v reálu). Tedy při srovnání "tehdy" a dnes.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

7.2.2023 17:57 Reaguje na Karel Zvářal
Diverzita, alespoň co se týče oblasti mého zájmu, zase tolik neklesá, co však klesá jsou četnosti - a tady zase sklízíme plody toho "tehdy" a lpění ma něm
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

7.2.2023 17:59 Reaguje na Jakub Graňák
Opr: na něm
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

7.2.2023 18:07 Reaguje na Jakub Graňák
Říká se, že každý sedlák nechává tam to doma. Každý hospodář se stará, aby maximum si obstaral sám (Fantozzi jím nebyl). Že se vše odvíjí od půdy, v půdě od bakterií a potažmo živin/humusu, jsme se bavili. A pokud nejsou hejna much, vlaštovek a vrabců, těžko můžeme chtít po ikoně, aby v sněžné zimě přežila z myší (decimovaných toxem) schovaných pod sněhem. Musíme se spokojit s tím, že ji uvidíme alespoň v zoo nebo na obrázku.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

7.2.2023 18:29 Reaguje na Karel Zvářal
Ovšem, avšak i nedostatek tam toho je důsledkem honby za "efektivitou" - což je jedna z mých největších výhrad vůči víte komu (tomu jehož jméno nesmím vyslovit:-)). Vemte jenom kolik tam toho na jednotku produkce toho bílého vyprodukuje jerseyka oproti té vytahané černostrakaté hujdě? A to nemluvím o tom, že obsah tam toho v půdě prudce negativně ovlivňuje anorganické hnojení - což je zase hon za efektivitou. To samo je to s pesticidama. A celý tenhle příběh začal v časech kdy já jsem nebyl na světě a Vy jste tahal kačera. Cesta ven je jenom jedna - skromnost a pokora=moudrost předků.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

7.2.2023 18:37 Reaguje na Jakub Graňák
Souhlas, ale o tom mluví i Machaček. Není to tak dlouho, co se vozily zrniny do elektrárny, jaká byla ten rok nadprodukce.

Včera to napsal jeden pán: tehdy byl svět ještě normální. A já třeba jsem proti ždímání kravek na max., chce to zklidnit dech a počítat, co mi tato "ekonomika" výroby přináší a bere. Všeho s mírou by mělo platit i zde.

Tato doba je nemocná honbou za ziskem, ale v mnoha směrech ztrácíme, byť to není na 1. pohled vidět. A spousta těch neikon, co byly jetě nedávno na čelním skle, nám říká, že je asi něco špatně...
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

8.2.2023 15:41 Reaguje na Břetislav Machaček
1*.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

7.2.2023 10:56
Hlavní devastátoři přírody se opět vyjádřili. Duha je jasná, ČSOP má také máslo na hlavě, a ornitologům vždy vadili srnci, daňci nebo jeleni na stromech, jelikož tam způsobují škody na hnízdech. Ani čárka o tom, že například v zemích kde je minimum 200 ha, se tyto slučují. Takže průměr 15x200 ha je kolik? Víc než 500ha. Je to 7 500 ha.
Inu nikdo z nich neví, kolik takový jelen potřebuje prostoru. Zajímavé je, že to vědí o vlcích. A nebo opět lžou?
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

7.2.2023 11:16 Reaguje na Michal Ukropec
U jelena M1 "Horárka" to bylo kdysi před 11 ti lety 6 000 ha za půl roku. A pokud jich bude víc, asi to bude i víc. Ale pro pár jelenů s laněmi to vidím na minimální honitbu 15 000 ha. Což je honitba asi 30 ti nejmenších revírů v Německu nebo Rakousku.
Odpovědět
Hu

Hunter

7.2.2023 11:22
Pár informací o skutečné velikosti honiteb v Rakousku.
https://myslivost.cz/Casopis-Myslivost/Myslivost/2023/Leden-2023/Poznamka-k-lovu-srnci-zvere-a-velikosti-honiteb-v
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

7.2.2023 12:38 Reaguje na Hunter
Inu jsou to ekologisti. Jako poslední generace. Nejdříve se přilepí k asfaltu, aby bránili vzniku skleníkových plynů, a poté odletí do Thajska a na Bali se zrekreovat. O tom ani čárka že by se uvedené ziskovky distancovaly od uvedených praktik. Ano. Ekologismus je o devastaci přírody.
Odpovědět
Hu

Hunter

7.2.2023 13:45 Reaguje na Michal Ukropec
Ekologismus nebyl nikdy nic jiného než ideologie a nabozenstvi jdoucí ruku v ruce s neurvalym bojem o.moc a finanční prostředky. Nějaká příroda tyhle nikdy nezajímala a slouží jen jako jakasi zástěrka. O přírodu těmhle fakt nejde.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

7.2.2023 14:04 Reaguje na Hunter
Ekologistických spolků je řada, ale "nejlepší" je toto trio. DUHA, ČSOP a ČSO. Hlavně je úsměvné, jak býložravá zvěř škodí ptactvu na rozdíl od predátorů všeho druhu. Takoví jako Zdeněk Vermouzek, Libor Ambrozek nebo Jaromír Bláha se nerodí často. Občas se ale vyskytnou. Jako třeba albiotická modřinka. Tu jsem taky viděl.
Odpovědět
Hu

Hunter

7.2.2023 14:16 Reaguje na Michal Ukropec
Zaklínače na ně :-)! Ten hubil netvory na potkání :-). I dneska by holt našel uplatnění :-).
Odpovědět
JO

Jarka O.

