https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/europoslanci-podporili-prisnejsi-omezeni-emisi-nez-navrhla-ek
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Europoslanci podpořili přísnější omezení emisí, než navrhla Evropská komise Aktualizováno

7.10.2020 11:43 | BRUSEL (ČTK)
Dosud platný závazek přitom počítá se 40procentním omezením.
Dosud platný závazek přitom počítá se 40procentním omezením.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Většina poslanců Evropského parlamentu podpořila návrh, aby Evropská unie omezila do roku 2030 emise skleníkových plynů o 60 procent proti úrovním roku 1990. V těsném hlasování o pozměňovacích návrzích k takzvanému klimatickému zákonu se přiklonili k variantě, která jde v emisních limitech dále než zářijový plán Evropské komise. Výsledky úterního hlasování dnes ráno zveřejnil EP. Unijní exekutiva navrhla cíl nejméně 55 procent. I s ním ale mají vlády některých členských zemí včetně Česka problém, proto se očekávají složitá vyjednávání mezi státy a parlamentem.
 

Šedesátiprocentní variantu podpořilo 352 poslanců včetně většiny členů početně silných skupin socialistů, liberálů a zelených. Proti bylo 326 zákonodárců, mezi nimi až na trio pirátských poslanců všichni Češi v EP. Kritici návrhu vyčítali, že podle nich příliš velké klimatické ambice mohou ohrozit fungování části průmyslu v době, kdy na něj tvrdě dopadají koronavirová omezení.

Část zákonodárců chtěla v dalších hlasováních zachovat cíl komise, další prosazovali dokonce až 70procentní metu. Jejich návrhy však potřebnou podporu nezískaly.

"Podle mě je to před podzimními vyjednáváními velmi silný signál toho, že parlament vnímá prvních deset let jako klíčových pro dosažení závazku z pařížské klimatické dohody," komentovala výsledek hlasování socialistická zpravodajka úspěšného návrhu Jytte Gutelandová. Signatáři zmíněného paktu chtějí omezit růst průměrné globální teploty pod úroveň 1,5 stupně od doby před průmyslovou revolucí.

Ke splnění tohoto cíle má EU pomoci klimatická norma, jejíž součástí jsou i limity k roku 2030. Nařízení má stanovit podmínky pro to, aby unie byla v polovině století klimaticky neutrální. Tedy aby neprodukovala žádné emise skleníkových plynů nebo aby takové emise vyvážila například výsadbou stromů. O celém textu budou poslanci hlasovat dnes odpoledne. Kvůli karanténním omezením však většina zákonodárců hlasuje na dálku a parlament proto zveřejní výsledky až ve čtvrtek ráno.

Pokud celý text poslanci potvrdí, začne o něm EP vyjednávat se členskými státy. Zvláště některé země severní a západní Evropy již daly najevo, že podporují hodnoty navržené komisí. Vlády některých zemí východního křídla EU včetně Česka či Polska však považují i 55procentní cíl za nereálný vzhledem k očekávaným dopadům na ekonomiku.

Jak dohodu hodnotí ekologické organizace:

Jan Freidinger z Greenepace k tomu řekl: „Evropský parlament svým hlasováním přiblížil klimatickou politiku doporučením vědců a dal tak naději mladým lidem i budoucím generacím, že naše planeta stále bude místem, kde mohou žít. V ceste už stojí jen několik málo zemí EU a jejich lídři, bohužel včetně premiéra Babiše, který snahy řešit klimatickou krizi opakovaně podkopává a vystupuje proti jakémukoliv přiblížení klimatických cílů doporučením klimatologů.”

Michaela Pixová z Klimatické koalice řekla: „Vyšší ambice Evropského parlamentu jsou zcela určitě krokem správným směrem a mnohem víc nás přibližují k plnění cílů Pařížské dohody, k jejichž dosažení by podle vědeckých závěrů bylo v tuto chvíli potřeba emise do roku 2030 snížit alespoň o 65 %. Zatímco Evropský parlament vyslechl občany Evropské unie, kteří volají po mnohem důraznějším boji s klimatickou krizí, česká vláda hrozby představované nebezpečným oteplením nadále podceňuje. Nejen že pro rychlejší přechod na klimaticky neutrální hospodářství nedělá téměř vůbec nic na domácí půdě, ale s největší pravděpodobností v tom bude chtít blokovat i zbytek Evropské unie. Doufejme proto, že v blížících se parlamentních volbách zvítězí strany, které klima berou vážně.”

Jiří Koželouh z Hnutí DUHA řekl: „Evropský parlament podpořil nejen lepší ochranu klimatu, ale také větší impuls pro nutnou modernizaci naší ekonomiky. Vyšší cíl pro snižování emisí by znamenal vyšší cíl pro rozvoj čistých obnovitelných zdrojů a úspor energie - tedy větší příležitosti pro evropský průmysl, nová pracovní místa i nižší účty rodin za energie.”

Kateřina Davidová z Centra pro dopravu a energetiku řekla: „Evropský parlament dostál svému mandátu, se kterým byl loni zvolen, tedy hájit zájmy evropských občanů, kteří chtějí řešit klimatickou krizi co nejrychleji. Míč je nyní na straně členských států, kde lze ale očekávat největší neshody. Do konce roku by však měl být nový cíl znám a výsledek parlamentního hlasování nahrává tomu, že se konečný cíl bude pohybovat v rozmezí 55 – 60 %.”

Analytik Aliance pro energetickou soběstačnost Martin Madej doplnil, že rychlejší redukce emisí vytvoří v Evropě příležitosti pro nové investice, které přinesou miliony pracovních míst. "Sníží také závislost Evropy na dovozu energetických surovin a zlepší ovzduší ve městech," dodal.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (50)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

JS

Jaroslav Studnička

7.10.2020 11:50
Tak to je ještě horší než se očekávalo. No tě pic...
Je zcela jasné, kam nás dotčená politická uskupení táhnou. Světlé zítřky to ale nakonec nebudou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2020 12:20 Reaguje na Jaroslav Studnička
Evropa prostě jede úplně jinou rychlostí než náš zaprděnistán, kde se jen žvaní, kritizuje, tuneluje, lže a opravuje se kousek dálnice s rychlostí a ve kvalitě, že se stačí rychleji rozpadat.
Zcela neskutečná je hrbatá dálnice v Ostravě, kde se jezdí po hrbech už snad 6? 8? let a soudruzi stále řeší, kdo za to může.

Světlé až zářné zítřky nám tloukli do hlav komunisti, ne EU. Ta slibuje maximálně to, že se neuvaříme zaživa ještě v tomhle století, víc nic.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

7.10.2020 12:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Jste úplně mimo. Opět tu pouze plácáte.
EU schvaluje takovéto zásadní kroky bez dopadových studií. Tato politická uskupení střílí procenta jako by se nechumelilo.
To jsou cíle, které za 10 let nesplní drtivá většina států EU, případně to bude za cenu sankcí a naopak ohromných prostředku v podobě dotací.
Odpovědět

Jan Šimůnek

7.10.2020 18:53 Reaguje na Jaroslav Studnička
Dříve nebo později budeme nuceni z EU odejít, a čím dříve to bude, tím lépe.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

7.10.2020 19:59 Reaguje na Jan Šimůnek
Ano, za aktuálního politického vývoje EU bych hlasoval pro vystoupení. EU nabrala zcela jiný směr a ten mi vadí.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.10.2020 22:14 Reaguje na Jaroslav Studnička
Já bych počkal ... ono se to samo rozpadne.
Odpovědět

Jan Šimůnek

8.10.2020 07:41 Reaguje na Svatá Prostoto
Ano, ale u toho nemusíme být. Kobyla nejvíc kope, když chcípá. Bruselští nám minimálně nacpou desetitisíce zrůd, vymozkovaných islámem, aby nám odchod "osladili".
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

8.10.2020 09:33 Reaguje na Jan Šimůnek
Nene, BILIONY!
Odpovědět

Jan Šimůnek

8.10.2020 16:25 Reaguje na Petr Eliáš
Ano, napřed je namnoží o tři řády, a pak sem pošle muslimy z celého světa :-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.10.2020 23:15 Reaguje na Jan Šimůnek
Já bych se ani nedivil. S tím podraznickým a vyčůraným postojem bycho si to zasloužili.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

7.10.2020 20:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Pečlivě jsem pročítal, co to ten europarlament vlastně chválil a nic o neuvaření tam není!
Ovšem těch pár šašků, dobře placených, zvolených zlomkem voličů, schválí nebo odsoudí co po něm EK požaduje, aby měli pokoj.
Odpovědět
ku

karel uzel

8.10.2020 08:29 Reaguje na Pavel Hanzl
můžete mě prosím vysvětlit, co si vy konkrétně představujete pod pojmem klimaticky neutrální unie?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.10.2020 12:17
352 vs 326 ... sever+západ vs střed a východ.

Konsensus si představuji jinak a jsem zvědav, co bude dál.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2020 12:25 Reaguje na Svatá Prostoto
Evropa nemůže pořád čekat, až se čecháčkistán vykecá a vykritizuje, až vytuneluje totálně státní kasu a pak začne bečet, že na nic nemá.
Poláci mají už stanovené termíny odstavování uhláků, už jedou do OZE (především do offshore větrníků a fve) taky chtějí stavět velkou JE.
A my?
Uhelná komise zasedá už skoro rok a výsledek? V září mělo být hotovo a stalo se co? Ani ťok.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.10.2020 14:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy jste fakt poslední dobou dement ... z toho hlasování je vidět, zcela jasně a pro všechny, krom Hanzla, že rozdělení je prakticky půl na půl, při zohlednění 18 "zdržených" ten rozdíl není ani DESET hlasů. Abyste to nemusel hledat, tak ČR má 21 kousků, 326+18=344, takže 323 poslancům budete muset nadávat nějak jinak než do čecháčků.

Takže s kecama o čecháčkistánu ze sebe děláte, to co vždycky, jen ještě víc. Jinak já s fakt divím, že se nesbalíte a někam nevysmahnete, protože podle vašeho vyjadřování je min. 80% občanů ČR úplně blbá ... jen vy jste letadlo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2020 21:51 Reaguje na Svatá Prostoto
Když se dívám na to, co nám dnes vládne, tak je mi jasné, že 60% čecháčků je skutečně mdlého rozumu. V jiných státech to lepší není, ale to je jiná povídka.
Poslední volby ale naznačují naději na možný obrat. Jenže já se obávám, že náš bytostně otrocký národ se ozve až bude úplně na dně.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.10.2020 22:17 Reaguje na Pavel Hanzl
No hlavně že vy patříte do těch 40%:-))). Vo tom žádná!

Jinak, jsem se chtěl zeptat, jak že to hlasovali poslanci za vaši milovanou ODS:-)))?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.10.2020 23:14 Reaguje na Svatá Prostoto
Netuším a hlavně ODS není žádná moje milovaná partaj.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

7.10.2020 18:50 Reaguje na Pavel Hanzl
Jak chcete připravit nějakou smysluplnou koncepci, když tu EP za půl roky změnil několikrát limity snížení CO2?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2020 21:48 Reaguje na Jaroslav Studnička
Nikdo nic několikrát nemění.
Limity si musí stanovit jednotlivé státy v nějakém rozumném rozmezí. Samozřejmě Polsko je na tom úplně jinak, než Norsko aatd. atd. Ale je potřeba něco skutečně dělat, což u nás skutečně nehrozí.
Odpovědět

Jan Šimůnek

8.10.2020 16:26 Reaguje na Pavel Hanzl
Proč tedy eurosoudruzi blekotají, když si mají státy limity stanovit samy?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.10.2020 23:14 Reaguje na Jan Šimůnek
Blekotáte tu jen vy.
Odpovědět
JO

Jan Olejníček

7.10.2020 13:03 Reaguje na Svatá Prostoto
Dál bude nevyhnutelný rozklad EU.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

7.10.2020 12:47
Evropské blouznění o klimatické změně by mělo být nahrazeno realistickým pohledem na svět. Silný vliv na to budou mít prezidentské volby v USA. Pokud zůstane v Bílem domě Trump začne klimaaalarmistická hysterie postupně opadávat a za deset let o ní zbudou pouze zažloutlé novinové titulky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2020 16:30 Reaguje na Miroslav Vinkler
Za 10 let bude půl zeměkoule v problémech s klimatickou změnou, už vypuknou války o vodu (ta první se chystá na Nilu v Etiopii) a Evropa bude čelit miliónovým emigračním vlnám. Taky to už známe.
Klimaalarmistická hysterie se začne uskutečňovat.
Ale to by ještě nebylo to nejhorší, s tím se dá nějak vykejvat.
Horší je, že další dekáda bude zase jen horší a další zase horší.
Nás z toho halava už bolet nebude ale................
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

7.10.2020 16:39 Reaguje na Pavel Hanzl
Masovým emigrační vlnám budeme čelit kvůli vývozu "demokracie" v podání made in USA do Asie a Afriky.
Kdybychom se méně věnovali lidským právům v islámských zemích a více starali o sebe , naše životní prostředí a zejména bezpečnost před terorismem byli bychom v klidu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2020 21:55 Reaguje na Miroslav Vinkler
Zase nesmysly jak dycky, ruská demagogie bod A).
USA žádnoý "vývoz demokracie" nikam neprovádí. Důkazem jsou státy, které jsou s Amíky kamarádí, především Saudská Arábie. Má tam svou klasickou klerikální totalitu a nido se do ní nevandruje.Ovšem státy, které byly postiženy "vývozem komunismu" jsou propadlé totálně (Sýrie, Libye, Venezuela, Kuba, Afganistán).
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

8.10.2020 00:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano Saudská Arábie jsou kamarádi s Amíky, prodávají jim ropu, taksi klidně na své ambasádě v Turecku zavraždí opozičního novináře, co si tam šel propapíry kvůli svatbě, rozčtvrtí ho jako hovězí dobytek nebo kozla, rozpustí v kyselině sírové a spláchnou. Kamarádi Amíci ani okem nemrknou a ještě je pohladí pohlavičce, když od nich, od Amiků koupí za ropu v USA dosluhující zbrojařský šrot.
Ovšem, ti ne kamarádi jako Syrie, Libye, Venezuela, Irák, Afganistán, Sudán a další, mají taky ropu, ale chtějí za ni hotové peníze, nebo zlato, ale ne americký vojenský šrot. Tak tam se vozí míst peněz demokracie.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

8.10.2020 00:43 Reaguje na Jiří Daneš
Oprava : ... místo peněz demokracie.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.10.2020 23:01 Reaguje na Jiří Daneš
Zase jen nesmysly, jak dycky. Amíci jsou v ropě zcela soběstační a dnes už jsou vývozci.
Ale těžko po nich můžete chtít, aby řešili zavražděného novináře!
Píšu vám přece jasně, že Amíci se do svých kamarádů nevandrují, na rozdíl od Rusů.
Zkuste pochopit rozdíl mezi Severní a Jižní Koreou.
Odpovědět
VK

Václav Kain

7.10.2020 13:10
Fanatická Leyenka se toho bláznivého nápadu jen tak nepustí.Ty poslance co hlasovali pro navýšení by měli být izolováni od lidstva.
Odpovědět
MG

Milan G

7.10.2020 13:53
Škoda, že to hlasování nebylo před našima volbama, kdo volíte piráty koukněte co to je za materiál, Z českých členů EP podpořila 60% snížení emisí do roku 2030 trojice pirátských europoslanců, a sice Mikuláš Peksa, Marcel Kolaja a Markéta Gregorová. Dále také Stanislav Polčák (STAN) a Tomáš Zdechovský (KDU-ČSL) z frakce EPP, Luděk Niedermayer (TOP-09) se zdržel. Ostatní čeští europoslanci návrh nepodpořili, Kateřina Konečná (KSČM) nehlasovala.

Opravdu velká škoda, že to přišlo po našich volbách. Kdyby to bylo před, rád bych viděl ten zisk pirátů, pokud by nějaký byl.
O Zdechovským ať si udělá obrázek, každý sám.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

7.10.2020 14:19 Reaguje na Milan G
Děkuji za zveřejnění hlasování našich europoslanců.
U Pirátů jsem to čekal, stejně hlasovali, tehdy jako jediní z našich europoslanců pro stávající znění Green deal a odmítli pozměňovací návrhy podporující jadernou energetiku a teplárenství.
Je zcela evidentní, že jejich zaměření je totožné se stávajícím socialisticko - zeleným proudem.
Myslím, že hlasování před našimi volbami by to moc neznamenalo. Obávám se, že laická veřejnost netuší, co se pod tímto skrývá.
P. Zdechovský překvapil, protože několikrát se na FB nebo na svém blogu vyjádřil kriticky ke stávajícímu vývoji Green deal.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.10.2020 14:39 Reaguje na Milan G
S Piráty by to nehnulo, spíš naopak ... co si budeme namlouvat. Jak píše pan Studnička, u těch to nepřekvapuje a myslím, že spíš hlasovali zcela v souladu s postoji svého elektorátu. Což je vlastně dobře.

Ale že pan ex-viceguvernér nebude hlasovat PRO a zdrží se ... to chlapec překvapil.
Odpovědět
MG

Milan G

7.10.2020 16:58 Reaguje na Svatá Prostoto
S těma pirátama to u mně bylo takové zoufalé zvolání, hej proberte se, vy opravdu jdete proti zájmům ČR a proti občanům ČR.

Pan Niedermayer, svým způsobem překvapil, ale na druhou stranu velice dobře zná ekonomické možnosti ČR, tak že ví, že jsou to nesplnitelná hausnumera, co navrhuje EP.
Odpovědět

Jan Šimůnek

7.10.2020 18:54 Reaguje na Milan G
Ta strana je něco jako Vlajka za protektorátu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2020 21:58 Reaguje na Jan Šimůnek
Vlajka se jmenuje dnes Trikolóra.
Odpovědět

Jan Šimůnek

8.10.2020 07:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Že by spolupracovali s nacisty nebo bruselisty?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.10.2020 23:03 Reaguje na Jan Šimůnek
Spíš mně to připmíná prvorepublikovou NOF.
(Národní obec fašistická).
Odpovědět
KT

Karel Tejkal

7.10.2020 16:30
Příště se bude hlasovat, aby voda tekla do kopce.
Odpovědět
Katka Pazderů

Katka Pazderů

7.10.2020 17:04
No, prostě se s tím smiřme. Moře bude o 2,5 m výš, na hranicích spousta klimatických uprchlíků, a nebudou BANÁNY!
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

7.10.2020 18:01 Reaguje na Katka Pazderů
To už není názor, to je diagnóza. Mohu vám osobně slíbit, že během vašeho života se nedočkáte navýšení hladin oceánů v rámci běžné chyby měření.
Co vám slíbit neumím, je možnost, že se do té doby neutopíme ve vlastních odpadech - a tady celá EU žalostně selhává.
Na hranicích spousta uprchlíků bude , ale nikoli klimatických - nazývejme věci pravým jménem - sociálně-ekonomických.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.10.2020 22:20 Reaguje na Katka Pazderů
Tak se prostě poučíme z minulosti a to pohraniční opevnění postavíme tentokrát pořádně.

A 2,5m je prd, to Neruda byl jiný vizionář:-))).
Odpovědět
KT

Karel Tejkal

7.10.2020 19:42
Tajně doufám, že nejpozději v roce 2030 bude všem jasné, že takto postavený cíl z principu není dosažitelný. Čím dříve si to lidé uvědomí, tím lépe pro Evropu i pro svět.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2020 21:57 Reaguje na Karel Tejkal
Někde dosažitelný je, někde ne. A ten, kdo to nestíhá, půjde dolů. To je prostě normální světa běh.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.10.2020 22:29 Reaguje na Pavel Hanzl
Já mám obavu, že Evropa bude sice dosahovat a dosahovat, ale pak zjistí, že řeší sice vážná rizika s horizontem 50 a více let, ale ostatní jí mezitím šlápli na krk.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.10.2020 23:04 Reaguje na Svatá Prostoto
Zatímto tak nevypadá a ani není důvod si myslet, že to vypadat bude.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2020 22:02
Naše vláda řeší už skoro rok pouze koronáč a nic jiného.
A jaký je výsledek? Momentálně jsme nejhorší v Evropě, mazi pěti nejvíce ekonomicky postiženými zeměmi světa a s výhledem k výraznému zhoršení.
Není nad to, když státu vládnou nepolitici.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.10.2020 22:26 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak pravda je, že zrovna zářným příkladem nejsme, vo tom žádná. A vládě se nedá věřit ani pozdrav ... no, kdy to ale bylo jinak, že jo.

Ale když nám k těm domácím sračkám EP přidá ještě něco podobného, tak tím tomu fakt pomůže. To prostě nemůžeme splnit ani kdybychom se .. dělali cokoli a vládl nám Hospodin všemohoucí. Osoběn si myslím, že bez nějaké optimalizace a kreativního výkaznictví ... čti ojebání ... těch 60% nedá prakticky nikdo. Možná horští trolové v Norsku, ale i ti budou mít co dělat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.10.2020 23:13 Reaguje na Svatá Prostoto
Já se obávám že bychom to zvlásli, jenže by musel někdo pohnout p.delí.
Němčouři mají už dnes ve FVE výkon třetiny celoroční naší spotřeby celé republiky. A za výrazně nižší dotace.
A Německo není výrazně slunná země.
My nemáme větrné moře, ani vodu z Alp jako Rakousko, ale jsme uprostřed Evropy, všude máme dráty a hromadu prostoru v brownfieldech po komárovi.
Takže logický by byl u nás rozvoj vodíkových akumulací, EU by to velmi bohatě zadotovala. Poslední vývoj ukazuje, že vyrobit elektřinu z OZE není problém (ceny chodí až k nule), ale akumulace se bude platit zlatem.
Proč to zase nejde?
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist