Na silnici před Libercem srazilo dnes auto zřejmě vlka, zvíře srážku nepřežilo

"Podle všeho je to mladé zvíře, půjde samozřejmě na genetické vyšetření, ale podle vizuální stránky a podle toho, jak to vypadalo, tak na 99 procent to vlk je," doplnil Čejka. Místo, kde auto zvíře srazilo, je jediným úsekem, kde zvěř může rychlostní silnici překonat. Frekventovaná čtyřproudá silnice I/35 mezi Libercem a Chrastavou je jinak oplocená, chybí tam ale ekodukt, kterým by se zvířata mohla bezpečně dostat na druhou stranu.
Srážka se zvěří je v Libereckém kraji třetí nejčastější příčinou dopravní nehody, loni zavinila zejména lesní zvěř každou pátou z 5336 nehod, které policie řešila. Nikdo z motoristů při nich nezemřel. Nejčastěji se auta střetávají se srnčí zvěří, loni bylo takových případů v kraji 843, ve 116 případech se auto střetlo s divokým prasetem. Případy, kdy auto srazí vlka, jsou ale ojedinělé, podle Čejky tak tři až čtyři do roka, většinou na Českolipsku v oblasti Lužických hor, vlka už ale srazilo auto i u Jablonného v Podještědí nebo v Českém ráji.
Vlci se v Libereckém kraji vyskytují minimálně od roku 2014, odhadem jich tu podle Čejky žije kolem 20 až 30, mohou ale migrovat na obrovské vzdálenosti. Potvrzené zprávy o jejich výskytu jsou z CHKO Kokořínsko - Máchův kraj, Jizerských i Lužických hor a také Krkonoš. Kolem Liberce se vlci pohybují, když migrují mezi Jizerskými horami a Ještědským hřbetem.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (32)
smějící se bestie
7.4.2025 14:59Zbyněk Šeděnka
7.4.2025 15:59 Reaguje na smějící se bestierýpal lesní
8.4.2025 19:30 Reaguje na Zbyněk Šeděnka<rl>
Břetislav Machaček
7.4.2025 16:45šelmy, protože pro přirozené uživení potřebují obrovskou rozlohu po které
musí za potravou putovat. Při tom putování narazí na silnice, které jim
navíc usnadňují přesun a jsou pro ně zdrojem zabitých a zraněných zvířat.
Mrchožrouti a částeční mrchožrouti tak putují po silnicích a hledají tam
snadnou potravu a stávají se tak sami obětmi dopravních prostředků. Je
to nezodpovědné jednání ochranářů prosazovat do takové krajiny šelmy,
které tu nemají přirozený životní prostor, jakým je divočina. Ta tu už
nikdy nebude a bude tu pouze populace vlků majících chováním daleko ke
svým příbuzným v divočině, což už nyní přináší problémy v soužití lidí
a vlků. Budou hledat potravu v okolí lidských sídel, kolem komunikací
a samozřejmě pastvin domácích zvířat. U divoké zvěře dojde na její chov
pouze v oborách, kde bude v bezpečí a zbytek zvěře bude psancem, který
se bude sdružovat do tlup a nebo žít skrytým životem. Ochranářům navíc
nedocházejí jako vždy souvislosti, že s narůstáním problémů dojde na
averzi na vlky nejen u chovatelů zvířat a myslivců, ale časem jako na
Slovensku u medvědů i u laické veřejnosti. To co je vzácné je vždy i
obdivováno, ale co se stane běžným, tak začíná vadit a bude to jako
u medvědů na Slovensku i s vlky u nás. Až se objeví v okolí velkých
měst a způsobí tam problémy, tak se společnost teprve vzepře názorům
ochranářů a začne radikální regulace.

Lukas B.
8.4.2025 09:25 Reaguje na Dorian Černý
Dorian Černý
8.4.2025 11:06 Reaguje na Lukas B.Lukas B.
8.4.2025 11:29 Reaguje na Dorian Černý
Dorian Černý
8.4.2025 14:01 Reaguje na Lukas B.Lukas B.
8.4.2025 14:17 Reaguje na Dorian Černýa automobilismus? co to prosím má být? že nějací úchyláci mají automobil jako středobod vesmíru? s tím jsem se zatím nesetkal (snad možná nějací závodníci?). většina populace bere automobil jako docela dobrý nástroj k přemísťování své tělesné schránky nebo nákladu.
rýpal lesní
8.4.2025 19:21 Reaguje na Lukas B.<rýpal lesní>
Jaroslav Řezáč
8.4.2025 16:38 Reaguje na Dorian ČernýCO SE TÝKÁ MIGRAČNÍCH CEST PRO ZVĚŘ JE TO TRAGÉDIE.
Zástavba se táhne kilometry daleko a ještě se krajina przní liniovými stavbami.
Jaroslav Řezáč
8.4.2025 16:36 Reaguje na Lukas B.Lukas B.
8.4.2025 18:18 Reaguje na Jaroslav ŘezáčAlena Lyskova
7.4.2025 21:24
Dorian Černý
8.4.2025 01:01 Reaguje na Alena LyskovaDAG
8.4.2025 08:43Břetislav Machaček
8.4.2025 09:23 Reaguje na DAGje tomu , že čím je jich méně, tak jich je méně auty sraženo
a není to tím, že by si na automobilový provoz zvykli, jak si někteří myslí. Provoz se neustále zrychluje, auta jezdí tišeji
a reflektory oslňují ať jsou jakékoliv . Nefandím sice kruté
smrti po srážce s autem, pokud není okamžitá, ale proč stejně
nepláčou ekologisté nad ostatními zvířaty? V TV šotu o tom vlku
byla fotečka vlka přecházejícího dálnici po ekoduktu a došlo vůbec
ekologistům, že jeho pach odrazuje jeho kořist přes ty ekodukty putovat? Budou budovat ty ekodukty pouze pro predátory? Nezapomenu
na podvod s uměle našlapanými stopami medvěda u Mostů u Jablunkova
v ekotunelu pod koridorovou tratí za miliardu korun. Tou "dírou" se bojí zvěř chodit a o kus dál překračuje trať. Ono každé úzké hrdlo je ideálním lovištěm predátorů. Viděl jsem kdysi na jaře jezevce, který vybíral kbelíky s žábami u žabích zábran u cesty. Měl tam prostřený stůl a nacpal se k prasknutí. Kulturní krajina bude stále
více rozdělena komunikacemi, ploty lidských sídlišť a přibydou ploty
proti vlkům a medvědům. Ploty, ploty, ploty a v těch ostrůvcích zvěř štvaná predátory a návštěvníky zbytků přírody. Smutné, nevyhnutelné? Nikoliv, stačí přestat blbnout s jednou z příčin zaplocení krajiny.
Oba víme se kterou a která bude příčinou plotů kolem pastvin už i
ve vnitrozemí. Závodní koně nejsou levné ovce a to bude teprve mazec, až se kvůli vlkovi zmrzačí splašený šampion.
rýpal lesní
8.4.2025 19:27 Reaguje na Břetislav Machaček<rl>
Břetislav Machaček
9.4.2025 09:09 Reaguje na rýpal lesnívolnost z neustálého tréninku. A nemusí to být jen
šampioni, ale třeba špičkové březí kobyly a hříbata
po šampionech značné hodnoty. To se státní pokladna prohne, až takové koně splaší vlci a oni skončí na
jatkách. Ono i takové tele, či kráva ze špičkových
chovů něco stojí a dokonce i chovné ovce mohou mít
značnou cenu. To ale vlkomilům nedochází, protože
jsou proti vlkům pouze jejich potenciální bezcennou
potravou. Horalé už ztratili trpělivost a postarají
se o vlky po svém stejně, jako kdysi jejich předci.
Pachatel neznámý bude ve zprávě o úhynu a bude klid.
Břetislav Machaček
9.4.2025 09:20 Reaguje na Břetislav Machačekna cestě? Nebrzdi, ale přidej plyn! Přežil? Tak
se vrať a zopakuj to.
Tak daleko to došlo, že mají lidé takové názory
a víte proč? Protože se neřeší ani problematické
smečky a drzí jedinci promenádující se mezi domy.
Je to totéž jako na Slovensku s medvědy. Kdyby se
problémoví jedinci řešili od začátku, tak se dnes
nemuseli vystřílet i ti, kteří problémoví nejsou.

Karel Zvářal
10.4.2025 14:36 Reaguje na Břetislav Machaček
Lukas B.
8.4.2025 14:23 Reaguje na Dorian Černýano, externality. automobilová doprava je samozřejmě má. zábor pozemků pro komunikace, dopravní nehody, exhalace, hluk, sražená zvěř, broučci rozpláclí o přední sklo. ovšem kromě negativních externalit má externality pozitivní. třeba rohlík stojí jen tři koruny a sanitka po dopravní infrastruktuře má dojezdový čas do čtvrthodiny.

Dorian Černý
8.4.2025 19:09 Reaguje na Lukas B.
Dorian Černý
8.4.2025 22:22 Reaguje naFascinující jak jsou všichni hned popuzení když si někdo dovolí něco říct proti tomu dnešnímu auto šílenství. To jenom dokládá, jakej je to zarytej nešvar dnešní společnosti a o to víc je potřeba ho narušovat. Zvlášť na ekolistu.