https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/novela-mysliveckeho-zakona-podle-jednoty-povede-ke-sporum-mezi-lidmi-na-venkove
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Novela mysliveckého zákona podle jednoty povede ke sporům mezi lidmi na venkově

1.11.2023 01:18 | PRAHA (ČTK)
Licence | Volné dílo (public domain)
Zdroj | Pixabay
Českomoravská myslivecká jednota (ČMMJ) nesouhlasí se snížením minimální výměry honiteb na 250 hektarů ze současných 500 hektarů. Odmítá také vydávání povolenek k lovu pro osoby, které v honitbě hospodaří na více než 30 hektarech, řekl předseda Jiří Janota. Připravovaná novela mysliveckého zákona podle něj povede ke sporům mezi lidmi na venkově. Plánované změny představil ministr zemědělství Marek Výborný (KDU-ČSL).
 

Novela zákona má posílit práva vlastníků pozemků, které jsou součástí honitby. Za každých započatých 30 hektarů má být nárok na jednu povolenku. Janota míní, že to bude vytvářet samostatné honitby v existujících honitbách. Poukázal na to, že v ČR je zhruba 5700 honiteb.

"Nevidíme důvod, když bude nájemce plnit všechno, co mu ukládá zákon, proč by tam měl mít vlastník určité výměry pozemků nárok obdržet na každých započatých 30 hektarů povolenku," uvedl Janota. Za legitimní označil situaci, že vlastník do honitby vstoupí, pokud nebudou myslivci mít plán lovu.

Minimální výměr honiteb podle Janoty také nereflektuje potřeby zvěře a novela zákona vyřazuje z kontroly nad zvěří státní správu. Například v sousedním Rakousku státní správa rozděluje odlovy na menší honitby, což se v ČR dít nemá. To podle něj povede k vybíjení zvěře. Janota také uvedl, že jednota nesouhlasí s přesunem chráněných druhů zvěře pod zákon o ochraně přírody.

Výborný poznamenal, že celá debata kolem novely se hodně dotýkala minimálních výměr honiteb. Vyjadřovaly se k tomu i nevládní organizace. Nižší výměry požadovalo například ekologické Hnutí Duha nebo Sdružení vlastníků obecních a soukromých lesů v ČR (SVOL).

Podle Výborného šlo do začne míry o politické rozhodnutí. Výměr má pouze nepřímý vliv na regulaci zvěře tím, že má motivovat myslivce, aby hospodařili řádně, protože majitelé pozemků budou mít možnost vytvořit si vlastní honitby. Je to podle něj také naplnění programového prohlášení vlády, které slíbilo posilování vlastnických práv.

Janota podotkl, že novela zákona povede k zániku řady honiteb a vzniku nových, což zatíží státní správu. "Správní řízení jsou zdlouhavá a nákladná," doplnil.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (54)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

RS

Robert Seifried

1.11.2023 08:23
Jistě existují morální myslivci, ale nalijme si čistého vína, je jich velká menšina. Můj otec byl myslivcem, jak on sám říkal "dobrovolným myslivcem", ale i když musel být členem myslivecké organizace, aby mohl dělat to, co měl rád, měl se před organizovaným společenstvím myslivců vždy na pozoru. Jeho častá slova byla "Nikde není tolik komunistů jako mezi myslivci". A to bohužel stále trvá, ať už dnes volí Babiše nebo Okamuru, nebo snad nějaký ještě horší bizár, je jedno, jak si dnes říkají, komunistická mentalita v nich stále je. Komunisté (velká většina myslivců), se nikdy nestarali o prospěch krajiny, ale jen o výnosy ze dřeva a z lovu. To byla a je jejich jediná mantra. Buďte ve střehu před většinovými mysliveckými organizacemi! Ona ta jejich komoušská mentalita arogantní vůči přírodě jednou vymře, ale potrvá to déle, než bychom si přáli, několik generací. Ale jednou to přijde a myslivci (ti budoucí, ti dobří a morální) budou mít zase respekt celé společnosti. Stejně tak jako jej u mě měl můj otec. Je jenom dobře, že vláda navrhuje změny v zákoně, s podporou menšinových, ale morálních mysliveckých (a zemědělských) organizací, které k potřebným změnám v myšlení povedou. Nedělejme si iluze, že to pochopí současní komunističtí pohrobci, ale pokud dojde ke změně v zákoně/zákonech dnes, pro další generace to už bude přirozený stav. Děkuji všem, kteří tyto změny podporují.
Odpovědět
dm

david matoušek

1.11.2023 08:45 Reaguje na Robert Seifried
Pěkný blábol, dobře jsem se nasmál. Úplný baron Prášil. Víte o tom jak myslivost funguje kulový, to je fakt Vy komunisme.
Odpovědět
MM

Martin Macek

1.11.2023 09:36 Reaguje na david matoušek
A tu o postřelené huse znáte?
Odpovědět
RT

Richard Toman

1.11.2023 13:16 Reaguje na Martin Macek
Znám tu o potrefene, když už chceš bejt chytrej a ftipnej. Ale nevím co to má společného s účelovým lhanim a očerňováním, případně s potřebou komentovat věci o kterých nemám ani páru.
Odpovědět
MM

Martin Macek

1.11.2023 13:42 Reaguje na Richard Toman
Soudruhu, tykejte si ve straně.
Odpovědět
radim buffalo tobias

radim buffalo tobias

2.11.2023 09:35 Reaguje na Martin Macek
tobě vadí tykání na FB ? a i třeba psaní kapitálkami ?
Odpovědět
kk

karel krasensky

1.11.2023 10:03 Reaguje na Robert Seifried
sigfrid napiš mi kdes přišel na to,že myslivci obchodují se dřevem
Odpovědět
radim buffalo tobias

radim buffalo tobias

2.11.2023 09:37 Reaguje na karel krasensky
on asi myslel ten obchod jako samozásobeníse nebo že pokácejí pár kmínků na posed co jim někdo zrovna zase podřezal.
Odpovědět
JE

Josef Endršt

1.11.2023 11:45 Reaguje na Robert Seifried
Myslivcům můžete, však s potřebnými znalostmi, vyčítat téměř cokoli, vždy je co zlepšovat. Vy ale znalosti nejenže nemáte, vy navíc vidíte rudě a jen blábolíte...
Napsat: "Komunisté (velká většina myslivců), se nikdy nestarali o prospěch krajiny, ale jen o výnosy ze dřeva a z lovu.", může jen člověk neznalý základních souvislostí... Protože pokud by se myslivci, jak tvrdíte, starali jen o výnosy z lovu, nebudou je zároveň mít ze dřeva... A přesně o tom se dnes vede diskuze, tzn., snižovat stavy zvěře, tedy i výnosy z lovu, a tím zajistit lepší odrůstání lesa a výnosy z něj. Hezký den E.
Odpovědět
JV

Josef Valenta

3.11.2023 22:49 Reaguje na Josef Endršt
Také bych silně rozporoval obchod se dřevem, to opravdu nemá s myslivci co dělat , dokonce vím že jsou myslivci , kteří se o krajinu starají dobře , ale také vím , že mezi staršími myslivci je plno komunistů, at již smýšlením, nebo legitimací. Pokud to chce někdo rozporovat , zašlu rozbor z místního sdružení. Dále je pravda, že největší brzda v dančí kauze byli právě tyto komunisti a referát živ. prostředí/ sedí tam totiž právě takový komunista/. Ti staří , kteří se starali už vymírají ,ale zaplat pámbů nám tu vyrůstají mladí , kteří spíše táhne práce svých pradědů a někdy dědů než otců a někdy dědů. Josef Valenta
Odpovědět
PK

Pavel Karel

1.11.2023 13:29 Reaguje na Robert Seifried
Tím větším bizárem myslíte 5kolku? :D
Jinak honitby jsou pro odpůrce novely především OHROMNÝ byznys, takže pokud se tyhly mafiánské struktury nějak naruší, tak hurá...
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

3.11.2023 17:43 Reaguje na Pavel Karel
Můžete mi popsat , jaký byznys je taková polní honitba řekněme 400 ha ?
Odpovědět
Le

Lesak

3.11.2023 09:50 Reaguje na Robert Seifried
Naprosto souhlasím za všechen bordel co tu u nás nastal můžou komunisti.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

1.11.2023 11:01
Novela povolenkami k lovu prolamuje princip zájmových mysliveckých sdružení. Hlavně pokud ty povolenky budou bezplatné, myslivci do jejich ceny nebudou moct promítnout své náklady. A pokud majitel bude bouchal. Dříve tomu bránilo to, že takového člověka myslivci nepřijali mezi sebe a tudíž mohl maximálně kupovat za vysoké peníze komerční odstřely. Nyní si to hospodaření panstvo představuje tak, že myslivci budou dřít, stavět posedy, krmelce, dělat seno, krmit zvěř v zimě atd a nějaký zemědělský bouchal si potom vyfasuje povolenky a všechno jim tak v honitbě vystřílí.
V naší honitbě má největší majitel přes 200 hektarů a snad 5 - 10 dalších k 50 - 60 hektarům. To je tak kolem 15 - 25 povolenek ročně a to je myslím víc než dnes mají myslivci v honitbě povolený počet odstřelů. Jsem zvědav, pokud povolenky budou mít všichni, kterým myslivcům se bude chtít otročit v honitbě bez možnosti odstřelů, aby si panstvo mohlo ze Zákona o myslivosti bouchat zvěř, kterou oni vychovají.
Navíc jak se vyřeší neznalost mysliveckých pravidel takových bouchalů, aby stříleli jen to, co se má podle zákonů a mysliveckých zásad střílet. Případně jak se budou řešit povinné veterinární kontroly masa střelených kusů a jejich evidence, snad nečekají, že to budou pro ty bouchaly dělat taky myslivci?
Odpovědět
Ra

Radek

1.11.2023 12:20 Reaguje na Radim Polášek
Dostanou na to dotace , dají jím i na vybavení a oblečení . Tak to nakonec budou platit všichni .
Odpovědět
RP

Radim Polášek

2.11.2023 09:20 Reaguje na Radek
Nojo, ale komu se chce z opravdu pracujících lidí jít do toho pokrouceného dotačního světa a lézt do zadele všelijakým úředníkům, aby tu dotaci dostali. a aby, když už je všechno hotovo a peníze utracené, se něco neobjevilo a oni nemuseli dotaci vracet.
To je zejména byznys pro všelijaké parazity z povolání, nazývající se všelijakými dotačními specialisty. Kteří za určité tučné výpalné, přirozeně placené z dotace a schované v nákladech na realizaci toho projektu, myslivcům ochotně pomůžou, aby celý ten dotační proces proběhl bez zádrhele.
Já myslím, že pro spoustu myslivců v mysliveckých funkcích ve sdruženích to bude konečný impuls k ukončení své aktivity v myslivosti
Odpovědět
JV

Josef Valenta

3.11.2023 22:56 Reaguje na Radek
Co je to za nesmysl? Von snad ten kdo má právo lovu dostává na to dotace? Jestli někdo myslí zemědělské dotace , tak at si nejprve proštuduje zemědělskou dotační politiku !!JOsef Valenta
Odpovědět
Ra

Radek

1.11.2023 12:46 Reaguje na Radim Polášek
Škody přestanou vadit , prostě vytvoří další dotační díru a páni zemědělci budou spokojeně hospodařit . Na vesnicích se lidi dorvou ale to je panu Výbornému a jemu podobným u zádele . Pár Pitku se dostane k svojí honitbě a všechny vyženou , pověsí na cesty zákazy vjezdu . Nějaká kontrola ,nebo snad ochrana chráněných druhů v takto vzniklých honitbách , tomu muže věřit snad jen dítě z města v hnuti podobnému jako je duha . Na pár místech se lidi domluví a budou se snažit dál dělat to co je baví a snad vytvoří a dají do hromady víc hektarů , ale moc jich nebude
Odpovědět
radim buffalo tobias

radim buffalo tobias

2.11.2023 09:42 Reaguje na Radim Polášek
třeba takový "bouchal" co má těch 200ha a i ti další co se jim smějete do ksichtu, když požadují náhradu škody za zbuchtovanou louku, pole divočáky si je na svém pozemku vystřílí či jinak odchytá, sám. totéž platí i na tu přemnoženou spárkatou.
Odpovědět
ZK

Zdeněk Kučera

2.11.2023 15:13 Reaguje na radim buffalo tobias
Za prvé je spárkatá zvěř přemnožena jenom lokálně a mluvit o nějakém celkovém přemnožení asi není na místě. Za druhé spolek ručí za vzniklé škody celým svým majetkem a smát se někomu do ksichtu si opravdu nedovedu představit.
Odpovědět
Hu