7.2.2023 14:20 Reaguje na Hunter
To jako aby Zaklínač zahubil taky albiotickou modřinku?
Odpovědět
Hu

Hunter

7.2.2023 14:32 Reaguje na Jarka O.
Ne, tu rozhodně ne, ta mezi netvory nepatří :-). Konjukce sfér ale dala bohužel vzniknout jiným potvorám :-).
Odpovědět
JO

Jarka O.

7.2.2023 14:35 Reaguje na Hunter
Tak to je dobře. No, Sirael by se Vám líbila víc než ty jiné potvory, co? :)
Odpovědět
Hu

Hunter

7.2.2023 15:17 Reaguje na Jarka O.
Mě by se líbila Renfri☺.
Odpovědět
JO

Jarka O.

7.2.2023 15:44 Reaguje na Hunter
To máte dobrý vkus. Jen aby dívčinu nenapadlo postavit se do čela hnutí DUHA, u ní bych si nebyla tak jistá ...
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

7.2.2023 15:35 Reaguje na Hunter
Tak si dej pozor, aby jsi, obluzen pocitem vlastní vševědoucnosti a jedinečnosti nedopadl, jako arcimág Vilgefortz...
Odpovědět
Hu

Hunter

7.2.2023 22:43 Reaguje na Jakub Graňák
Neboj se Kubíku, zatím jsem se o sebe uměl vždycky postarat. Na nás, co kámošíme s lesníma skřítkama, je magie krátká☺.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

8.2.2023 07:19 Reaguje na Hunter
S jezdci divokého honu (jak příznačné že?:-)) ani lesní skřítci nekamarádí
Odpovědět
Sl

Slovan

7.2.2023 17:30 Reaguje na Michal Ukropec
Kdo pro přírodu dělá v této zemi víc než ČSOP s ČSO?
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

7.2.2023 20:43 Reaguje na Slovan
Kromě Duhy všichni. I Kalousek se Zemanem. Ten Zemanův názor znám, ale na rozdíl od vámi uvedených lobbingových agentur přírodě neškodí.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

9.2.2023 12:41 Reaguje na Michal Ukropec
Keci v kleci.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

7.2.2023 18:26
A jinak jsem pro zmenšování honů/megalánů, ale teď pozor, větší honitby (viz vyspělejší státy).
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

7.2.2023 18:33 Reaguje na Karel Zvářal
Myslivci bych řekl (aniž bych soudil z jakých důvodů - to si netroufám) dlouhodobě podcenili práci s mládeží a teď na to dost dojíždějí.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

7.2.2023 18:45 Reaguje na Jakub Graňák
Zkuste si vést nějaký kroužek, začnete s patnácti, na konci roku zbydou dvá. Dnešní mladí mají úplně jiné vyžití, to se s dřívější dobou nedá srovnat. Navíc je proti nim cílená kampaň, takže ta generace důchodců na všechny dnešní výzvy těžko může stačit. Prostě ono se to snadněji kritizuje, než aktivně mění. Nějací mladí tam jsou, tak bude na nich, na jakou úroveń to dostanou.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

8.2.2023 07:19 Reaguje na Karel Zvářal
Jo, to beru
Odpovědět
DA

DAG

7.2.2023 20:06 Reaguje na Jakub Graňák
Dneska je to o kampaních. V nich jsou ochranáři učiní. Myslivci zaspal, ale pořád na tom nejsou tak blbě jako Sokol. Teda zatím.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

8.2.2023 07:20 Reaguje na DAG
Těžko říct, u nás třeba sokoli "jedou bomby"
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

7.2.2023 20:47 Reaguje na Jakub Graňák
Pro mladé je přitažlivější a více akčnější se přilepit před kamerami k asfaltu a poté odletět do Thajska a na Bali než makat někde v zimě nebo blátě bez publicity.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

8.2.2023 06:34 Reaguje na Jakub Graňák
Práce ekotlupy s mládeží se omezuje jen na výdej lepidla a balení jointů , to se to myslivcům tahajícím krmení v zimě do lesa těžko vyrovnává. No a k tomu si vyžebrat do neziskovek taky nějaký prachy , ani to lepidlo není zdarma.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist