Na stavbě D55 vzniká u Bzence ekodukt pro zvěř, pro snížení výšky je zalomený
Ekodukt je široký 66 metrů a dlouhý 37 metrů. Nosná konstrukce už je vybetonovaná a nyní se betonují římsy. Ekodukt se nachází v převážně zemědělské krajině, jen malá část čtyřkilometrového úseku prochází lesem. "Vzhledem k rozsáhlému oplocování dálniční sítě je nutné budovat místa, kudy bude mít možnost procházet migrující zvěř. O umístění ekoduktů rozhoduje migrační studie, která mapuje výskyt živočišných druhů v lokalitách s jejich zvýšeným výskytem," uvedl Rýdl.
V celém Česku je ekoduktů 29 a další tři včetně tohoto jsou ve výstavbě. Hodně jich je na pražském okruhu, nové vznikly při modernizaci dálnice D1 a jsou součástí především novějších dálnic. Žádný není například na dálnici D5.
Jihomoravský úsek dálnice D55 má být hotový příští rok na podzim. Zároveň se staví i další úseky směrem na sever ve Zlínském kraji, které doplní již existující části této tepny, která slouží jako součást tranzitního koridoru z Polska směrem na jih. Kdy se však bude stavět pokračování dálnice z Bzence směrem na jih, není zatím zřejmé. U Břeclavi se napojí na dálnici D2.
reklama