Hunter

3.11.2023 08:25 Reaguje na radim buffalo tobias
No já par ha mám a do ksichtu se mi teda nikdo nesměje, naopak vycházíme v pohodě, nazval bych to vzájemnou spolupráci. Když potrebujou tycovinu na žebřík, tak se slušně zeptají, já jim vyznačit kde si to můžou vyřezat, když já potrebuju přesunout oplocenku tak jim slušně řeknu a oni si udělají brigádu, tak v čem je problém? Možná v té tvé hlavě Tobiasi?
Odpovědět
Le

Lesak

3.11.2023 09:56 Reaguje na radim buffalo tobias
Souhlasím.
Odpovědět
JV

Josef Valenta

3.11.2023 23:13 Reaguje na Radim Polášek
Když se pohybuje v honitbě o 1200 ha na 150 danků a myslivci se chovají jako kdyby lidé neuměli počítat a snaží se "věšet lidem bulíky na nos"To je potom tento "chov" hodný velkochovu agrofertu a propaganda hodná Okamury. Neuškodí potom /aby nemuseli myslivci nosit do lesa" samopal"/ Nějaký ten bouchal.Nebojte se ,zemědělec stejně nemá čas s flintou chodit /vim o čem mluvím/ raději nechá ze svého něco zvěři /zase vím o čem mluvím/. Třebas pomůže myslivcům s hrabavou / zase vím o čem mluvím/. A až zase se bude schovávat na jeho pastvině nějaká ta Anežka,která si tam vyvede své srnče , tak ji se tam nechá před myslivci se schovávat. Josef Valenta
Odpovědět
PJ

Pavel Jeřábek

4.11.2023 19:51 Reaguje na Radim Polášek
Pokud pro myslivce je skutečně zájem pohyb v přírodě, pomoci volně žijícím živočichům a střílení je až na konec, tak podobnou činnost, ale bez střílení, je posláním řady neziskových spolků se zaměřením na péči o přírodu.
Navíc, většina takových spolků, se zaměřuje na jen lovnou zvěř.
Takže až myslivce (pravé myslivce) "bouchalové" otráví, tak mohou klidně přejít do této oblasti činnosti práce v přírodě.
Odpovědět
PB

Petr Brok

1.11.2023 12:37
Všechno, co pomůže snížení stavů přemnožené zvěře je dobré.
Odpovědět
Ra

Radek

1.11.2023 12:47 Reaguje na Petr Brok
Ke snížení škod zvěří a jejich stavů pomůže v první řadě osevní a výsadbový plán a až potom to bude bouchal v traktoru !
Odpovědět
VN

Vladimír Nechutný

2.11.2023 08:06 Reaguje na Radek
Ten kdo má nejvíce honiteb jsou LČR. Příjem z pronájmu za honitby je někde okolo 200 milionů ročně. Pokud se sníží výměra honitby na 250 ha je předpoklad že u LCR vznikne dalších 300 honiteb. Pokud se jim podaří pronajmout tyto honitby tak jak se pronajímalo letos na jaře je to dalších 40 milionů do příjmu LČR které se následně odčerpá ministerstvo zemědělství. . Pokud bude nároková povolenka na 30 hektarů tak bude moc být zaměstnanec Lesů české republiky takřka každé honitbě. Nejen zaměstnanec ale potenciálně i jejich kamarád nebo někdo na kom mají zájem.
A to zdarma . Možná i odtud plyne zájem o snížení výměry honitby a krásně se to schovává za posílení práv vlastníků.
Odpovědět
Ra

Radek

2.11.2023 09:52 Reaguje na Vladimír Nechutný
Nároková povolenka , jak to krásně zní pro někoho kdo vůbec neví jak myslivost funguje . Tohle jim přece nemůže nikdo schválit . Jaksi zapomněli na posílení práv vlastníků obor , tam mají strach , měšťáci by jim to dali sežrat . Je to paskvíl a je jasné že nejde ani o les ani o škody . Jak budou řešit ukončení smluv na 10 let uzavřených , nás to stálo ne zrovna málo , 7 posedu , 12 žebříků , 3 krmelce , starej hilux , bouda aby bylo kde přespat , lednice . Dva lovecky upotřebitelní psi ….. Každý kdo se v tom pohybuje ví že to budeme chtít nahradit . Kam se ztratilo národní bohatství , to jako myslí vážně že dají zvěř sedlákům , je jiný století . Jak lukostřelci , budou mít zkoušky ze střelby lukem ,čísla šípů aby šlo dohledat majitele ? tam kde loví lukem je to běžná praxe ! V navrhovaném zákoně o tom není ani slovo . Jsme ještě v právním státě ?
Odpovědět
Le

Lesak

3.11.2023 10:00 Reaguje na Radek
Nesouhlasí.
Odpovědět
JV

Josef Valenta

3.11.2023 23:33 Reaguje na Radek
Ano nejsme v právním státě stovka vypuštěných danků tu likvidovala krajinu a patřičný referát s myslivci hledali argumenty proč nestřílet,nechali zvěř 4 roky se volně množit.Hádejte kolik jich nakonec bylo , jak vypadali a kolik škod nadělali. Já jsem skoro přišel o farmu /limousinky , které dostávali na výstavách ocenění/, Celý den jsem musel opravovat ohrady a opravovat ohrady,nic nezabíralo až tygří exkrementy začli pomáhat.Běhal jsem po pastvinách,nedělal krmení,hlídal krávy aby mne neutekly.A tak jsem zkolaboval a strávil 2,5 měsíce v IKEMU.Nikdo ze zodpovědných se mi neomluvil , ba všichni odmítali náhrady,a ještě jsem musel skousnout urážky a nadávky. Máte pravdu nejsme!Josef Valenta
Odpovědět
PB

Petr Brok

2.11.2023 08:56 Reaguje na Radek
To by muselo nastat najednou. Takhle ti, co už hospodaření změnili, mají největší škody a přemýšlejí, zda to mělo smysl. Já ZP nemám a ani o něj nestojím ( na vojně jsem nebyl). Raději si picnu jatečním přístrojem prase doma vykrmené. Divočina mi nechutná.
Odpovědět
VN

Vladimír Nechutný

2.11.2023 09:15 Reaguje na Petr Brok
Dle Výroční zprávy LČR za rok 2022 uveřejněné v obchodním rejstříku jsou vyčísleny škody zvěří na lesních porostech po přepočtu na hektar ve výši 29 Kč . Tedy na cenu malého piva. Těžko to nazvat jako škodu značnou.
Odpovědět
PB

Petr Brok

3.11.2023 08:47 Reaguje na Vladimír Nechutný
Ano, někde jich je málo a někde hodně a tam co jich je hodně , jsou přemnožení. Umíte jim říct, aby se rozptýlili rovnoměrně?
Odpovědět
radim buffalo tobias

radim buffalo tobias

2.11.2023 09:49 Reaguje na Petr Brok
divočák ti třeba nechutná ale to zástřelné co teď nabízejí lidovým pytlákům za každý ulovený kus černé zvěře by se ti nehodilo ? střelíš pár divočáků když buchtujou sousedovi pole či louku a hned máš na slevněný zájezd do Egypta. a z masa naděláš klobásy a prodáš po internetu.
Odpovědět
PB

Petr Brok

3.11.2023 08:50 Reaguje na radim buffalo tobias
Nestojím ani o zástřelné, ani o zájezdy, ani o prodej klobás. Stojím o to, aby mi přemnožená zvěř neničila úrodu. A pokud bych dostal povolení, tak bych si všechno bytelně oplotil, a bylo by po problému.
Odpovědět
JV

Josef Valenta

3.11.2023 23:42 Reaguje na Petr Brok
Rozvěsil jsem po okraji pastvin budky pro dutinové dravce /zatím se uhnízdili jen poštolky/ nemám problémy s myšima a jak se zredukovali myši,přestali mne tam škodit prasata.Pokud chcete pošlu vám materialy od ormitologů , stačí mi poslat email na valenta.josef@email.cz
Odpovědět
PB

Petr Brok

5.11.2023 10:47 Reaguje na Josef Valenta
Díky, u nás mám nejvíce problém se srnčím. Přeskočí i dvoumetrový plot.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

3.11.2023 17:49 Reaguje na radim buffalo tobias
Už jste si někdy zkusil čekat na prase ? Noc , druhou, týden,... kde jsou ty prachy za ulovené kusy ?
Odpovědět
radim buffalo tobias

radim buffalo tobias

2.11.2023 09:45 Reaguje na Radek
a jak ten osevní a výsadbový plán povede ke snížení škod přemnoženou černou a spárkatou zvěří ?
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

3.11.2023 17:50 Reaguje na radim buffalo tobias
Třeba nesít kukuřici podél lesa ? Nechávat průseky k lovu ? Zkuste nejdříve něco nastudovat
Odpovědět
JV

Josef Valenta

3.11.2023 23:45 Reaguje na radim buffalo tobias
Na vysokou ,omezení myší nezabere
Odpovědět
Le

Lesak

3.11.2023 09:59 Reaguje na Petr Brok
Souhlas.
Odpovědět
Tomáš Čech

Tomáš Čech

2.11.2023 09:32
Díky restitucím vlastníme větší les a navazující pole, už od počátku od místních mysliveckých nadšenců slyšíme co vše jim musíme umožnit, co vše jsme povinni zajistit a to včetně parkování na našem poli při honech. Po deseti letech nám došla trpělivost, cestu do lesa přez pole a sousedící parkoviště jsme rozorali a v den plánovaných akcí myslivců si naplánujeme vlastní akci v lese tak aby lítání s flintou po lese nebylo možné. Od té doby máme pokoj, nás už nikdo nebuzeruje a zvířata si klidně pobíhají mezi poli a lesy tak jak jim to vyhovuje.
Odpovědět
radim buffalo tobias

radim buffalo tobias

2.11.2023 09:53 Reaguje na Tomáš Čech
tak by to měli dělat všichni majitelé pozemků kterým se ti lidoví pytláci smějou do ksichtu, když po nich majitel požaduje náhradu škody, třeba po divočácích, které oni jsou líní nějak zredukovat. protože kdo by na ně někde v noci a zimě číhal, že ? když se může doma v teple válet se svou celutidní bachyní.
Odpovědět
Hu

Hunter

3.11.2023 08:28 Reaguje na radim buffalo tobias
No a nebylo by lepší než to takhle zbytečně stavět konfrontačne spis spolupracovat?
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

3.11.2023 17:51 Reaguje na radim buffalo tobias
Už jste někdy zkusil, jakožto korunovaný trouba, ulovit prase ?
Odpovědět
VN

Vladimír Nechutný

2.11.2023 09:58 Reaguje na Tomáš Čech
Novela mysl zákona má dáno v zadání ,aby v co nejkratší době bylo zabito co nejvíce býložravé spárkaté zvěř prostřednictví držitelů loveckých lístků ,za podmínek daných zákonem.Takže žádné klidné pobíhání zvířátek v krajině se konat nebude.
V současné době těm kdo loví zvěř je jednou částí společnosti vyčítáno to ,že loví málo a druhou, že vůbec loví.
Odpovědět
ML

Miroslav Linda

3.11.2023 07:28 Reaguje na Tomáš Čech
Tak hlavně že Vás doma celulitidou provrtaná prasnice toleruje, i když jste sprosťák a moc jste toho nepobral👍
Odpovědět
ML

Miroslav Linda

3.11.2023 07:31 Reaguje na Miroslav Linda
Tomáš Čech : reagoval jsem na toho sprosťáka pod Vámi. Ne na vás.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

3.11.2023 16:24 Reaguje na Miroslav Linda
Tak alespoň víme co má pan radim buffalo tobias doma.
Odpovědět
JV

Josef Valenta

3.11.2023 23:51 Reaguje na Tomáš Čech
Já je sice na pastviny v autě nepustím,ale v období honu vypnu oplůtek,aby tam mohli vlézt a pejsci nedostali ránu.Vono si to taky rozmyslí,aby se jim o auto otírala více než tunová rohatá limousinka.
Odpovědět
JB

Jan Borovička

3.11.2023 18:19
Vybíjení zvěře je přesně to, co potřebujeme.
Odpovědět
JV

Josef Valenta

3.11.2023 23:54 Reaguje na Jan Borovička
Omyl , né vybíjení ,ale redukci na únosný stav.
Odpovědět
JB

Jan Borovička

4.11.2023 07:15 Reaguje na Josef Valenta
Ale jistě.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist